رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

تزئین تخم مرغ

 

امسال خواستم یکم آموزش مرحله به مرحله هفت سین رو بذارم تا دوستان بیشتری بتونند توی مسابقات عیدانمون شرکت کنند.

 

در اینجا صرفا قراره تزئین تخم مرغ با اشکال و لوازم مختلف قرار داده بشه.

 

هر کدوم از دوستان هم خواستند میتونند آموزش بذارند.

 

امیدوارم مورد پسند قرار بگیره و استفاده کنید.

:a030:

لینک به دیدگاه

رنگ کردن تخم مرغ با خمیر ریش !

 

 

ls83wjges7swuqfwvzx.jpg

 

 

همه ما راه های مختلفی رو تا به حال برای رنگ کردن تخم مرغ های هفت سین تجربه کردیم .. از رنگ کردن با ماژیک و رنگ گرفته تا رنگ آمیزی با پوست پیاز و ..

امروز یه آموزش برای رنگ آمیزی تخم مرغ با خمیر ریش داریم !

برای این کار اول خمیر ریش رو روی سطح صافی بریزید (مقدارش بستگی به تعداد تخم مرغی داره که میخواید رنگ کنید ) .. بعد روی نقاط مختلف به صورت نامنظم چند قطره رنگ خوراکی بریزید و بوسیله یه سیخ چوبی رنگها رو با هم مخلوط کنید و تخم مرغ پخته شده رو داخل رنگها بغلتونید .. در این مرحله چون باید از دست استفاده کنید بهتره از دستکش استفاده کنید تا دستا و ناخنهاتون رنگی نشه ..

9w7sa3at5nhvmvdyc1tp.jpg

تخم مرغ های آغشته به خمیر ریش رنگی رو کنار بگذارید تا خمیر روش خشک بشه ولی قبل از اینکه کاملا خشک بشه رنگ اضافه رو از اون جدا کنید و در آخر برای براق کردنش از اسپری براق کننده استفاده کنید .

y8byfrebg5fvb7g80b.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه

تخم مرغ رنگی بافتنی

 

 

 

shpf8e4v22vkmby73g62.jpg

 

 

بافت تخم مرغ رنگی با قلاب خیلی راحته .. طبق دستور زیر پیش برید و تخم مرغ های رنگی بافتنی رو برای تزئین هفت سین یا اتاق کودک درست کنید .

اول با کاموای مورد نظر یه حلقه بسازید و داخل اون 12 تا پایه کوتاه بزنید .. در رج های بعدی هر سه پایه یک پایه اضافه کنید ( تا 5 بار )

بعد از اون دیگه تا 10 رج افزایش ندارید و بعد هر سه پایه که بافتید یک پایه کم کنید ..

قبل از اینکه بافت را ببندید داخل بافت خودرا با الیاف پر کرده وبعد با کم کردن پایه بافت خود را کامل ببندید ..

6906l0engq0d4rgyplh0.jpg

از تخم مرغ های بافتمیتونید برای تزئین هفت سین یا تزئین سیسمونی و اتاق کودک استفاده کنید ..

i8sqsy38nsrj7zdhr84m.jpg

میتونید از رنگهای مختلف برای بافتن اونها استفاده کنید و هر چند رج که بافتید رنگ رو عوض کنید .. یا بعد از بافت کامل روی کار رو باکاموا گل بدوزید ..

استفاده از دکمه هم میتونه برای روی اونها قشنگ باشه ..

16raelkg5h7gb00xrgzd.jpg

لینک به دیدگاه

تخم مرغ اکلیلی برای هفت سین و نوروز

 

 

04zd52xuet01mcbm.jpg

 

 

روزای آخر اسفند که میشه اونایی که یه کم سلیقه و هنر تو کارشون باشه به فکر درست کردن یه تخم مرغ قشنگ برای هفت سین هستن ..

یکی از آسون ترین روشها برای زیبا کردن تخم مرغ های سفره هفت سین استفاده از چسب چوب و اکلیل هست ..

ابتدا تمام سطح تخم مرغ رو با قلمو به چسب چوب آغشته کنید .. اکلیل ها رو در یک ظرف گود و کوچیک بریزید و تخم مرغ چسبی رو داخل اکلیل ها بغلتونید تا همه جای اون اکلیلی بشه ..

