رفتن به مطلب

مقالات مرتبط با تکنولوژی چاپگرهای جوهرافشان


a.namdar

ارسال های توصیه شده

فرمولاسيون يا ساخت جوهر رنگي چاپگرهاي جوهر افشان

 

زهره درودی، سید عنایت الله متقی نژاد

 

چاپ جوهر افشان روشي است كه قابليت استفاده در موارد مختلفي را دارد. يكي از دلايل گسترش روش چاپ جوهر افشان ارزان بودن دستگاههاي چاپگر جوهرافشان نسبت به چاپگر هاي ليزري ميباشد. سادگي تكنولوژي جوهر افشان نسبت به روشهاي ديگر چاپ، سبب ارزان بودن قيمت آن ميباشد.ساختار شيميايي جوهر نه تنها روي كيفيت تصوير بلكه روس سهولت چاپ و نوع پاشش قطرات و پارامترهاي مربوط به آن نيز موثر است.انواع مختلف از جوهر در سيستم هاي جوهرافشان استفاده مي شود. جوهرهاي پايه آبي بيشتر در جوهرافشان حرارتي استفاده مي شوند. به دليل نداشتن تركيبات آلي فرار، سميت آنها كم مي باشد ولي سرعت خشك شدن آنها روي سطوح غير جاذب آهسته است. رنگهاي قابل استفاده در جوهرهاي چاپگرهاي جوهرافشان، جوهرهاي نگارش و جوهرهاي مخصوص علامت گذاري از ميان رنگهاي اسيدي،رنگهاي گوگردي و رنگهاي دايركت انتخاب ميگردند. انتخاب رنگها به نوع حلال بستگي دارد. از ويژگيهاي رنگ مورد استفاده در جوهر افشانها شامل رنگهاي آبي، قرمز، زرد و مشكي ميتوان به پايداري نوري، پايدراي در محيط آبي، عدم نشط به اطراف ، خلوص بالا، حلاليت بالا(10-5%)، چگالي نوري بالا و عدم سميت آنها اشاره نمود. جوهرهاي پايه آبي جوهر افشان معمولا شامل اجزا و مواد افزودني و اصلي زير ميشومند: حلال، كمك حلال، مرطوب كننده، بافر جهت تثبيت پي – اچ، عوامل ضدباكتري، توزيع كننده، شلاته كننده، پايداركننده نوري، و عوامل آنتي اكسيدان.در اين مقاله فرمولاسيونهاي متفاوتي با تغيير مقادير رنگ، حلال، و كمك حلال و افزودنيهاي ديگر تهيه و مورد آزمايش قرار گرفت و نهايتا روش ساخت يا فرموله كردن جوهرهاي رنگينه اي بر پايه آب پرينتر جوهر افشان ارائه گرديده است. براي نمونه فرمولاسيون جوهر زرد ساخته شده عبارت است از : رنگ زرد اسيدي 23 (Acid yellow 23) 4 گرم، آب دي يونيزه 80 سي سي ،دي اتيلن گليكول 10 سي سي، ان متيل پيروليدون 5 سي سي ، تري اتانول آمين 0/4 گرم، سديم بنزوات 0/1 گرم، بافر 0/5 گرم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

بررسی امکان چاپ جوهر افشانی مس جهت ساخت مدارهای الکتریکی

 

زهرا ابدی، مهدیه دشتی، سید منصور بیدکی

 

در سال‌های اخیر تولید نانوذرات با استفاده از محلول نمک‌های فلزی مورد توجه قرار گرفته که اساسا فرایندی پرهزینه و زمان‌بر بوده و با تخریبات زیست محیطی همراه می‌باشد. در این زمینه فن‌آوری چاپ جوهر افشان به عنوان یک روش قابل کنترل مطرح شده که با دارا بودن حداقل ضایعات و انعطلف پذیری بالا همراه با به کارگیری جوهرهای هادی الکتریکی، بر دیگر روش‌ها برتری یافته است. جهت فرآیند استحصال شیمیایی فلز توسط چاپگر جوهرافشان، انتخاب یک محلول نمک فلزی و یک ماده کاهنده ضروری می‌باشد. در این مقاله ایجاد صفحات استحصال یافته مس، از سولفات مس به عنوان مناسب‌ترین پیش‌ماده‌ی مس و آسکوربیک اسید به عنوان مطلوب‌ترین کاهنده استفاده می‌شود. در این روش محلول‌های احیاکننده و نمک فلزی، در مخزن‌های مجزای چاپگر جوهرافشان ریخته شده و متوالیا روی کاغذ چاپ می‌شوند. در اثر احیاء شیمیایی بین دو محلول، یون‌های مس به ذرات فلزی مس تبدیل می گردند. با این وجود، اکسیداسیون مس در معرض هوا باعث محدودیت در استحصال موفقیت آمیز مس‌می‌گردد. در این مقاله بهینه سازی جوهرهای چاپگر جوهر افشان و تاثیر نسبت‌های ترکیب دو ماده، pH اسید، دما و زمان واکنش مورد بررسی قرار گرفته است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

بررسی تاثیر حرارت بر رسانایی طرح‌های هادی حاوی نانوذرات نقره ایجاد شده با استفاده از تکنولوژی جوهر افشانی

 

 

جواد نوری، زهرا ابادی، سیدمنصوربیدکی،وحید متقی زاده

 

