رفتن به مطلب

روز درختکاری


ارسال های توصیه شده

0ba105754346.jpg

 

 

یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های پروردگار بزرگ درخت است که بخش زیادی از احتیاجات انسان ودیگرموجودات زنده راتامین می‌کند. انسان وظیفه دارد در حفظ و توسعه آن بکوشد. هر درختی …

یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های پروردگار بزرگ درخت است که بخش زیادی از احتیاجات انسان ودیگرموجودات زنده راتامین می‌کند. انسان وظیفه دارد در حفظ و توسعه آن بکوشد. هر درختی که درگوشه ای روییده و شاخ و برگی دارد، برای همه مردم است و ثروت ملی به حساب میآید. بنابراین مواظبت از درختان و جلوگیری از نابودی آنها جزء وظایف هر فردی است. کاشتن درخت امری است که پاداشی بزرگ در جهان آخرت دارد. در این مورد روایات متعددی از پیامبر(ص) و امامان (ع) بیان شده است.

تخریب کردن جنگل توسط بعضی افراد در چند سال پیش بسیار زیاد بوده و کارشناسان بیان کرده‌اند که باید سالا‌نه میلیون ها نهال جنگلی در ایران کاشته شود تا بتواند جبران آن بشود. با ترویج درختکاری و نگهبانی از جنگل‌ها و استفاده درست از درختان و تکثیر گونه‌های آنها ،‌ نه تنها از میزان منابع جنگلی کم نمی‌شود، بلکه برتعداد درختان نیز افزوده می‌شود. هرساله در نزدیکی فصل بهار در روز پانزدهم اسفندماه در کشور ما مراسمی ویژه برپا می شود وهر یک ازافراد جامعه ما سعی می کنند سهمی در گسترش فضای سبز داشته باشند،‌این روز، روز درختکاری است. در این روز دل زمین شاد است و آسمان به راحتی نفس می‌کشد.پرنده‌ها سرود بهاری سر می‌دهند وخورشید با دلگرمی برزمین می‌تابد. مردم با زمین مهربان می‌شوند و با دست خود نهالی را در دل خاک می‌کارند و با این کار زمستان را فراری می‌دهند. در این روز، نهال انواع درختان ،‌متناسب با شرایط آب و هوایی ایران میان مردم پخش می‌گردد و چگونگی کاشت درخت به علا‌قه‌مندان آموزش داده می شود. امیدواریم که با ترویج این سنت خوب ، شاهد محیطی با طراوت در سراسر میهن عزیزمان باشیم. بیایید ما هم با کاشتن یک درخت سهمی در آبادانی کشور خود داشته باشیم.

 

حالا هدف از این تاپیک چیه.....9961657077e0.gif

 

دوستان علاقه مند به درختکاری به هر درختی که علاقه دارن در روز درختکاری بکارن.. عکسشو بزارن اینجا..یا اگر کاشتید عکسشو بزارید اینجا..یا میتونید درمورد روز درختکاری .. پیام تبریک/خاطره/درمورد درختان مورد کشت هم بنویسید.

تا ما ارشیوی از درختان مورد علاقه برای کاشتن در این روز رو داشته باشیم....

و دلیل انتخابشونو حتما بنویسن...

لینک به دیدگاه

گلدان

 

شاید تابوت کوچکی باشد

 

که رویای خدا شدن را از درخت می گیرد .

 

شاید

 

آغاز یک درخت باشد

 

روزی که گلدانها به مرگ محکوم میشوند.

 

۱۵ اسفند روز درختکاری مبارک

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...