رفتن به مطلب

توصيه‌های ماما به پدر آينده


afa

ارسال های توصیه شده

امروزه بیش از هر زمان دیگری مردها خود را مسئول خانواده خود می‌دانند و بارداری و زایمان همسرشان برای آن‌ها بااهمیت است. با این حال ترس از ناشناخته‌ها و نگرانی‌ از این‌كه نتوانند وظایف‌شان را به درستی انجام دهند، باعث شده ندانند واقعا در این دوره خاص چه كاری از دست آن‌ها برمی‌آید.

 

 

1. در انتخاب بیمارستان به همسر خود كمك كنید خیلی از آقایان در این امر دخالت نمی‌كنند و انتخاب بیمارستان و زایشگاه و حتی نحوه زایمان را برعهده همسرشان می‌گذارند. این در حالی است كه بودن همسر یك خانم باردار در كنار او هنگامی كه به یك بیمارستان برای گرفتن اطلاعات لازم مراجعه می‌كند، می‌تواند بسیار مفید باشد و نه تنها اعتماد به ‌نفس خانم را بالا ببرد بلكه باعث شود آن دو با هم زایشگاه بهتر و مناسب‌تری را انتخاب كنند. توصیه می‌شود از نزدیك‌ترین بیمارستان به محل اقامت خود شروع كنید و مسائلی مانند نظافت و كادر پزشكی بیمارستان را در نظر داشته باشید.

2. اگر امكان دارد در كلاس‌های بارداری و شیردهی و آمادگی زایمان همراه همسرتان باشید در این كلاس‌ها معمولا زایشگاه‌ به افراد نشان داده می‌شود و خانم باردار با نحوه زایمان،‌ تنفس صحیح و مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان آشنا می‌شود. همراه بودن آقا با همسرش باعث می‌شود تمامی نگرانی‌ها از ناشناخته‌ها از بین برود و هر دو بتوانند راحت‌تر خود را برای روز آخر آماده كنند. متاسفانه در بسیاری از كشورها امكان بودن مرد در كنار همسرش هنگام فارغ شدن وجود ندارد، با این حال این شرایط از بسیاری فشارهای روحی وارده بر خانم می‌كاهد.

 

3. اگر احساس پدرانه ندارید خود را سرزنش نكنید اكثر آقایان بعد از فارغ شدن همسرشان و دیدن و به آغوش كشیدن فرزندشان احساس پدر بودن می‌كنند. جنین برای مردان قابل‌لمس نیست و تا زمانی كه به دنیا نیامده تنها یك مفهوم است. اگر در دوران بارداری همسرتان احساس پدر بودن نمی‌كنید، خود را مواخذه نكنید. چشیدن این احساس شیرین را به روز بعد از زایمان موكول كنید.

4. به محض آغاز اولین دردها همسرتان را به بیمارستان نبرید اكثر آقایان به محض این‌كه دردهای خانم باردار آغاز می‌شود او را به زایشگاه می‌برند. دلیل آن هم حس ترس و ندانستن این موضوع است كه چه باید بكنند. بهتر است به خانم خود اعتماد كامل داشته باشید و اگر او فكر می‌كند هنوز موقع زایمان فرا نرسیده به اجبار او را به بیمارستان نبرید. تنها ماندن او در زایشگاه تحمل درد را سخت‌تر می‌كند.

5. خیلی به حرف اطرافیان گوش ندهید در دوران بارداری و به ویژه نزدیك شدن به زمان زایمان ممكن است اطرافیان نصایح مختلفی به شما بكنند. كاملا طبیعی است كه هر فردی تجربیات خاص خود را داشته باشد. به جای مشورت گرفتن از اطرافیان همسرتان را تحت نظر یك پزشك قرار دهید تا دوران بارداری و زایمان سالم و راحتی را تجربه كند.

6. دوربین را همراه‌تان نبرید برخی خانواده‌ها از زایشگاه تقاضا می‌كنند از عمل سزارین و تولد فرزند فیلمی تهیه كنند. بعد از زایمان نیز همه به دنبال عكس و فیلم گرفتن از نوزاد تازه متولد شده هستند. بهتر است به جای این كارها، دوربین را در خانه بگذارید و با بیان جملات عاطفی به همسرتان، این لحظات را در ذهن خود و او ثبت كنید.

 

7. به همسرتان اعتماد به‌ نفس بدهید خانم‌ها بعد از زایمان دچار فوران احساسی می‌شوند. بسیار حساسند و خیلی سریع گریه می‌كنند. بهترین كاری كه در این زمان از عهده شما به عنوان همسر او برمی‌آید، كمك كردن به او در كارها و دادن اعتماد به ‌نفس به اوست. هر چه یك مادر بیشتر احساس حمایت كند، راحت‌تر می‌تواند نیازهای فرزندش را برآورده كند.

8. اگر همسرتان به شما توجه نمی‌كند از او دلخور نشوید خیلی از مردان در دوران بارداری و بعد از زایمان به این دلیل كه همسرشان به آن‌ها توجه نمی‌كند، ناراحت هستند و عصبانی می‌شوند. فراموش نكنید همسر شما در حال گذراندن دوران سختی است. بی‌توجهی او به شما دلیل خاصی ندارد. شاید مشكلات دوران بارداری و سختی‌های بعد از زایمان عامل آن باشد كه به زودی برطرف خواهد شد. همراه او باشید تا این دوره به سرعت بگذرد.

9. در نگهداری كودكتان به او كمك كنید هر چه بیشتر به همسرتان در نگهداری از فرزندتان كمك كنید او زودتر می‌تواند به زندگی عادی خود برگردد و به عنوان یك همسر و نه تنها یك مادر زندگی كند. اگر همسر شما به دلیل رسیدگی به فرزند خسته شود دیگر وقتی برای محبت به شما نمی‌گذارد. به توصیه‌های ماما عمل كنید و در مورد وظایف مادرانه با همسرتان صحبت كنید و از او بپرسید در چه مسائلی می‌توانید كمك ‌دست او باشید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...