رفتن به مطلب

کتاب‌های قدیمی کانون بار دیگر منتشر شد


Hanaaneh

ارسال های توصیه شده

به گزارش حوزه ادبیات

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برخی از این کتاب‌ها که نویسندگان و تصویرگران آن نیز در شمار چهره‌های نام‌آشنای عرصه‌ی ادبیات کودک و نوجوان هستند 9 تا 11 بار و در شمارگانی بین 100 تا 250‌هزار نسخه طی بیش از 40 سال گذشته تجدید چاپ شده است.

 

در این میان کتاب «آهو و پرنده‌ها»ی نیما یوشیج با تصویرگری بهمن دادخواه در سال 1349 برای گروه سنی «ج» منتشر شد و اکنون پس از 43 سال شمارگان آن از مرز 251هزار نسخه گذشت.

 

بر همین اساس، 13 عنوان کتاب پرمخاطب دیگر کانون همچون «خواهر بزرگ، خواهر کوچک» نوشته شارلوت زولوتف، ترجمه فریدون رحیمی و تصویرگری محمد نیکفر به مرحله چاپ نهم رسید و تاکنون 245هزار نسخه از آن برای گروه سنی «ب» منتشر شده است.

 

هم‌چنین کتاب «آهوی گردن دراز» به نویسندگی جمشید سپاهی و تصویرگری یوتا آذرگین برای گروه سنی «ج» برای یازدهمین بار منتشر شد و شمارگان آن به 170هزار نسخه رسید.

 

در عین حال کتاب، «بادبادک‌ کجا می‌روی؟» به نویسندگی میرا لوبه، ترجمه مهدی شهشهانی، تصویرگری سوزی وایگل و بازنویسی شراره وظیفه‌شناس برای ششمین بار به زیر چاپ رفت و تاکنون 165هزار نسخه از این کتاب برای گروه سنی «ب، ج» منتشر شده است و شمارگان کتاب «کرم اندازه‌گیر» به نویسندگی و تصویرگری لئو لیونی و ترجمه رضی هیرمندی نیز در ششمین مرحله‌ی انتشار به 160هزار نسخه رسید.

 

هم‌چنین کتاب «اسب سفید و دره سبز» به نویسندگی سرور پوریا و تصویرگری بهزاد حاتم برای هفتمین بار برای گروه سنی «ب، ج» به زیر چاپ رفت و شمارگان آن از مرز 153هزار نسخه عبور کرد.

 

بر اساس این گزارش، «قصه‌ی کرم ابریشم» به نویسندگی و تصویرگری نورالدین زرین‌کلک برای یازدهمین بار با شمارگان 151هزار نسخه برای گروه سنی «ب، ج» منتشر شد و کتاب «وقتی بهار آمد» نوشته شکوفه تقی و تصویرگری علی خورشیدپور برای چهارمین بار چاپ شد و شمارگان آن از 103هزار نسخه گذشت.

 

در عین حال، کتاب «خاله ستاره و بزغاله» به نویسندگی محمد محمدی و تصویرگری امیرعلی باروتیان برای چهارمین دفعه با شمارگان 68هزار نسخه، «ماه از آن بالا چه دید؟» به نویسندگی و تصویرگری برایان ویلد اسمیت، ترجمه آذین بهزادی برای سومین بار با شمارگان 48هزار نسخه، «ماجرای شیری که غمگین بود» نوشته نورا حق‌پرست و تصویرگری عادله شیرودی برای سومین بار و شمارگان 25هزار، «کاجها و بلوطها» کار علیرضا خادم شیروان و عکاسی مجید رضایی برای سومین بار با شمارگان 30هزار، «ماهی رنگین کمان و غار هیولاهای دریا» به نویسندگی و تصویرگری مارکوس فیستر، ترجمه سیده مرضیه شعاع هاشمی برای سومین دفعه با 28هزار نسخه و کتاب «کاش یک برادر داشتم» نوشته برنهارد لینز، تصویرگری آلنکا سوتلر، ترجمه علی خاکبازان برای دومین بار با شمارگان 20هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی تجدید چاپ شده است.

 

 

منبع

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...