رفتن به مطلب

راهنمای کاشت گل لاله


ارسال های توصیه شده

لاله‌ها گیاهانی پیازدار هستند که در فصل سرد کاشته میشوند و دوره‌ای از نیاز سرمایی دارند که در طی فصول سرد سپری میشود، در این دوران سرد، ریشه‌های گیاه تولید میشود و فعل و انفعالات هورمونی درون گیاه اتفاق افتاده و برای گلدهی بهتر دربهار آماده میشوند. در نزدیکی بهار و پس اوایل فروردین (بسته به منطقه و شرایط آب و هوایی) برگها و غنچه‌ها ظاهر شده و گلها پدیدار میشوند. بنابراین میتوان این پیازها را هم اکنون در باغچه‌ها در فضای آزاد کشت کرد. یا در گلدان کاشته و در فضای آزاد قرار داد. (بسته به امکانات محیطی شما) و به مدت حداقل دو ماه در محیط سرد قرار داشته باشد. نیاز سرمایی لاله حدود دو ماه در دمای مثبت 2 تا مثبت 7 درجه سپری میشود. (به دماهای زیر صفر نیازی نیست ولی بودنش هم مشکلی ایجاد نمیکند)

در دورانی که گیاه در حال سپری کردن نیاز سرمایی است محیط خاک (بستر) باید مرطوب باشد. و نیاز سرمایی فقط در حضور رطوبت کافی سپری میشود. آب بیش از اندازه نیز میتواند موجب پوسیدگی و گندیدگی پیازها شود. لذا آبیاری در صورت عدم بارندگی کافی مورد نیاز خواهد بود و اگر منطقه بارندگی کافی داشت (مثل گیلان و مازندران، تهران، کرج و اردبیل و …) نیازی به آبیاری نیست.یکبار بعد از کاشت آبیاری میکنیم و بعد طبیعت رطوبت مورد نیاز را تامین خواهدکرد.ولی اگر درمناطق جنوبی و خشک کشور هستید، پس از خشک شدن بستر گلدان باید آبیاری کنید و دمای محیط پیازها در طول شب نباید بالای ده درجه باشد.

پس از تشکیل ریشه‌ها و مشاهده جوانه، میتوان گلدانها را به گلخانه یا خانه در محیط نورگیر با دمای شبانه 16 درجه منتقل کرد تا به گل بروند. از لحظه انتقال گلدان به گلخانه تا باز شدن اولین غنچه‌ها معمولا حدود یک ماه زمان میبرد. (بسته به منطقه دمایی شما. مثلا در تهران شاید 15 روز و در اردبیل یک ماه) لذا تنظیم زمان گلدهی گیاه ممکن است. و یک ماه مانده به نوروز میتوان گلدانها را به درون محیط گرم و پرنور با آبیاری مرتب منتقل کرد تا در اوایل بهار به گل بروند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...