رفتن به مطلب

غذای فصل امتحانات بدو دانشجویان عزیز


ارسال های توصیه شده

L140037396228.jpg

مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان با حفاظت از مغز در مقابل آسیب به غشاء سلول‌های عصبی و پیشگیری از دمانس و زوال عقل نقش بسیار مهمی در تقویت هوشیاری، تمرکز و فعالیت‌های ذهنی بر عهده دارند.

ماهی با دارا بودن امگا ۳ از بهترین دوستان علاقه‌مند به کتاب و مطالعه است. یک ماده غذایی پر انرژی و سبک که در مقایسه با گوشت قرمز و سایر پروتئین‌ها ارزش بالاتری دارد. امگا ۳ از مهم‌ترین چربی‌های لازم برای سلول‌های مغزی و فعالیت‌های آن‌هاست.

 

امگا ۳ موجود در ماهی‌ها، ویتامین‌های موجود در حبوبات و سبزی‌جات، مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان و آب از مواد غذایی مفید برای سلول‌های مغزی و فعالیت‌های آن‌ها هستند.ما برای انجام تمام کارها انرژی مصرف می‌کنیم؛ مثلاً راه رفتن، رانندگی کردن، ورزش کردن، درس خواندن و هر فعالیت دیگری. تفاوت در نوع انرژی مصرفی و اندام‌های مصرف‌کننده این انرژی است؛ مثلاً به نظر شما بالا بردن یک وزنه ۲۰ کیلویی از ۴ طبقه یک ساختمان انرژی بیشتری احتیاج دارد یا حل کردن یک سۆال ریاضی در المپیاد ریاضیات جهانی؟ فکر کنید هر دو فعالیت هم ۱۵ دقیقه طول بکشد.

خب قطعاً بالا بردن وزنه ۲۰ کیلویی انرژی بیشتری احتیاج دارد اما برای حل مسئله ریاضی، تمرکز و دقت بسیار بالایی لازم است. پس چیزی که برای حل مسئله ریاضی و درس خواندن لازم است چیزی فراتر از انرژی است و با خوردن یک غذای چرب و صرفاً پُرکالری حل نمی‌شود.

غذاهایی به نام غذاهای تقویت‌کننده مغز وجود دارند که مصرف آن‌ها هوشیاری، تمرکز و دقت فعالیت‌های ذهنی را افزایش خواهد داد. برخی از آن‌ها کوتاه اثرند و برای رسیدن به تأثیرات باید زمان دقیق مصرف آن‌ها را بدانیم و برخی دیگر را باید به برنامه غذایی‌مان وارد کنیم تا در طولانی‌مدت به تأثیرات آن‌ها برسیم.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۳ ماده غذایی طبیعی برای تقویت کوتاه مدت فعالیت‌های ذهنی

۱- قهوه

قهوه یک نوشیدنی بسیار خوب برای تقویت ذهن است. مصرف روزانه یک تا ۲ فنجان می‌تواند باعث افزایش سطح هوشیاری و دقت شود؛ اما توجه داشته باشید اگرچه مصرف قهوه برای دفعات اول و یا با فواصل زمانی طولانی‌ مدت این تأثیر را بر مغز گذاشته و باعث افزایش سطح هوشیاری می‌شود، اگر شما در مصرف آن زیاده‌روی کنید و هر روز و هر دم به فکر نوشیدن قهوه باشید، نه تنها تأثیر اولیه را نخواهد داشت، با ایجاد خستگی و بی‌حالی مشکل شما را بیشتر هم می‌کند. پس فراموش نکنید قهوه مثل یک شمشیر دو لبه است. هیچ‌وقت آن را دوست صمیمی خود ندانید.

۲-کربوهیدرات‌های باکیفیت برای افزایش تمرکز

سعی کنید قبل از امتحان یک میان‌وعده کربوهیدراتی کوچک بخورید. مثل یک بیسکویت سبوس‌دار و یک لیوان آب پرتقال. این میان‌وعده قندخون شما را تنظیم می‌کند و با تامین تغذیه مغزی تمرکز لازم برای امتحان را افزایش می‌دهد. هیچ‌وقت با معده خالی به جلسه امتحان نروید.

