رفتن به مطلب

تازه دامادها بخوانند


afa

ارسال های توصیه شده

معمولاً همه دامادها در اولین روزهای پس از ازدواج، نزد خانواده همسرشان محبوب و دوست داشتنی هستند، طوری که همه اعضای خانواده جناب تازه داماد را مورد احترام قرار می دهند، اما در بعضی از خانواده ها طولی نمی کشد که آن روابط توأم با احترام جای خود را به روابط عادی و خنثی و حتی سرد و کسل کننده می دهد. واقعیت این است که در بسیاری از موارد این تازه دامادها هستند که به عنوان عضو جدید یک خانواده نتوانسته اند موقعیت خود را تثبیت کنند تا هم چنان در نزد خانواده همسرشان یک داماد محبوب باقی بمانند. برای این که همیشه داماد خوبی باشید رفتار شما در روزها و ماه های اول ازدواج از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما باید فوت و فن هایی را بدانید تا بتوانید روابط خود با خانواده همسرشان را به خوبی مدیریت کنید.

در این مقاله به این نکات اشاره شده است.

 

 

 

_ درباره توانایی هایتان دروغ نگویید اما خیلی هم فروتن نباشید

از سوالاتی که پدر و مادر همسرتان درباره مسائل کاری یا خانوادگی از شما می پرسند ناراحت نشوید و به آن ها درباره خودتان راست بگویید. حتی درباره کاستی هایتان هم راستگو باشید و بگویید که تلاش می کنید آن ها را رفع کنید. تا جایی که ممکن است مهارت هایتان را در عمل نشان دهید و قابلیت های خود را به آن ها اثبات کنید.

 

 

 

_ هیچ وقت جلوی خانواده همسرتان با خانواده خود تندی نکنید

اگر اعتراض یا دلخوری از مادر و خواهر خود دارید، در خلوت با آن ها در میان بگذارید. یادتان باشد رفتار شما با مادر و خواهرتان الگویی برای رفتار شما با همسر آینده تان تلقی خواهد شد.

 

 

_ دست پر باشید

لازم نیست هدیه های گران قیمت بخرید اما مناسبت ها را برای هدیه دادن به همسرتان و اعضای خانواده او فراموش نکنید. حتی در حد یک کتاب، یک شاخه گل و... . هدیه محبت را زیاد می کند خصوصا اگر بی دلیل باشد.

وقتی به دیدن نامزدتان می روید، برای او در بیشتر اوقات هدیه بخرید و گاهی اوقات هم گل، شیرینی یا هدیه برای اعضای دیگر خانواده ببرید.

 

 

_ در کار منزل کمک کنید

اینکه وقتی در خانه همسرتان مهمان هستید، به پدر و مادر او در انجام کار ها کمک کنید نشانه افت شخصیت شما نیست. بپرسید چیزی نیاز ندارند که شما از بیرون تهیه کنید؟ اگر وسیله ای در منزل به تعمیر نیاز دارد و شما تعمیر آن را بلدید، حتما این کار را انجام دهید.

 

 

_ از آن ها نظرخواهی کنید

برای پدر و مادر همسر شما بسیار مهم است که شما شخصیت مشورت کننده ای داشته باشید و اهل استبداد و خودرایی نباشید؛ بنابراین در انجام امور حتما نظر آن ها را جویا شوید و در مراودات خود نشان دهید که نظر دختر آن ها و خانواده اش برای شما مهم است.

 

 

_ یک گردش دسته جمعی راه بیندازید

صمیمیت پشت میز و با کت و شلوار به وجود نمی آید. اگر می خواهید به خانواده همسرتان نزدیک شوید باید به جمع های صمیمانه تری وارد شوید. یک پیک نیک آخر هفته، یک مسافرت چند روزه یا دعوت از آن ها به خانه خودتان می تواند راه هایی برای نزدیک تر شدن باشد. با این کار دو نتیجه به دست می آورید. اول اینکه ثابت می کنید در زندگی با دختر آن ها خودرای و مستبد نیستید و دوم آن که به آن ها نشان می دهید برای نظر و تجربه و مشورتشان ارزش قائلید.

 

 

_ مردانه رفتار کنید

شوخ طبعی بسیار پسندیده است اما مهم تر از آن رفتار پخته و بالغانه شماست. این که بدانید کی شوخی کنید و با کی بسیار مهم است. با بزرگ تر خود هرگز شوخی های سخیف نکنید و کوچک تر از خود را هم به تمسخر نگیرید. شوخی هایتان باید در نهایت متانت و ظرافت باشد.

 

 

_ تلفن های خصوصی داشته باشید

بد نیست هر از گاهی با پدر یا برادر همسرتان در بیرون از خانه دیدار کنید یا تلفنی احوال آن ها را جویا شوید با این کار می توانید بیشتر اعتماد و محبت آن ها را جلب و خیالشان را بابت صلاحیت های خود راحت کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...