بعد از اینکار باید چندین ساعت صبر کنید تا تخم مرغ کاملا خشک بشه .. بعد از خشک شدن با یه قلموی نرم روی تخم مرغ بکشید تا اکلیل های اضافه از اون جدا بشه .

 

btxvbuhi50uv7681jql.jpg

به همین راحتی تخم مرغ های اکلیلی برای سفره هفت سین آماده میشه .

kaf94tdgwrlaxvlerxqr.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

نکات مهم برای تخم مرغ رنگی

 

 

 

nc0mt1eumm742dm8whl.jpg

رنگ کردن تخم مرغ های هفت سین یه کار لذت بخش برای بچه ها و خیلی از بزرگترهاست .. انجام دادن این کار هم یه سری نکاتی داره که بهتره بدونید تا کار شما بی نقص تر و بهتر انجام بشه ..

اول اینکه خیلی از ماها موقع رنگ کردن تخم مرغ با انگشتامون مشکل پیدا میکنیم ! جای انگشتامون روی تخم مرغ و رنگ باقی میمونه و اعصابمونو خط خطی میکنه ! برای اینکه این اتفاق براتون نیفته سه تا راه رو بهتون پیشنهاد میکنیم ..

یکی استفاده از همزنهای دستی .. با جابه جا کردن میله های اون میتونید تخم مرغ رو داخلش جا بدید و به کمک اون تخم مرغ رو داخل ظرف رنگ ببرید ..

8zx35egqegin0m3bdc.jpg

دوم استفاده از یه پایه ثابت برای کار هست .. میتونید از شونه های تخم مرغ و چند تا سوزن ته گرد مطابق اونچه که در تصویر میبینید برای این کار استفاده کنید ..

k09p0kdgd4g6kq3uk2ao.jpg

و راه آخر استفاده از یه تکه یونولیت و چند تا خلال دندونه .. به این صورت که خلال دندون ها رو با فاصله مناسب کنار هم در یونولیت فرو کنید و تخم مرغ های رنگ شده رو بین چهار تا از این خلالها قرار بدید تا رنگش کاملا خشک بشه ..

reyc6kwmq9z5q8tb68f.jpg

یه سری نکته هم در مورد رنگ آمیزی تخم مرغ با رنگهای طبیغی هست که بهتره بدونید :

روش کلی رنگ آمیزی به این صورت هست که باید آب رو به همراه سرکه و ماده رنگی بجوشونید و بعد از سرد شدن تخم مرغ رو داخل این مایع قرار بدید .. برای یک لیوان آب از دو قاشق غذاخوری سرکه سفید استفاده کنید .

میتونید تخم مرغ ها رو در مخلوط مواد بجوشونید که در این صورت نیازی به کنار گذاشتن برای چند ساعت نییت ولی در این روش احتمال خراب شدن و ترک خوردن پوست تخم مرغ بالاست ..

برای به دست آوردن تخم مرغ با رنگهای طبیعی از مواد زیر میتونید استفاده کنید :

تخم مرغ نارنجی .. به پوست پیاز قرمز

تخم مرغ صورتی و قرمز .. چغندر رنده شده ( برای داشتن رنگ قرمز باید تخم مرغ مدت بیشتری داخل رنگ بمونه و برای داشتن رنگ صورتی مدتش رو باید کمتر کنید )

تخم مرغ آبی .. کلم قرمز خرد شده ( 12 ساعت زمان لازمه تا تخم مرغ رنگ بگیره )

تخم مرغ زرد .. زردچوبه

تخم مرغ سبز .. برگ اسفناج و جعفری

تخم مرغ قهوه ای .. قهوه یا چای دم شده

تخم مرغ طلایی .. پوست سیب زرد +برگ جعفری

بعد از پایان کار و خشک شدن تخم مرغ ها میتونید تخم مرغ ها رو چرب کنید یا از اسپری براق کننده یا برق ناخن برای براق کردن اونها استفاده کنید .

h0jw1wnwo9krory057un.jpg

لینک به دیدگاه

طرح دار کردن تخم مرغ

 

 

uickadc9mno7qxqp1gm.jpg

 

 

روشی برای طرح دار کردن تخم مرغ های هفت سین ..