از طرفی، معده‌ی کاملا پر هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ مثلاً زمانی که شما یک وعده غذایی سنگین مثلاً یک بشقاب پر ماکارونی میل کرده و سر جلسه امتحان حاضر شوید. در این شرایط مغز با اطلاع از حضور این همه غذا در معده دستور به افزایش جریان خون به دستگاه گوارش را می‌دهد تا هضم و جذب مواد غذایی صورت گیرد. پس قطعاً از جریان خون مغزی و قدرت واقعی مغز در فعالیت‌های ذهنی هم کاسته خواهد شد. خواب‌آلودگی به دنبال صرف وعده غذایی سنگین هم که جای خود را دارد. پس در انتخاب این میان‌وعده هم دقت کنید.

 

۳- گلوکز برای حافظه

همان‌طور که می‌دانید رژیم غذایی ما سه جزء اصلی دارد. کربوهیدرات (قند)، پروتئین و چربی. این ترکیبات بعد از ورود به بدن و هضم و جذب به ترکیبات ریزتر و قابل‌جذب خود تبدیل شده و به سلول‌های بدن ارائه می‌شوند. سلول‌ها هم از آن‌ها برای تغذیه خود استفاده می‌کنند. مسئله آنجاست که یک دسته از سلول‌های بدن ما فقط و فقط قندها را غذای خود می‌دانند. آن هم گلوکز را! آن‌ها همان سلول‌های مغزی هستند که برای فعالیت خود فقط و فقط از قند استفاده می‌کنند.

پس چرا گفتیم قبل امتحان کربوهیدرات پیچیده مثل بیسکویت سبوس‌دار بخورید و نگفتیم قند یا شکلات؟

تنظیم قندخون ما با هورمونی به نام انسولین انجام می‌شود. قندخون بالا ترشح انسولین را افزایش می‌دهد و این انسولین سعی در کاهش سطح قندخون دارد. اگر ما یک شکلات یا چند حبه قند و یا هر نوع دیگری از قند ساده را مصرف کنیم، قندخون ما سریعاً افزایش پیدا می‌کند. سریعاً انسولین را تحریک می‌کند و انسولین هم به سرعت افزایش قندخون را سرکوب کرده و قند دوباره افت می‌کند. خب حالا فکرش را بکنید! قندخون چند دقیقه بعد از شروع امتحان افت می‌کند؛ اما کربوهیدرات‌های پیچیده و پر فیبر مثل همان بیسکویت سبوس‌داری که گفتیم این‌طور نیستند. قندخون را آرام‌آرام بالا می‌برند و انسولین هم آرام‌آرام تحریک شده و قند را تنظیم می‌کند. بدون اینکه باعث افت قندخون شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

و حالا مواد غذایی که فواید طولانی مدت برای تقویت فعالیت‌های ذهنی دارند:

۱- سبزیجات و حبوبات

ویتامین‌هایی نظیر ویتامین B6 و B12 نقش بسیار مهمی در حفظ فعالیت‌های ذهنی و تقویت سیستم عصبی مرکزی دارند. این ویتامین‌ها باعث تقویت حافظه و هوشیاری می‌شوند. درست است که این ویتامین‌ها را به راحتی می‌توان با خوردن یک مولتی‌ویتامین دارای B6 و B12 تامین کرد؛ اما خوردن منابع غذایی طبیعی آن می‌تواند مفیدتر باشد. اسفناج، کلم بروکلی و لوبیاها از منابع غنی این ویتامین‌ها هستند که علاوه بر آن دارای آهن، فیبر بالا و ویتامین‌ها و املاح دیگری هم هستند.

۲- ماهی

ماهی با دارا بودن امگا ۳ از بهترین دوستان علاقه‌مند به کتاب و مطالعه است. یک ماده غذایی پر انرژی و سبک که در مقایسه با گوشت قرمز و سایر پروتئین‌ها ارزش بالاتری دارد. امگا ۳ از مهم‌ترین چربی‌های لازم برای سلول‌های مغزی و فعالیت‌های آن‌هاست. علاوه بر آن ماهی حاوی سطح بالایی از ویتامین‌های B و سلنیوم است که برای فعالیت‌های مغزی و تمرکز ضروری‌اند. برای رسیدن به این تأثیرات ماهی لازم است هفته‌ای ۲ تا ۳ واحد ماهی مصرف کنید و هر واحد ماهی تنها معادل یک قوطی کبریت ماهی است.

