رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

درود بر معماران عزیز...

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که با فضاهای محدود برای طراحی مواجه شده باشین...و این چالش بزرگی برای یک معمار هست...

 

من در این تاپیک به مرور آثار معمارانی می پردازم که این چالش رو با ایده های خلاقانه پشت سر گذاشتن...

با من در این تاپیک همراه باشین...:icon_gol::icon_redface:

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 45
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

1ieugquyyrbr2rdd.jpg

 

این آپارتمان یک فضای 20 متر مربعی،در واقع یک استودیو قدیمی در منطقه لوالویس، پاریس، فرانسه وبود. این آپارتمان برای یک زن و شوهر جوان با یک برنامه شلوغ کاری به نظر کوچک می رسد،اما با این وجود به اندازه کافی فضا وجود دارد.

 

هنگامی که یک دفتر معماری مستقر در پاریس به نام (BETILLON / DORVAL-BORY)، طراحی این پروژه را به عهده گرفت، متوجه شد که مشکل اصلی در واقع کمبود فضا نیست بلکه نبود نور است. به منظور ارائه یک محیط زندگی مناسب و معقول، تیم طراحی به سرعت به فکر راه حل هایی برای روشنایی هوشمند فضا افتاد،و در اینجا بود که تحول در فضا شروع شد.سخت ترین قسمت این فرایند مطالعه بر چندین منبع نور و جنبه های کاربردی آنها بود. از همان ابتدا، ایده بر آن بود که از نقطه نظر عینی و علمی کیفیت منابع نوری به گونه ای باشد تا وقتی به فضای داخلی می رسد تغییر ماهیت و شکل دهد.

 

 

همانطور که می بینید، فضاهای انبار مانند، به صورت افقی و عمودی جانمایی شدند. از آشپزخانه یک دسترسی مستقیم به اتاق خواب، از طریق یک راه پله سفید مینیمالیستی در نظر گرفته شده است. قطعا فلسفه ی منعکس کننده ی طرح،مینیمالیسم درون آن است. اتاق خواب (با حمام زیر آن) را می توان به راحتی از طریق سایه های نور طیفی مشخص کرد. چراغ های ویژه (مانند لامپ عمودی) بین آشپزخانه و اتاق خواب / حمام نصب شده است و تعریف کننده ی فضا هستند. در زمان نیاز، شما می توانید این فضا را که دارای چراغ های زردرنگ هستند در مقابل بقیه فضاهای خانه متمایز و روشن کنید. آپارتمان در یک بیان ساده و بی طرف ، بدون رنگ و یا جزئیات خاص طراحی شده است. روایت این طرح در واقع نابودی هر گونه بیان معماری و تنها منطق آن ترکیب تولید شده توسط نور است.

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

 

 

xtxhjwzm7a45jjat6ght.jpg

 

ypfvzcrgqmuujypej9k.jpg

 

wuttrey7ci6lbu4p770k.jpg

 

p6a1qslx3rcg3wys4dop.jpg

لینک به دیدگاه

4orn2pzpz4ly0hfxwci7.jpg

 

 

فضای زیر شیروانی فشرده در مادرید-نمایش راه حل های هوشمند ذخیره سازی توسط معمار بریوت برناردینی

 

این آپارتمان فوق العاده جمع و جور واقع در قلب مرکز تاریخی مادرید یک محیط زندگی مناسب و معقول و راحت را برای یک نفر فراهم می کند . همانطور که انتظار می رود، این فضای زیر شیروانی طراحی شده توسط معمار بریوت برناردینی ،مجموع یک سری از راه حل های ذخیره سازی هوشمندانه برای افزایش کمی احساس فضاست. به عنوان مثال در پشت پله ها،فضای برای نگهداری وسایل تعبیه شده است،که در حقیقت مینی کمدی برای نگهداری لباس است .اتاق خواب در بالای آشپزخانه واقع شده است،و به شما این امکان امتداد دید و استفاده از تخت تک کاره بدون تبدیل آن به تخت دو کاره با مبل را می دهد.(غالبا در این فضا در اولین راه حل پیشنهادی تخت ها رو به صورت جمع شونده و تبدیل شدونده به مبل طراحی می کنند،به واسطه کمی فضا ولی در اینجا با وجود کم بودن فضا این کار صورت نگرفته است. ) .سینک، ظروف و مایکروویو آشپزخانه همه توسط کاورهای چوبی به راحتی پنهان می شوند.مبلمان ها از تخته سه لا، جمع و جور و مخصوص برای این مکان طراحی و به طور کامل در یک فروشگاه نجاری ساخته شده است.