چند تا برگ و گل کوچیک رو از باغچه بچینید .. اونها رو حدود پنج دقیقه داخل آب قرار بدید و سپس روی سطح تخم مرغ قرار بدید ..

0og3quef7u9x6k0i7y4l.jpg

توری یا جوراب نازکی رو دور تخم مرغ بکشید و اون رو محکم ببندید ..

fx3kjc834o4zkenhva9u.jpg

برگهای قهوه ای پیاز رو داخل آب جوش ریخته تا آب خوب رنگ بگیره .. تخم مرغ ها رو به آب در حال جوش اضافه کرده و صبر کنید تا ده دقیقه با پوست پیازها بجوشه ..

7tw8y6eeg7wjnujynskn.jpg

بعد از ده دقیقه تخم مرغ ها رو خارج کرده و توری رو باز و برگها رو جدا کنید ..

این روش رو میتونید با رنگ هم انجام بدید یعنی تخم مرغ ها رو که توی جوراب پیچیدید اونا رو داخل یه ظرف که میتونه داخلش رنگ خوراکی یا رنگای آبرنگ باشه قرار بدید و صبر کنید تا کاملا رنگ بگیره ..

 

 

لینک به دیدگاه

تخم مرغ رنگی طرح گل

 

 

 

r1hj44j2xl4yj5sdut9.jpg

تا الان آموزشای زیادی در رابطه با رنگ آمیزی و تزئین تخم مرغ های رنگی نوروز و هفت سین توی سایت کاغذ رنگی داشتیم .. امروز هم آموزش دیگه ای براتون میذارم که یه مقدار متفاوته و امیدوارم که خوشتون بیاد ..

برای رنگ آمیزی تخم مرغ های امروز میتونید از رنگهای طبیعی که نکاتش در قسمت "

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
" اومده بود استفاده کنید یا میتونید از رنگهای خوراکی برای رنگ کردن تخم مرغ استفاده کنید ..

رنگ ها و ظرفهاتون رو آماده کنید .. مقداری برگ و گل برای طرح دادن روی تخم مرغ آماده کنید .. اگه گلهای چند پر بتونید تهیه کنید خیلی تخم مرغ زیبایی رو میتونید درست کنید ..

nummwoylyonaiuic76qw.jpg

با استفاده از یه جوراب نازک برگها و گلها رو روی تخم مرغ نگه دارید و محکم اونو ببندید و با سیم یا نخ گره بزنید ( دقت کنید کاملا گل و برگ باید چسبیده به تخم مرغ باشه .. اگه حس کردید یه کم فاصله بینشون هست میتونید قبل از گذاشتن برگ و گل روی تخم مرغ اونها رو یه کم خیس کنید تا حالت چسبنده پیدا کنه و بهتر روی تخم مرغ قرار بگیره .. )

9m2en85eqnvv4vfsirla.jpg

تخم مرغ های پیچیده شده در جوراب رو داخل رنگهای آماده شده قرار بدید ..

میتونید قبل از اینکه تخم مرغ ها رو داخل رنگ قرار بدید اونها رو آبپز کنید یا اینکه تخم مرغ خام رو داخل جوراب بپیچید و سپس اون رو همراه رنگ بجوشونید که ما روش اول رو پیشنهاد میکنیم چون احتمال ترک خوردن تخم مرغ در حین آبپز کردن زیاده ..

بعد از اینکه تخم مرغ ها رنگ گرفت و چند ساعتی صبر کردید تخم مرغ ها رو از رنگ در بیارید ولی جوراب رو جدا نکنید .. چند ساعتی بذارید به همین حالت تخم مرغ ها بمونه .. در نهایت و بعد از گذشت چند ساعت جوراب و گل و برگ رو به آرومی از اطراف اونها جدا کنید و اجازه بدید تخم مرغ کاملا خشک بشه ..

r8xbibxzt7iae7oiwqqe.jpg

دقت کنید از رنگهایی استفاده کنید که ترکیب قرار گرفتنشون در کنار هم قشنگ باشه و ضمنا با سفره هفت سین شما تناسب داشته باشه ..

slazsoia5706pcdmrb.jpg

d2tmjjn9c6uamcduijqx.jpg

q2hcgrg6ww5vcjdpx55b.jpg

لینک به دیدگاه

تخم مرغ رنگی برچسبی

 

 

hrpmijwecic00k8fcz.jpg

 

 

نرم نرمک میرسد اینک بهار .. خوش به حال روزگار

چه حس خوبیه نزدیک شدن به عید نوروز و بهار زیبا .. تدارک سفره هفت سین و سبز کردن سبزه و رنگ کردن تخم مرغ ..