نانو ذرات متفرق شده در یک ماتریس پلیمری به عنوان چسب یا جوهر چاپ برای ایجاد طرح یا اشکال رسانا بر روی زیرلایه‌های مختلف (مانند کاغذ، پارجه و ...) مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از میان روش‌های مورد استفاده برای ایجاد طرح‌های مختلف با قابلیت هدایت الکتریسیته، روش به کارگیری چاپگرهای جوهر افشان که نهایتا نانوذرات فلزی را در هنگام چاپ بر سطح بستر مورد استفاده تولید می‌نماید به دلیل به کارگیری تکنولوژی ساده‌تر، پایداری بیشتر، ویسکوزیته کمتر جوهرهای به کارگرفته شده و انعطاف پذیری بیشتر، روش مورد استفاده بر دیگر روشها ارجحیت یافته است. در این تکنیک محلول رقیق نمک فلزی و ماده کاهنده به طور متوالی بر روی یک زیرلایه چاپ می‌گردند که در این حالت طی عمل ماهشی که بین نمک فلزی و ماده کاهنده صورت می گیرد سبب می گردد تا یون فلزی به ذرات ظریف فلزی تبدیل گردد. که بهترین ماده کاهنده برای چاپ جوهرافشان فلز نقره، اسکوربیک اسید در pH نرمال می‌باشد. در این حالت نانوذرات نقره در ابعاد 10 تا 20 نانومتر برای ایجاد اشکال رسانا، بوسیله جوهرافشان استاندارد اداری و در درجه حرارت چاپگر شکل می‌گیرند....

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

در فایل پیوست مقدمه‌ای بر چاپگر ها و چاپگر جوهر افشان بیان شده است.

پسورد:

www.noandishaan.com

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

در این پست یک پایان‌نامه (در مقطع کارشناسی) با عنوان " فرمولاسیون جوهر‌های خشک شونده با اشعه فرابنفش" قرار داده می‌شود. این پایان نامه تنها راجع به فرمولاسیون جوهرهای چاپگر جوهرافشان نمی‌باشد و به صورت کلی راجع به جوهرها بحث نموده است.

 

 

 

 

چکیده

صنعت چاپ جز صنایعی می‌باشد که روز به روز در حال پیشرفت و گام نهادن رو به جلو در زمینه های مختلف از جمله فرمولاسیون جوهر‌های چاپ،روش‌های خشک شدن،دستگاههای نوین چاپ می‌باشد. جوهرهای خشک شوند با اشعه فرابنفش جزء بهترین جوهرها می‌باشند که تا به امروز در صنعت چاپ استفاده می‌شود. عدم آلودگی محیط زیست، خواص مکانیکی و مقاومت بالا در برابر نور خورشید، سایش از جمله ویژگی‌های این جوهر ها می‌باشد. صرفه جویی در مصرف انرژی و نیروی کار که این امر منجر به صرفه جویی اقتصادی بالا می‌شود. این جوهرها عمدتا قابل اعمال بر زیرایندهای مختلف بوده و هزینه راه اندازی کمتری نیز دارند. این ویزژگیها باعث شده کشورهای مدرن دنیا این جوهر ها را به سایر سیستم‌ها ترجیح دهند و تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در این زمینه از خود نشان دهند. این جوهرها فرمولاسیون پیچیده و خاص خود را داشته که تنها روش خشک کردن آن استفاده از تاباندن نور فرابنفش با طول موج خاص به آنها است که در طی آن واکنش‌های پلیمریزاسیون انجام شده و نهایتا جوهر خشک شده حاصل می‌گردد.

 

پسورد :

www.noandishaan.com

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...

سلام.ازکاربردوطرزکارهدهای جوهرافشان مطلبی دارین؟بنده تعمیرکارپرینترهای لیزری,جوهرافشان وسوزنی هستم.رنگها وهدها اکثرأ درجوهرافشان کیفیت ندارن,چون وارداتی ومدتی درگمرک و...همین امرباعث یکبارمصرفی عنوان گرفتن.درضمن بعدازشارژ مخازن,باکنترل متوجه میشیم دیگه کیفیت افت کرده,مانند اول نیست ومشتری ناراضی.و ازپذیرش تعمیر چاپگرمعذور.راه حلی دارید؟

لینک به دیدگاه
سلام، پسورد این فایل پایان نامه چیه؟ ممنون:ws38:

 

 

سلام.. خودمم نمی دونم پسوردش چیه. :ws28: یعنی موقع پسورد گذاشتن نمی دونم چه اشتباهی کردم..

 

فایل دوم را آپلود کردم... پسوردش هم همونطور که تو همون پست گفتم http://www.noandishaan.com

 

 

سلام.ازکاربردوطرزکارهدهای جوهرافشان مطلبی دارین؟بنده تعمیرکارپرینترهای لیزری,جوهرافشان وسوزنی هستم.رنگها وهدها اکثرأ درجوهرافشان کیفیت ندارن,چون وارداتی ومدتی درگمرک و...همین امرباعث یکبارمصرفی عنوان گرفتن.درضمن بعدازشارژ مخازن,باکنترل متوجه میشیم دیگه کیفیت افت کرده,مانند اول نیست ومشتری ناراضی.و ازپذیرش تعمیر چاپگرمعذور.راه حلی دارید؟

 

سلام.

والا مطالبش اکثرا لاتین هستش. با توجه به ساختار کار کردن این چاپگرها، اگر برندش معتبر باشه احتمال زیاد برمیگرده به نوع تونری که داره استفاده میشه... اگر نامرغوب باشه نازل رو مسدود میکنه و عمرش رو کم.. مقاوم بودن جوهرها برابر حرارت و فشار بخار و یکسزی پارامتر دیگه که اهمیت دارن

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...