با وجود فضای محدود،فضا دارای نشیمن ، یک انبار ، حمام ، آشپزخانه و فضای خواب مستقل است.

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

 

soabft6enh3fys58bsvr.jpg

2nzqy62a65fc260t4i7j.jpg

bsewd6p1dtyfn7brnk1y.jpg

69hn5o51cconr01rb.jpg

 

لینک به دیدگاه

6901k6qjiim0i2xsdp.jpg

 

 

این آپارتمان 36 متر مربعی یک مثال خوب است از اینکه که حتی آپارتمانی کوچک می تواند آسایش ما را تا حد زیادی با طراحی هوشمندانه ای که ارائه می دهد ، تامین کند. به طور خلاصه نام این آپارتمان AP 1211 است، این پروژه با تقسیم فضاها در دو سطح ، با دکوراسیون شاد و جذاب و راه پله ی گردان که دو سطح را به هم متصل می کند،تعریف می شود.پروژه AP 1211 توسط آلن چو ، در سال جاری ، در سائو پائولو ، برزیل به پایان رسید. ایده طراح ایجاد محیط زندگی بی تکلف و پویا برای مطابقت با سبک زندگی کارفرمای پروژه است . آپارتمان در حقیقت محل اقامت موقت یک تاجر است که به تازگی طلاق گرفته و دکور منعکس کننده ایده های تغییر و تنظیم مجدد سبک زندگی اوست.

 

فضای داخلی ترکیبی از متعلقات چوب، بتن و شیشه است. همانطور که انتظار می رود، آشپزخانه و شکل اتاق نشیمن ،به روی هم یک فضای سیال و واحد را تشکیل می دهند.یک مبلمان با رنگ خنثی ،بسیار جادار و راحت ، در کنار راه پله در فضای نشیمن و زندگی وجود دارد.طبقه فوقانی با ظرفیت یک اتاق خواب مدرن، مشخصا توسط خط طراحی مینیمالیستی تعبیه شده است .

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

 

 

ino914a0e2czaojjpjlu.png

 

xur5jehuyi8rnpkmpvjx.png

 

opr2ibilil3nn79i8amm.png

 

c7hd4v3qls1rhby2k9lx.png

 

h1q1datyb6p63d97w3c.jpg

 

ru28jsd76v7kddw51ek6.jpg

لینک به دیدگاه

meninpx2tf4ke3luj3n4.jpg

 

هنگامی که شما با طراحی یک همچین آپارتمان های کوچک رو به رو می شوید،این چالش شما رو مجبور به خلاقیت می کند.سخت ترین بخشی طراحی هم زمانی است که به ارائه یک محیط منظم و ایجاد فضایی تا حدامکان هوشمند فکر می کنید. این مشکل برای یک خانه ی با وسعت بیشتر یک چالش سخت هست چه برسد به خانه ای که به مثابه یک زیر شیروانی عمل می کند.اسپکت هارپمن به تازگی بازسازی این آپارتمان جمع و جور را در طبقه ی چهارم،سمت غرب، منهتن، نیویورک به پایان رسانده است.این منطقه از منهتن یکی از انتخابهای اصلی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است.

 

زندگی در قلب خیلی از شهرها به شما امکانات بی پایان و یک تجربه عالی را ارائه می دهد. البته، برخی از ما رویای خانه های بزرگ فوق العاده در آسمان خراش ها،با قدرت دیدن،فروشگاه های نان فوق العاده فرانسوی در اطراف ان، با رستوران های شلوغ و کافی شاپ غیرمتعارف ، با مردمی که با سرعت فراوان در حال حرکت هستند را داریم، اما حقیقت این است که این خانه ی کوچک همه ی آن رویاها را به شما خواهد داد. آپارتمانی با اندازه ی کوچک که هر اینچ از ان دارای توابع و فضاهای چند گانه است.اگر این خانه را به دید فضاهای یک خانه ی سنتی بنگرید،قطعا از طراحی ان ناامید خواهید شد ولی کل آپارتمان با دیدی نو و ویژگی های زیستی غیرمعمول طراحی شده است.

گردش عمودی در این آپارتمان باعث افزایش احساس فضایی شده است . سرویس های بهداشتی و حمام اصلی ، در واقع، در زیر راه پله ساخته شده اند. آشپزخانه ای که با توجه به چرخش اپن آن به طور کامل پنهان شده است ، تلنگری است تا واحد ذخیره سازی هم در نزدیک ترین فاصله قرار داشته باشند ، و همچنین آشپزخانه به عنوان یک فضای کاری ادامه ی فضای زیستی زندگی باشد. اتاق خواب در طبقه فوقانی قرار دارد و نکته ی قابل توجه این است که شما دسترسی به یک واحه سبز کوچک بر روی پشت بام از طریق راه پله ای در این فضا را دارید.