یکی از دوستان میگفت از بس ایده های خوبی توی سایت کاغذ رنگی برای تخم مرغ رنگی گذاشتی انتخاب سخت شده و نمیتونم از بین این همه آموزش کدومو انتخاب کنم .. امیدوارم برای همتون این آموزشا مفید باشه :)

آموزش امروز خیلی ساده س .. کافیه قبل از رنگ کردن تخم مرغ طرح هایی که میخواید رو روی کاغذ های برچسب دار بکشید و برش بزنید و اونا رو روی تخم مرغ بچسبونید .. این طرح ها میتونه شکل پروانه و پرنده و ... یا حروف اول اسمتون باشه !

بعد از چسبوندن طرح مورد نظر باید تخم مرغ رو رنگ کنید .. اگه از رنگهای طبیعی برای این کار استفاده میکنید سرکه یادتون نره .. نکاتش رو قبلا

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
توضیح دادیم

بعد از گذشت مدت زمان لازم تخم مرغ رو از رنگ خارج کرده و صبر کنید تا رنگ اون کاملا خشک بشه ..

بعد از خشک شدن رنگ برچسبها رو آروم از سطح تخم مرغ جدا کنید ..

8974t2yii20dwo0mxjew.jpg

اگه شما هم توی خونه کوچولوی شیرینی دارید میتونید با این روش اسم فرزندتون رو روی تخم مرغها به شکل حرف به حرف در بیارید ..

60v06jmcc0ixzzhrfl2.jpg

 

لینک به دیدگاه

رنگ کردن تخم مرغ با استفاده از کش !

 

 

 

 

 

 

9ro3986b7619scn5hxl.jpg

 

 

شما برای تخم مرغ های هفت سین امسال چه نقشه ای دارید ؟ یه پیشنهاد جالب دیگه برای رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین استفاده از کِش هست !

کش رو به صورت نامنظم دور تخم مرغ آبپز بپیچونید .. دقت کنید کش باید محکم به تخم مرغ چسبیده باشه ..

7d03j8h4trqf6by05vff.jpg

 

در مرحله بعد تخم مرغ رو به یکی از روش هایی که تا حالا براتون گفتیم رنگ کنید .. میتونید از رنگهای طبیعی برای اینکار استفاده کنید که قبلا موارد و نکته هاشو براتون

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گفته بودیم .. یا از رنگهای خوراکی و گواش و آبرنگ برای رنگ آمیزی اون استفاده کنید ..

بعد از رنگ گرفتن پوست تخم مرغ چند ساعتی تخم مرغ رو به همون حالت رها کنید و بعد از خشک شدن کامل کش ها رو از اون جدا کنید ..

ivoqxzj8q1v2hz4dl5n9.jpg

لینک به دیدگاه

طرح دار کردن تخم مرغ با دستمال

 

 

l160uz4r3pl39m7qlqve.jpg

 

 

برای درست کردن تخم مرغ های سفره هفت سین به غیر از رنگ آمیزی و طرح انداختن روی تخم مرغ به کمک رنگ , از روش های دیگه ای هم میشه استفاده کرد ..

یکی از این روش ها استفاده از دستمال سفره های طرح دار هست ..

تخم مرغ رو آبپز کنید و صبر کنید خنک بشه .. دستمال رو از لایه زیری اون جدا کنید .. ما با قسمت طرح دار و نازک رویی دستمال کار داریم ..

کمی سفیده تخم مرغ رو در ظرفی بریزید و به هم بزنید .. با کمک قلمو از سفیده تخم مرغ روی پوسته تخم مرغ رو کامل بپوشونید و لایه طرح دار و نازک دستمال رو روی تخم مرغ قرار بدید و دوباره به کمک قلمو و سفیده تخم مرغ روی اون رو کاملا بپوشونید .. سفیده تخم مرغ اینجا به عنوان چسب عمل میکنه .. با دست دستمال رو حالت بدید تا کاملا بدون چروک روی تخم مرغ قرار بگیره

در آخر اضافه های دستمال رو با قیچی جدا کنید ..

