رفتن به مطلب

عجیب‌ ترین پنیرهای جهان


Mahdi Eng

ارسال های توصیه شده

پنیر طلایی

9mz5bdpfmvvlrr5m64.jpg

 

یکی از شرکت های تولید کننده پنیر به نام فودی چندی پیش پنیری را رونمایی کرد که تماما از طلا ساخته شده بود. در مواد اولیه این پنیر از طلای خوراکی استفاده شده است و این کارخانه قیمت کیلویی 1000 دلار را برای آن در نظر گرفته است. آن ها دلیل این قیمت بالا را نه تنها طلای خوراکی بلکه مواد اولیه مرغوب پنیرشان اعلام کرده اند.

 


گرانترین پنیر

 

mxi0vyy1bnybidy0j2g.jpg

 

"پوال" گران ترین پنیر دنیاست که در سیبری و در منطقه بلگراد تهیه می شود و البته کسی از ترکیبات اولیه آن خبری ندارد و برخی می گویند آن ها از شیر الاغ در ساخت این پنیر استفاده می کنند. این پنیر برای خریداران به ازای هر نیم کیلو 1700 دلار در می آید. این پنیر بسیار خوشمزه و البته طعمی متفاوت دارد و افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

 

پنیر کاسو مارزو

 

cgfrhr9ogi99gr0mrgv3.jpg

 

در میان پنیرهای عجیب شاید نوع ایتالیایی آن از همه شگفت انگیز تر باشد. "کاسو مارزو" پنیری است که ریشه آن به همان پنیرهای ساده که از گوسفند گرفته می شود بر خواهد گشت ولی تفاوتی عمده با این پنیر دارد زیرا در آن می توان هزاران حشره زنده پیدا کرد. این پنیر با استفاده از تخم های حشرات ساخته می شود به این صورت که ابتدا پنیر را از شیر گوسفند گرفته و سپس آن را در میان هزاران تخم از حشرات پنیری(حشراتی که به پنیر علاقمند هستند مانند: پشه) قرار می دهد.در این پروسه تخم ها شکسته شده و اسید معده این حشرات وارد پنیر می شود و چربی آن را می گیرد. چیزی که در انتها باقی خواهد ماند پنیری سوراخ سوراخ و کمی مایع است. در برخی انواع این پنیر حشرات به طور زنده وجود خواهند داشت.

 

 


بدبوترین پنیر

 

mgodqxvn1m6gvv8mu5h.jpg

ناپلئون بناپارد در زمانی که حاکم فرانسه بود همیشه از یک نوع پنیر استفاده می کرد که "اپویسی" مشهور است. این پنیر با استفاده از شیر خام و عمل نیامده گاو درست می شود و البته به بدبوترین پنیر دنیا شهرت دارد. این پنیر به اندازه ای بدبو است که قانون فرانسه حمل ونقل آن را ممنوع کرده است.

 


پنیری که آب نمی شود

 

ioses9ior7bi28lsqio8.jpg

یکی از پنیرهای جالب دنیا اصلیتی قبرسی دارد. این پنیر که نامش "هالومی" است دمای ذوب بسیار بالایی دارد و به سختی در شرایط مختلف آب می شود به همین علت استفاده از آن متداول است. این پنیر یکی از غذاهای مردم قبرس است که از آن در شرایط مختلف استفاده می کنند ولی بهترین زمان بهره بردن از آن تابستان است.

 


قوی ترین پنیر

 

i4w3kz6omzwc6hff7ys.jpg

پنیرها هنگامی که بوی شوری و البته طعم بسیار شوری داشته باشند از دسته پنیرهای قوی حساب می شوند . این پنیرها برای افرادی که مشکلات قلبی و یا فشار خون دارند توصیه نمی شود و تنها برای آن هایی مناسب است که علاقه به خوردن پنیرهای سنگین دارند. قوی ترین پنیر دنیا را یک شرکت انگلیسی تولید می کند و نام پنیرش "تدینگتون" است.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

پنیر خوراکی است که بسیاری از خوردن آن اجتناب می کنند و سعی دارند تا حد امکان جایگزینی برای آن بیابند اما افرادی هم هستند که علاقه به پنیر را نمی توانند از خود دور کنند. برخی افراد در دنیا هستند که بزرگترین علاقه شان تولید پنیرهای متفاوت با طعم های تازه است.

به تازگی یک مزرعه انگلیسی که کالاهای لبنی تولید می کند دست به کاری جالب زده و یکی از عجیب ترین پنیرهای دنیا را برای فروش آماده کرده است. این پنیر به رنگ مشکی است و به نظر می رسد سوخته باشد اما باید این را بدانید که این پنیرها از ذغال چوب درست کرده اند.

 

panir%201.jpg

این پنیر به طور خاص با ترکیب ذغال های چوب و پنیر خامه ای درست شده است. شاید به نظر خیلی سوخته وسیاه باشد اما کاملا حالت خامه ای دارد و طرفداران فراوانی را نیز پیدا کرده است. عده ای سفارش های سنگین برای تولید پنیر ذغالی به این مزرعه کوچک داده اند.

 

صاحب مزرعه در مورد تولید این پنیر خاص می گوید: ابتدا قصد تولید ی محصول جدید را داشتیم که در عین جذابیت و خوشمزگی، عجیب هم باشد. بعد از چندین ماه که طعم های مختلف را باهم ترکیب کردیم به طور اتفاقی به ذغال چوب رسیدیم و طعم آن را از همه مواد دیگر بهتر یافتیم.

 

panir%202.jpg

 

 

منبع : yjc.ir

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

نمی دانستم طلا از نوع خوردنی هم وجود داره دیگه کارمون در اومد اگه خانم های ایرانی این موضوع را بفهمنددیگه روز زن پنیر طلایی خیلی طرفدار پیدا میکنه.مطلب خیلی جالبی بود نمیدانستم پنیرهایی انقد جالب و بامزه وجود داره:w16:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...