۳- مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان

مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان با حفاظت از مغز در مقابل آسیب به غشاء سلول‌های عصبی و پیشگیری از دمانس و زوال عقل نقش بسیار مهمی در تقویت هوشیاری، تمرکز و فعالیت‌های ذهنی بر عهده دارند. در این میان میوه‌های تیره‌رنگ مثل توت سیاه، زغال‌اخته، توت‌فرنگی، سبزیجات برگ‌ سبز و مرکبات مخصوصاً پرتقال و گریپ‌فروت بیش‌ترین میزان آنتی‌اکسیدان‌ها را دارا هستند.

۴- آب

دهیدراتاسیون یعنی کاهش سطح آب بدن از وضیعت طبیعی که اولین و بیش‌ترین تأثیر را بر مغز و سیستم عصبی می‌گذارد. آب در تمام واکنش‌های شیمیایی بدن ما نقش حیاتی دارد. پس سرعت عملکرد سلول‌های مغزی در کاهش آب بدن کاهش پیدا کرده و حتی متوقف می‌شود؛ بنابراین لازم است برای حفظ عملکرد سالم بدن خود روزانه حدود ۸ لیوان آب مصرف کنیم. دقت داشته باشید منظورمان از آب، آب خالص است و نوشیدنی‌هایی مثل چای، آب‌میوه‌ها و نوشابه‌ها هرگز جایگزین آب خالص نخواهند بود.

لینک به دیدگاه

[h=1]میوه های افزایش دهنده ی هوش و حافظه(1)[/h]

 

2171610323571391216185529921327014246.jpg

به منظور تقویت حافظه و ارتقاء هوش باید نکاتی را رعایت کنیم که در جنبه‌های مختلف می‌تواند منجر به تقویت حافظه و هوش شود. نوع تغذیه از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه نمود. در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها نقش به سزایی در تقویت حافظه دارد.

میوه‌هایی که هوش و حافظه ی مغز را افزایش می‌‌دهند، شامل موارد زیر است:

 

 

[h=2]سیب:[/h]سیب یکی از بهترین میوه‌های معجزه آسا است، که هم خاصیت خنثی کردن سم را دارد و هم قدرت غذایی. به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریک را حل می‌کند و برای معالجه‌ی مرض چاقی بسیار مفید است. به علت داشتن

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، تقویت‌کننده اعصاب و مغز است. سیب به علت دارا بودن ویتامین‌های
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، B و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و املاح سودمندی مانند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فسفر،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، آهن، پتاسیم و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای همه‌ی سنین به خصوص بچه‌ها مفید می‌باشد.

سیب با

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، فشار ذهنی و کمبود مواد معدنی مبارزه می‌کند. تقویت‌کننده‌ی اعصاب و عضلات و دشمن سرسخت
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و آرامش دهنده‌ی قلب است. بوییدن و خوردن سیب موجب نشاط، شادی، تقویت حافظه و سلسله‌ی اعصاب می‌گردد.

سیب قرمز بیشتر از سیب سفید مفید است؛ البته به شرطی که تازه باشد.

103200266994155183141106184701051399118680.jpg

 

 

[h=2]انگور:[/h]انگور دارای پتاسیم است که موجب احساس شادی می‌شود. از طرف دیگر حاوی فسفات زیادی است که غذای مغز و سلسله‌ی اعصاب می‌باشد و هم‌چنین باعث ازدیاد هوش و حافظه می‌گردد.

انگور به علت داشتن منگنز، عامل رشد نیز محسوب می‌شود، چهره را روشن می‌کند و غذای مناسبی برای سلسله‌ی اعصاب به شمار می‌رود. این میوه‌ی خوشمزه باعث تقویت نیروی عضلانی می‌گردد.