نکته : به جای سفیده تخم مرغ میتونید از چسب چوب هم استفاده کنید .

 

jd27m34aknwzxspdw5x.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

چاپ عکس روی تخم مرغ

 

 

 

 

 

zd1jcqdtk4ma4ewkfnd.jpg

 

 

تزئین و رنگ آمیزی تخم مرغ برای هفت سین همیشه یه کار دوست داشتنی و لذت بخشه .. گاهی در کنار تخم مرغ های رنگی میتونیم تخم مرغ هایی رو با ربان و دکمه و سنگ تزئین کنیم و یه مجموعه قشنگ از تخم مرغ ها کنار هم داشته باشیم ..

امروز کاغذ رنگی میخواد یه آموزش جالب و متفاوت رو برای شما داشته باشه .. چاپ عکس روی تخم مرغ !

برای این کار اول باید فایل عکسهای مورد نظر خودتون رو که بهتره عکس همه اعضای خانواده باشه رو به اندازه تقریبی 2 در 3 سانت در بیارید ..

یه دستمال کاغذی سفید و ساده رو روی یه برگه A4 کاملا صاف بچسبونید ( لبه های دستمال رو کامل با چسب نواری به برگه بچسبونید )

برگه رو داخل دستگاه پرینتر قرار بدید و فایل های تصویریتون رو روی اون برگه چاپ کنید ..

بعد از چاپ دستمال رو به آرومی جدا کنید و دور سر هرکس رو به آرومی با قیچی برش بزنید ..

اگه دستمالتون دو لایه هست لایه پشتی رو جدا کنید و عکس رو به کمک چسب چوب روی تخم مرغی که قبلا آبپز کردید و سفت و سرد شده بچسبونید .. زیر کار و روی اون رو کامل با چسب چوب بپوشونید .. نگران رنگ سفید چسب چوب نباشید چون چسب چوب بعد از خشک شدن کاملا بیرنگ میشه ..

تخم مرغ رو در جایی قرار بدید تا کاملا خشک بشه ..

مجموعه تصاویر همه اعضای خانواده در کنار هم اونم توی سفره هفت سین میتونه یه ایده خلاقانه و جدیدی باشه ..

نوروز امسال شما هم امتحان کنید :)

 

 

tgpudg9abgjbqijt69l2.jpg

لینک به دیدگاه

تخم مرغ با گل چینی و کنف

 

خیلی ساده با کمی چسب چوب و تور و دستمال کاغذی میشه یه طرح ساده به تخم مرغ بدید و روی اون رو با کنف .. ربان و دکمه و کاغذ تزئین کنید ..

 

1lfm7q0m54rctp3mnke.jpg

تخم مرغ ها رو میتونید بسته به رنگ هفت سینتون با گلهای توری یا گیپور تزئین کنید ..

5nte14gxaficqh88oj4a.jpg

تزئین تخم مرغ با خمیر گل چینی یا هر خمیر دیگه ای که برای کارهای هنری استفاده میکنید ..

4bj5muvivauo55zbku12.jpg

 

لینک به دیدگاه

با اجازه شهدخت جان،

دوستانی که قصد تزیین و ساخت هفت سین دارن تو مسابقه ماهم شرکت کنن بیست و سومین مسابقه عکس با دوربین شخصی- موضوع: " سفره هفت سین ":hapydancsmil:

لینک به دیدگاه

[h=2]تزئین تخم مرغ با پوست تخم مرغ[/h] [h=3][/h]

1ecxiiqwr1nzr61fkhn.jpg

 

 

هیچ میدونستید پوست خود تخم مرغ یه راه برای تزئین تخم مرغ های هفت سین و نوروزه !

پوست تخم مرغ رو به قطعات کوچیک تقسیم کنید و به کمک چسب روی پوست تخم مرغ رنگ شده و خشک شده بچسبونید ..

میتونید عکس این کار رو هم انجام بدید یعنی تخم مرغتون سفید باشه و پوست هایی که خرد میکنید رنگی باشن ..

b2706zbnjw76jqfdedmv.jpg

این روش به حوصله زیادی نیاز داره بنابراین عجله نکنید تا یه کار تمیز و زیبا داشته باشید ..

2bltdwd1tkqttel99fpo.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...