رفتن به مطلب

افزایش ظرفيت توليد فولاد خام كشور به 35 ميليون تن


ارسال های توصیه شده

رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو) گفت: ظرفيت‌ بخش فولاد به حدود 35 ميليون تن تا پايان برنامه پنجم خواهد رسيد. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو)، مهندس احمدعلي هراتي‌نيك در مراسم افتتاح پروژه غبارگير انتهاي خط گندله‌سازي شماره يك مجتمع فولاد خوزستان با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر مجموع ظرفيت توليد فولاد حدود 17 ميليون و 200 هزار تن است و هم‌اكنون طرح‌هاي مختلفي از جمله طرح‌هاي زيرسقفي فولاد خوزستان، فولاد مباركه، فولاد خراسان و ذوب‌آهن، طرح‌هاي 8 گانه استاني و نيز طرح‌هاي ارفع، اردكان و فولاد هرمزگان در حال اجراست.

 

هراتي‌نيك با بيان اينكه طرح زيست‌محيطي فولاد خوزستان يك واحد غبارگير جديد است گفت: اين طرح با ظرفيت 72 هزار مترمكعب در ساعت به جمع‌‌آوري غبار از روي نوارهاي نقاله انتقال مواد در اين واحد مي‌پردازد. وي افزود: در اين شركت دو مدول گندله‌سازي با مجموع ظرفيت سالانه 5 ميليون و 500 هزار تن در حال فعاليت هستند كه سيستم غبارگير افتتاح شده در اين بخش دومين طرح كنترل آلودگي اين كارخانه است. ميزان سرمايه‌گذاري غبارگير جديد گندله‌سازي به همراه سه طرح توسعه‌اي ديگر در فولاد خوزستان 456 ميليارد ريال ارزش دارد.

 

رئيس هيات عامل ايميدرو گفت: فولاد خوزستان با همكاري بخش خصوصي درصدد احداث يك واحد 2 ميليون تني فولاد در خرمشهر است كه در حال حاضر زمين به آن اختصاص يافته و مقدمات اوليه آن در حال فراهم شدن است. هراتي‌نيك همچنين در جريان بازديد از فولاد شادگان با اشاره به اينكه پيشرفت كلي اين طرح 32 درصد و بخش احياي مستقيم آن 52 درصد است گفت: هدف از ساخت اين واحد، توسعه اقتصادي و اجتماعي منطقه است. هراتي‌نيك در خصوص ميزان توليد فولاد خام در سال جاري گفت: برنامه توليد فولاد سازمان امسال 12.5 ميليون تن است كه آمار دوماهه اخير نشان مي‌دهد طبق برنامه پيش مي‌رويم. وي با اشاره به اينكه هرماه 8 پروژه فولاد استاني را به‌طور منظم پيگيري مي‌كنيم، گفت: حضور فعال مديران پروژه، پيمانكاران و مهندسان مشاور در پروژه‌ها بسيار مهم و در اجراي سريع‌تر پروژه موثر است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

steel43.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...