رفتن به مطلب

"شبکه‌های بی‌سیم" برای سلامتی مضر است؟


Adel00

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=class: title, align: center]"شبکه‌های بی‌سیم" برای سلامتی مضر است؟[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

1392092408503878695274.jpg

 

خبرگزاری آنا: آیا شبکه‌های بی سیم، مثل شبکه تلفن همراه و شبکه وای‌فای برای سلامتی انسان مضر است؟

این نکته‌ای مبهم است که دانشمندان، مهندسان و پزشکان هنوز پاسخ واضحی برای آن ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، ارتباطات بی‌سیم توسط امواج رادیویی (Radio Frequancy) برقرار می‌شوند. RF یا فرکانس‌های رادیویی بر اساس قوانین و امواج الکترومغناطیسی کار می‌کنند و در واقع RF یک موج الکترومغناطیس است.

ارتباطات بی‌سیم توسط امواج رادیویی (Radio Frequancy) برقرار می‌شوند. RF یا فرکانس‌های رادیویی بر اساس قوانین و امواج الکترومغناطیسی کار می‌کنند. در واقع RF یک موج الکترومغناطیس است.جذب پدیده‌ای است که در برخورد امواج الکترومغناطیس با موانع اتفاق می‌افتد .

 

انسان‌ها نیز به نوعی در مسیر امواج الکترومغناطیس مانع محسوب می‌شوند و این امواج در برخورد با انسان‌ها تا حدودی جذب بدن انسان می‌شوند.جذب امواج الکترومغناطیس در بدن انسان همان موضوعی است که ممکن است سبب ایجاد بیماری‌هایی شبیه سرطان شود.

اما این موضوع که چه میزان از این امواج، یا چه نوعی از این امواج، در چه مدتی و باعث چه نوع سرطانی می‌شود، نکته‌ای مبهم است که دانشمندان، مهندسان و پزشکان هنوز پاسخ واضحی برای آن ندارد.

در ادامه به این نکته توجه کنید که فرکانس کاری تجهیزات سرویس‌دهنده وای فای (Wi-Fi Access Point) با اجاق‌های مایکرویو یکسان است. هر دو دسته این تجهیزات از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز امواج الکترومغناطیس استفاده می‌کنند. با این تفاوت که توان سیگنال رادیویی در سرویس‌دهنده‌های وای فای بر اساس استانداردهای تعریف‌شده در دنیا بیش از ۸۰ میلی واتنیست و توان سیگنال الکترومغناطیس در دستگاه‌های اجاق مایکرویو عددی بین ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ وات است.این یعنی توان سیگنال اجاق مایکرویو ۱۷۵۰۰ بار بزرگ‌تر از توان سیگنال اکسس پوینت وای فای است.

همچنین در نظر داشته باشید که در اجاق های مایکرویو طراحی به نحویست که این توان در داخل محفظه اجاق محدود می شود.

توجه داشته باشید که یک اجاق مایکرویو در توان ۷۰۰وات می تواند یک لیوان شیر را ظرف مدت یک دقیقه به دمای جوش برساند.

 

اما این سوال هنوز بی پاسخ است که یک اکسس پوینت وای فای با توان ۸۰ میلی وات در چه مدتی می تواند در بدن انسان اثرات سوئی نظیر بیماری های سرطانی ایجاد نماید.امروزه در زندگی شهری، گریز از چنین امواجی امکان پذیر نیست. این امواج ( امواج الکترومغناطیس) همه جا هستند. شبکه‌های تلفن همراه، شبکه های بی سیم وای‌فای (Wi-Fi)، اجاق های مایکرویو، تلفن های خانگی بی سیم، شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های بی‌سیم اختصاصی شهری (‌شبکه بی‌سیم پلیس و آتش نشانی و بیمارستانی) و برخی دیگر سیستم هایی که حتی فکرش را هم نمی کنید، مانند ژنراتورهای برق، که در دورهای بالا گردش می کنند، همگی سیستم‌هایی هستند که چنین امواجی را تولید می کنند.

تنها راه گریز از این امواج نقل مکان به جنگل، بیابان یا کوهستان است! در این صورت بازهم نمی‌توانید مطمئن باشید که از این امواج به طور کامل دور هستید.

منبع:خبرگذاری آنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...