رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

دانلود جزوه هیدرولیک کانالهای باز دکتر حسن ساقی

جزوه هیدرولیک کانال های باز دکتر حسن ساقی در 110 صفحه شامل مطالبی چون : اصل انرژی در کانالهای باز ، اصل اندازه حرکت در کانالهای باز و کاربرد ان ، جریان ناشی از یک تگنای موضعی در کانال مستطیلی ، تحلیل جریان ناشی از یک برامدگی موضعی در کانال مستطیلی ، کاربردهایی از معادله انرژی ، معادله انرژی (Energy Equation) ، رابطه اندازه حرکت در کانالهای باز و معرفی نیروی مخصوص ، منحنی نیروی مخصوص در برابر عمق و اعماق مزدوج ، تحلیل پرش هیدرولیکی د کانالهای با شیب کم ، مقایسه بین منحنی های انرژی مخصوص و نیروی مخصوص ، جریان یکنواخت در کانالهای باز ، شکل گیری جریان یکنواخت ، فرمول شزی ، زبری معادل ، زبری معادل در مقطع مرکب ، بهترین مقطع هیدرولیکی ، بهترین مقطع هیدرولیکی ذوزنقه ای ، بهترین مقطع هیدرولیکی مثلثی ، تئوری جریان متغیر تدریجی (دایمی) در کانالهای باز ، تئوری جریانهای متغیر تدریجی ، طبقه بندی نیمرخهای طولی سطح اب ، محاسبات جریان متغیر تدریجی (دایمی) در کانالهای باز ، روشهای مناسب برای کانالهای منشوری و ... در 6 فصل می باشد.

 

هيدروليك كانالهاي باز

 

 

اصل انرژي در كانالهاي باز

مقدمه

از جمله مسايل مهمي كه در بررسي و تحليل كانالهاي باز مورد مطالعه قرار مي گيرد عبارت است از انرژي يا پتانسيلي كه در روي يك خط جريان از سطح مقطع بر اساس ميزان سرعت، عمق جريان و ارتفاع تا سطح مبنا وجود دارد.

كاربرد وسيع معادله انرژي در تحليل مسايل كانالهاي باز و از طرفي ضرورت تفسير انرژي » معادله در بسياري از مواقع، استفاده از يك مفهوم قراردادي تحت عنوان راايجاب نموده كه بدين طريق مي توان با حذف يكي از عوامل موثر در « مخصوص انرژي كل، تحليل مسايل مربوطه را آسان تر نمود . از مسايل خاص مورد بررسي در كانالها عبارتند از تغيير ارتفاع كف يا تغيير عرض مقطع كانال كه در اين فصل به مواردي از آنها اشاره مي شود كه خود مي توانند در تحليل جريان در تأسيسات اندازه گيري دبي در كانالهاي باز، طراحي بديلها و در بررسي جريان در اطراف پلها و سرريزها مورد استفاده قرار گيرند. با توجه به طبيعت مسايل مورد بررسي در اين فصل،از افت انرژي صرفنظر شده ولي هرگاه مقدار افت انرژي به روشهاي تجربي يا نيمه تجربي قابل تعيين باشد از اعتبار مفاهيم ارائه شده كاسته نخواهد شد . همچنين از آن جا كه تشخيص مقطع بحراني در مسير جريان ،تحليل بسياري از مسايل را ميسر مي سازد، محاسبات عمق بحراني در كانالهاي باز با هر سطح مقطع دلخواه نيز در اين فصل آمده است.

 

 

برای دانلود جزوه هیدرولیک کانالهای باز دکتر حسن ساقی به لینک زیر مراجعه فرمایید :

 

دانلود کنید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...