رفتن به مطلب

"سنگ سلام" زیباترین کتاب جهان شد


Hanaaneh

ارسال های توصیه شده

به گزارش حوزه ادبیات

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، اثر "سنگ سلام" که به قلم "محمدرضا بایرامی" نوشته و پاییز سال جاری روانه بازار شده است، توانست لوح تقدیر پنجاه‌ویکمین دوره جایزه جهانی زیباترین کتاب را برای اولین بار از آن کتابی از ایران کند.

 

14 اثر برگزیده نهایی این دوره از جایزه لایپزیک که از میان 576 کتاب مدعی انتخاب شده‌اند، به جز ایران، آثاری از ناشران سوییسی، آلمانی، اتریشی، چینی، لهستانی، هلندی، نروژی و ژاپنی هستند.

 

مراسم اهدای این جایزه‌ 50ساله که با بررسی و داوری برجسته‌ترین کتاب‌های سراسر دنیا برقرار است، جمعه 14 مارس 2014 (23 اسفند 1392) همزمان با نمایشگاه کتاب لایپزیک آلمان در این شهر برگزار می‌شود.

 

شایان ذکر است مسئولان برگزاری این جایزه، از مدیرعامل بنیاد و مدیرمسئول انتشارات برای شرکت در این مراسم و دریافت جایزه، دعوت رسمی به‌عمل آورده‌اند. کتاب «ترکه‌های درخت آلبالو» نوشته اکبر خلیلی نیز تنها اثر دیگری از ایران بوده که در میان 57 نامزد نهایی به چشم می‌خورد.

 

سال گذشته نیز کتاب «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری از انتشارات عصرداستان برای اولین بار نام ایران را در فهرست نامزدهای نهایی دریافت این جایزه قرار داده بود.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...