رفتن به مطلب

چشم‌اندازهای زیبا، پاداش نترسیدن از ارتفاع


Imaaan

ارسال های توصیه شده

در سال‌های اخیر برتعداد ساخت‌وسازهایی که به گردشگران چشم‌اندازهای زیبا ارائه می‌کنند افزوده شده است. دست‌چینی از چشم‌اندازهای زیبا که البته برخی از آن‌ها برای افرادی که از ارتفاع ترس دارند مناسب نیست.

در سال‌های اخیر برتعداد ساخت‌وسازهایی که به گردشگران چشم‌اندازهای زیبا ارائه می‌کنند افزوده شده است. البته برخی از آن‌ها برای افرادی که از ارتفاع ترس دارند مناسب نیست. چشم ‌انداز کوه تیان‌من که در استان ژانگ جیاجی چینه قرار دارد و چینی‌ها در کنار صخره‌ای به ارتفاع ۱۴۳۲ متر پلی ساخته‌اند که قسمت زیادی از این پل شیشه‌ای است و در هنگام راه رفتن روی این مسیر، می‌توان زیر پا را دیدید.

5dr9fwdwwhghhk7hqz4f.jpg

 

 

چشم‌انداز برج ویلیس (Willis Tower) قبلاً برج سیرز، ساخت سال ۱۹۷۳، نام یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان و از نمادهای شهر شیکاگو است. این ساختمان ۱۱۰ طبقه و۵۲۷ متر ارتفاع دارد و کماکان بلندترین ساختمان آمریکا، و سومین برج بلند در جهان است. سالانه بیش یک میلیون نفر از این آسمان خراش دیدن می‌کنند. محفظه شیشه‌ای در طبقه ۱۰۳ و در ارتفاع ۴۱۲ متری از سطح زمین.

r0274o14wx5ozp03rsuo.jpg

 

 

پیاده روی در ارتفاع ۴۰ متری بر فراز جنگل. این مسیر ۱۲۵۰ متری در جنگل پورا واقع در ایالت مکلن‌بورگ فورپومرن آلمان قرار دارد.

xin5r4inyew34jqq5r9.jpg

 

 

چشم‌انداز برج ایفل در پاریس پایتخت فرانسه که همچون آهن‌ربا سالانه میلیون‌ها نفر را به سوی خود جذب می‌کند.

p7850kwmkfv6bjooowg.jpg

 

ساختمان تجارت جهانی در شانگهای چین. چشم‌انداز این ساختمان در طبقه ۱۰۰ و در ارتفاع ۴۷۴ متری از زمین قرار گرفته است. ۸۰ یوان (اندکی بیش از ۱۲ دلار آمریکا) بهای بلیط ورود به این چشم‌انداز است.

hv8hwxpy7clw53wsp8h2.jpg

 

 

چشم‌اندازی برفراز کوه‌های آلپ در فرانسه. این چشم‌انداز شیشه‌ای در ارتفاع ۳۸۴۲ متری بنا شده است.

on3xjo7c8fhsx6qr2g3.jpg

 

 

یکی از جاذبه‌های سنگاپور ۱۸ درخت غول‌پیکر جادویی است که با استفاده از انرژی خورشیدی برق آن تامین می‌شود. ارتفاع این درختان بین ۲۰ تا ۵۰ متر است. بر روی بدنه این درختان انواع گیاهان زیبا و کمیاب کاشته شده است. گفته شده که هزینه ساخت این درختان تا یک میلیارد دلار بوده است. دو درخت با پلی به طول ۱۲۸ متر در ارتفاع ۲۲ متری به هم مرتبط شده‌اند که چشم‌انداز زیبایی را ارائه می‌کنند.

kk2omvzvoccfpnr5oajn.jpg

 

 

پلاتفرمی به شکل ایکس و از جنس فولاد در کوه‌های آلپ آلمان در منطقه گارمیش که در ارتفاع ۲۰۸۰ متری قرار گرفته است. این پلاتفرم در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و تماشای چشم‌انداز از روی آن رایگان است.

cpbr80jwmv0wadnjmob.jpg

 

 

برج شهر ساحلی بلاک پول (Blackpool) در انگلیس در سال ۱۸۹۴ ساخته شده و دارای ارتفاع ۱۵۸ متر است. این برج دارای سه چشم‌انداز در ارتفاع ۱۱۶، ۱۲۵ و ۱۳۱ متری است. سالانه ۶۵۰ هزار نفر از این برج دیدن می‌کنند.

cf917v5ujrk2weacni1j.jpg

 

 

برج تلویزیون برلین که قبل از وحدت دو آلمان در قسمت شرقی شهر ساخته شده بود. این برج با ۳۶۸ متر، بلند‌ترین بنای آلمان است و گردشگران می‌توانند در رستوران چرخان آن به هنگام صرف غذا، پایتخت آلمان را از زاویه‌های گوناگون تماشا کنند.

dvpkeexu9l14a1hm9k.jpg

 

 

تله‌کابین شهر پیتسبورگ (Duquesne Incline) در آمریکا یکی از دو تله‌کابینی است که هنوز کار می‌کند. این تله‌کابین‌ها در سال ۱۸۷۷ برای عبور و مرور کارگران کارخانه فولاد که ساکن ارتفاعات مجاور این شهر بودند، ساخته شدند.

gze9ojvut6v6rkx65ff.jpg

 

 

برج خلیفه که در شهر دبی امارات متحده عربی واقع شده با ۱۶۳ طبقه و ۸۲۸ متر ارتفاع یکی از بلند‌ترین آسمان خراش‌های جهان است. این برج دارای هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر، یک کتابخانه و همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق که توسط جورجیو آرمانی طراحی شده‌اند.

0nim449qylab3hn4t6gt.jpg

 

 

برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر بلند‌ترین برج ایران است که بر تهران چشم‌انداز دارد.

v5jeh1pn7befsbqvd52.jpg

 

 

چشم‌انداز گرند کنیون، پارک ملی آمریکا در ایالت آریزونا در روز ۲۰ مارس سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. این سازه فولادی در ارتفاع ۱۱۰۰ متری قرار گرفته و کف آن با شیشه ساخته شده و علاه بر چشم‌انداز می‌توان عمق دره را نیز تماشا کرد.

cczs2z9bg8esdxiov4fn.jpg

 

 

برج مخابراتی سیدنی دارای ۳۰۹ متر ارتفاع است که بخش چشم‌انداز آن در ارتفاع ۲۵۱ متری قرار گرفته و به روی عموم باز است.

huoloi544vwz1vqvn.jpg

 

 

منبع: DW

 

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...