انگور، جوانی دوباره ای به فرد می‌بخشد، ذهن را فعال و عضلات را قوی می‌سازد. خواص رادیو اکتیو دارد و از سقط جنین جلوگیری می‌کند.

4318012812013043138130653517517321372100148.jpg

 

 

[h=2]انار:[/h]خوردن انار، معده را دباغی کرده و ذهن آدمی را نیرو می‌بخشد و موجب تقویت حافظه می‌گردد.

چون انار قادر است معده و روده‌ها را پاک کند، لذا جدار روده را برای دفاع و دور نمودن ویروس‌ها آماده می‌سازد. بنابراین سموم به خون و قلب نمی‌ریزد و قلب رونق و حیات تازه‌ای می‌یابد و به این طریق سلول‌های کبد را فعال می‌کند.

هم‌چنین باعث دفع اوره و

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و سموم دیگر می‌گردد.

آب انار، در حفظ تعادل مایعات بدن به خصوص خون، نقش مهمی دارد؛ چون املاح آب انار با مواد آلی ترکیب شده، زود جذب می شود و در بیماری راشیتیسم،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، ضعف اعصاب و تقویت عمومی بدن بسیار موثر است.

اگر خانم‌های باردار در این دوران انار مصرف کنند، بزرگترین خدمت را به فرزند آینده‌ی خود کرده‌اند؛ چرا که علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر، به رشد آینده‌ی کودک هم کمک می‌کند. انار خون‌ساز است. در موقع مصرف، زدن کمی گلپر علاوه بر بوی مطبوع به هضم آن نیز کمک می‌کند؛ ناگفته نماند انار مقوی روح و ذهن است.

163401667624714582474551126810016418066.jpg

 

 

[h=2]انجیر:[/h]انجیر به علت داشتن کلسیم و فسفر فراوان سبب رویش استخوان‌ها و رشد کودکان می‌گردد. ویتامین‌های آن موجب تقویت چشم می‌گردد. عناصر موجود در آن باعث تعادل اعمال حیاتی بین اندام‌ها و بدن می‌شود.

انجیر منبع تولید انرژی است. انجیر خشک قدرت غذایی فراوانی دارد. هم‌چنین انجیر، مقوی مغز و اعصاب است.

لینک به دیدگاه
من کتاب برمیدارم دستم خوابم میگیره و چاییو اینا هم اصن جواب نمیده. من چی بخورم این مشکلم حل شه ؟؟؟ :)))

 

:ws37:

ماده غدایی برای جلوگیری از خواب آلودگی

1-آب پرتقال

طبق آخرین تحقیقات، آمار نشان داده که میوه ها و آب میوه ها خستگی مزمن و خواب آلودگی را کاهش می دهند. ویتامین c و فراکتوز موجود در آب میو ها (به خصوص آب پرتقال) عملکرد کبد را ارتقا می دهد. تحقیقی دیگر نشان داده که مصرف آب پرتقال باعث تصفیه خون می شود. هر چه آب میوه تازه تر باشد، خواص آن بیشتر است.

 

2-انواع نوشیدنی های مکمل

مصرف انواع نوشیدنی های برای تأمین آب و رطوبت مورد نیاز بدن، بسیار حیاتی است. انوع نوشیدنی های حاوی مکمل، بهتر از قهوه و چای هستند و مواد و املاح مورد نیاز ما را تأمین می کنند. فراموش نکنید، یک برنامه غذایی فاقد نوشیدنی، قطعاً نمی تواند برنامه غذایی کاملی محسوب شود.

 

3-شیر

خب شیر هم که نوشیدنی ازلی و ابدی انسان است. شیر سرشار از کلسیم است که برای رفع عصبانیت و تندخویی مؤثر است، در ضمن کلسیم موجود در آن باعث استحکام استخوان ها و دندان می شود. همچنین آمینواسید موجود در آن، باعث ارتقای عملکرد عروقی می شود.

 

4-تخم مرغ

صبح ها معمولاً خوردن صبحانه با عجله و شتاب همراه است و حتی در بسیاری از موارد حذف می شود! اما به راحتی می توان با خوردن یک عدد تخم مرغ، انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کرد. کافی است آن را با یک لیوان آب پرتقال همراه کنیم تا روزی پرنشاط، پرانرژی و به دور از هر گونه خستگی در پیش داشته باشید.

