رفتن به مطلب

بخش اول


maedeh93

ارسال های توصیه شده

مقاله ای که انتخاب شده عنوانش هست: How Critical Are Efficient Infrastructure Systems In Cities?
Adapted from Urban planning for City leaders published by UN-HABITAT.
Lead author: Pablo Vaggione
قسمت اول:
Cities need infrastructure to generate economic growth and improve quality of life; on the other hand, inadequate and underperforming infrastructure can reduce economic output and be a detriment to living conditions.
The provision of basic infrastructure for water, energy and waste management is a fundam ental component of a thriving city and an urgent need for rapidly developing cities. Infrastructure requires substantial long-term inve stment to meet capital and maintenance costs, which often cannot be met by municipalities alone. Urban planning is central in enabling the deployment of infrastructure, and infrastructure investment is a foremost influencer of urban form.
Integrating infrastructure in urban planning is therefore critical for optimising investment and asset performance .
از الان تا یک هفته فرصت دارین ترجمه هاتون رو بذارین.:a030:

لینک به دیدگاه

شهرها برای تولید رشد اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی نیلز به زیرساخت ها دارند.به بیان دیگر عملکرد ضعیف و بسنده نبودن زیرساخت ها میتواند بازده اقتصادی را کاهش دهد و میتواند برای شرایط زندگی مضر باشد.
تهیه زیرساخت های اساسی برای آب ، انرژی و مدیریت مواد زائد از مؤلفه های بنیادی یک شهر پر رونق و نیاز اساسی شهرهای در حال توسعه است.زیرساخت ها نیاز قابل توجهی به سرمایه گذاری دراز مدت دارند تا بتوانند پاسخگوی سرمایه و هزینه های نگه داری باشند که اغلب تنها توسط شهرداری ممکن نخواهد بود.
برنامه ریزی شهری مرکز توانمندسازی گسترش زیر ساخت ها است و سرمایه گذاری در زیرساخت ها در درجه نخست تاثیر گذارتر از فرم شهر است.
یکپارچه سازی زیرساخت ها در برنامه ریزی شهری به این دلیل است که بهینه سازی سرمایه گذاری و عملکرد دارایی ها امری حیاتی هست.

""" بچه ها این از ترجمه من :w16: ""
Maedehجان ممنون که خبرم کردی.:icon_gol:

لینک به دیدگاه

بسیار عالی خیلی مفید و کوتاه بود ولی خپ منم که دعوت نکردی:4564:ولی به هرحال بسیار ممنون از دوستم اینم ترجمه دست و سر و پا و گردن شکسته من:ws37:: زیر ساخت ها چطور تو شهرها موثرن؟
شهرها به رشد اقتصادی یکپارچه و بهبود کیفیت زندگی نیازمندن از طرفیم زیرساخت های ضغیف و نامناسب میتونه به تولید اقتصادی و به وضعیت زندگی ضرر برسونه مدیریت زباله و انرژی و آب به عنوان زیرساخت های اصلی اجزا مهم و ضروری و پر رونق شهرها و نیاز اساسی برای گسترش سریع سرمایه و نگهداری قیمت هاس چیزی که تنها شهرداری قادر به انجتمش نیس برنامه ریزی شهری قادره زیرساخت های توسعه رو فراهم بیاره و سرمایه گداری در زیرساخت میتونه تو شکل شهرهام تاپیر گدذار باشه یکپارچه سازی زیرساخت در برنامه رسزی شهری از این رو برای بهینه سازی سرمایه و عملکردش موثره

لینک به دیدگاه

شهرها نیازمند زیرساخت‌ هستند تا رشد اقتصادی حاصل کنند و کیفیت زندگی را ارتقا ببخشند. به عبارت دیگر زیرساخت‌های ناقص و با عملکرد ضعیف، از بازده اقتصادی می‌کاهند و به شراط زیست خسارت وارد می‌سازند.

فراهم‌کردن زیرساخت‌های اولیه برای آب، انرژی و مدیریت پسماند یک عنصر اساسی برای یک شهر پویا و یک نیاز ضروری برای شهرهای به سرعت در حال توسعه می‌باشد.

زیرساخت نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه طولانی مدت است تا بتواند پاسخگوی هزینه‌های سرمایه گذاری و نگهداری باشد که اغلب شهرداری به تنهایی از عهده‌ی آن برنمی‌آید.

برننامه ریزی شهری (نقشی) مرکزی برای گسترش زیرساخت‌ها دارد و سرمایه گذاری زیرساخت مهمترین عامل تاثیر گذار در فرم شهری است.

بنابراین یکپارچه سازی زیرساخت در برنامه ریزی شهری برای بهینه کردن سرمایه گذاری و عملکرر مالی حیاتی است.

:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...