رفتن به مطلب

حل مشکلات در سطح کلان اتفاقات خوبی را در ادبیات رقم می‌زند


Hanaaneh

ارسال های توصیه شده

هادی خورشاهیان نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گفت: رمانهای کودک و نوجوان که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال گذشته چاپ شد آثار جدید و متفاوت با گذشته را به بازار نشر عرضه کرد.

 

وی افزود: در داستانهایی با موضوعات دیگر کار خاصی را مشاهده نکردم همیشه علت نبود کار جدید و متفاوت با گذشته در ادبیات را علت اجتماعی می‌دانم در صورتی که مشکلات در سطح کلان اجتماعی و فرهنگی حل شود اتفاقات خوبی در ادبیات رخ می‌دهد.

 

این نویسنده ادامه داد: تغییرات اجتماعی و تغییر فضا فرهنگی در پدیده‌ای مانند سینما به سرعت خود را نشان می دهد در صورتی که مشاهده تاثیر آن در ادبیات نیازمند تغییر در طول چندسال است.

 

خورشاهیان تصریح کرد: تاثیر تغییرات اجتماعی وفرهنگی در ادبیات نسبت به سایر هنرها بیشتر طول می‌کشد ودر طول زمان بیشتر تغییر وتحول را در ادبیات می‌بینیم.

 

این نویسنده عنوان کرد: تنها فضای باز یا بسته در ادبیات آثار ادبی را به جود نمی‌آورد بلکه این نویسندگان که آثار را تولید می‌کنند تنها مشکل نویسندگان ممیزی ارشاد نیست هنگامی که در جامعه آموزه‌های خاصی وجود داشته باشد ادبیات هم پای آن آموزه‌ها پیش می‌رود وتا درجه خارج شدن از آن‌ها نیست.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...