رفتن به مطلب

تولید نانوكامپوزیت جدید برای پركردن دندان


MELINI

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

محققان دانشگاه مریلند موفق به ساخت یك ماده جدید نانوكامپوزیت شده‌اند كه نه تنها می‌توان از آن برای پر كردن حفره های كرم خورده دندان، بلكه برای از بین بردن باكتری های باقی مانده و بازسازی ساختار اصلی دندانها كه در اثر پوسیدگی از بین‌رفته اند، استفاده كرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این نانوكامپوزیت از نانوذرات نقره و فسفات كلسیم ساخته شده كه هر دو برای پر كردن دندانها استفاده می‌شود. نانوذرات نقره به همراه اجزای دیگر در این ماده قادر به نابود كردن باكتری‌های باقی مانده درون دندان بوده كه راه را برای بازسازی مواد معدنی دندان توسط فسفات كلسیم هموار می‌كند و با گذشت زمان منجر به سخت شدن مجدد دندان خواهد شد.

این در حالیست كه وجود نانوذرات نقره در این ماده باعث مشكل‌ساز شدن آن و ارائه این محصول تنها به عنوان ماده پركننده دندان و نه به عنوان یك خمیردندان یا مایع شست وشوی دهان شده، چرا كه برخی آن را حاوی تهدیدات زیادی برای سلامت انسان می‌دانند.

این نانوذرات هنوز بطور كامل شناخته نشده و نگرانی‌هایی در مورد امكان وجود خطرات و تهدیدات مرتبط با خوردن این مواد وجود دارد.

این نانو كامپوزیت در حال حاضر تحت آزمایشات انسانی و حیوانی قرار داشته و محققان امیدوارند كه نگرانی‌های بهداشتی این ذرات نیز در آنها حل شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...