 

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نو اندیشان

 

n7igoajvz8iht2mhlr8.jpg

 

g764zp49f0gdughnwvhw.jpg

 

of157h6uxs6prtzdsk0.jpg

 

88c3k9bs4731oejlrr6.jpg

لینک به دیدگاه

e1da75abvvtyroe4rwip.jpg

 

راه پله چوبی تیره ،عامل اتصال یک اتاق زیر شیروانی به فضاهای اصلی آپارتمان M2 است.در واقع این راه پله ،نقطه ی بارز پروژه برای نمایش بصری بهتر در شکاف تاریک میانه ی فضای زندگی توصیف شده است.این پروژه قابل توجه تحت نظر استودیو ایتالیایی Associato Bettinelli طراحی شده است.در واقع آپارتمان در ترکیب با یک اتاق زیر شیروانی از طریق یک راه پله چوبی بزرگ به عنوان یک راهرو از پایین به بالا به صورت عمودی گسترش می یابد ؛ حجم سلب تاریک در واقع دو واحد را بهم متصل می کند. این پانل های نمایشی خلاقانه که به عنوان یک راه حل معماری استفاده شده است را می توان در کوچه پس کوچه های برگامو ، ایتالیا یافت.

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

 

 

s4dok5agfeag5103rv.jpg

 

sgvhzjc0zvvdw32t0z.jpg

 

9htseod85r9ec1m3we9y.jpg

 

6rdojtpd9uwp72v9iu39.jpg

لینک به دیدگاه

1emkiz6wvmm639gd8smb.jpg

 

 

طراحان استودیو معماری مینیمال در ورشو لهستان یک آپارتمان 90 متر مربعی را طراحی و به مرحله ی اجرا درآوردند.خانه جدید ادای احترامی به سبک اسکاندیناوی سنتی است، که با وضوح قابلیت راحتی در فضا در آن پدیدار است. با پالت های رنگی متشکل از رنگ های سفید، خاکستری، سیاه و سفید و قهوه ای، آپارتمان فضایی زیبا و در عین حال هوشمندانه را شکل داده است.استفاده از چوب در بعضی از فضاها به دلیل نرم شدن فضاهای معماری آن است که در غیر این صورت فضاها بسیار سفت و سخت درک می شدند.

 

تمام فضای داخلی از نظر طراحی سازگار و حرکت بین فضاها به صورت سیال و یکپارچه انجام می شود. طراحی فضاهای زندگی و اتاق ناهار خوری به صورت باز است. در هسته ی مرکزی خانه شما یک مبل بسیار راحت، شومینه مدرن، باکسهای ذخیره سازی جالب و نورپردازی ظریف پدیدار است. اتاق خواب و اتاق کودک در همان سبک طراجی آپارتمان توسعه داده شده است،با این تفاوت که دارای نگاه گرم و راحت و صمیمی تری است.

 

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

13knr9df5d0icdq1qoj.jpg

 

3ltat1rz0uep85igri3.jpg

 

imgvcteifgssb7s8onx7.jpg

 

uwd4abmxfwun43e7k7m.jpg

 

oc79zvulneossxuaj5.jpg

 

لینک به دیدگاه

co3yjt7xc0tbhu7l62ww.jpg

 

 

به یک آپارتمان زیبا که پر از انرژی است، خوش آمدید!

 

این مکان در واقع یک سالن پذیرایی 147 متر مربعی،مشتمل بر چهار اتاق به همراه آشپزخانه است که با توجه به طراحی در نگاه اول بسیار وسیع به نظر می رسد. بازدید از این پروژه،با توجه به امکانات متنوع و جذاب در طراحی به طور قطع باعث تعجب شما خواهد شد. ما همیشه انتظار داریم که اتاق نشیمن در هر خانه ای نقطه ی کانونی آن باشد ولی با این حال در این پروژه این فضا جای خود را به آشپزخانه داده است، موقعیت آشپزخانه باعث می شود این بخش از خانه با توجه به تقارن خوب، بسیار چشم نواز جلوه کند. تیرهای چوبی (که به نظر می رسد که به خوبی با فضای داخلی هماهنگ شده اند) در کناره دیوارهای مایل جانمایی شده است.شومینه ی سنتی هم در این فضای مدرن ،گرمای خانه را تامین می کند.

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

 

 

drh2d775bnpsxc6vcy50.jpg

 

k0gtrlh0eqhv873r2rk.jpg

 

2gyeh2q35pcsnt839cdt.jpg

 

1dj0agt7r5pph1mc4mrs.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...