 

 

5-آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از انواع اکسیدان هاست که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. پتاسیم موجود در آب گوجه فرنگی، سردرد، خستگی و خواب آلودگی را از بین می برد. آب گوجه فرنگی، املاح معدنی مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

 

6-سوپ

خوردن یک کاسه سوپ در هفته عملکرد کبد را ارتقا می دهد. سوپ غذایی است که نه تنها حاوی مواد غذایی مغزی است، آب بسیاری هم دارد و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش بدن می شود. همچنین انواع پروبایوتیک موجود در سوپ، دلیل دیگری است برای ارتقای عملکرد سیستم هاضمه بدن.

 

 

7-سیر

اکثر افراد از سیر به خاطر بوی بد آن فراری اند، اما همین سیر است که مبارز سرسخت انواع سرطان هاست. خواص دارویی موجود در سیر، باعث جلوگیری از رشد هر گونه سلول سرطانی می شود.

 

8-زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین مواد غذایی است که با خستگی و خواب آلودگی مبارزه می کند. قابل توجه خانم های بارداری که صبح ها حالت تهوع دارند! با مصرف زنجبیل می توانند این حالت را به حداقل برسانند. البته حواس تان باشد که زنجبیل تازه، معده خالی را تحریک می کند؛ به همین خاطر، بهتر است زنجبیل را با شکم خالی مصرف نکنید.

 

 

9-نعنا

نعنا دارای خواص دارویی بسیاری است؛ به همین خاطر از عصاره این گیاه معجزه آسا در بسیاری از داروها استفاده می شود. مکمل های حاوی روغن یا عصاره نعنا یا کپسول و انواع چای آن نیز در حفظ سلامت بدن مؤثر است.

 

10-موز

بارها و بارها شنیدده ایم که موز سرشاز ار انواع خواص مفید است. تحقیقات نشان داده، ویتامین B6 به میزان زیادی خستگی و خواب آلودگی را از بین می برد و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کند. موز سرشار از B6 است و منبع غنی پتاسم نیز محسوب می شود.

 

11-بی کربنات سدیم

نوشیدن محلول یک قاشق چایخوری بکینگ پودر و یک لیوان آب، به سرعت خواب آلودگی را از چشمان شما دور می کند. اگر هم هضم غذا برایتان سخت است و ترش می کنید، می توانید با نوشیدن این محلول، مشکل را رفع کنید.

 

12-گلابی وحشی

یکی از عوامل بوی بد دهان، خشکی آن است. نتایج تحقیقیی که در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته، نشان می دهد که مصرف گلابی باعث رفع خشکی دهان می شود. گلابی همچنین سرشار از پتاسیم و انواع ویتامین ها است.

 

13-کاهو

اسیدفولیک برای تولید انرژی و ساخت گلبول های قرمز و ترمیم سلول های آسیب دیده لازم است و کاهو سرشاز از این اسید است. آب کاهو نیز محلول بسیار ایده آلی برای رفع چین و چروک و لک روی پوست است. از قدیم الایام هم که گفته اند: کاهو غذای فلاسفه است.

 

14-مارمالاد

اکثر بچه ها عاشق مارمالاد هستند. مارمالاد انواع میو ها به خصوص توت فرنگی، شاتوت و تمشک سرشاز از آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد مفید هستند. شما می توانید مارمالاد را با نان تست همراه یک لیوان آب پرتقال به عنوان یک صبحانه کامل مصرف کنید.

15-دارچین

مصرف دارچین به عنوان ادویه در غذاها، میزان قند خون را تنظیم می کند. تحقیقات نشان داده که دارچین باعث تعدیل گلوکز بالا در خون می شود و در کاهش کلسترول بالا نیز مؤثر است.

 

16-ماستطبیعی

ماست حاوی ویتامین B6 است که معمولاً به میزان کمی در سایر مواد پیدا می شود. خوردن روزانه یک کاسه ماست، جوانی شما را نگاه می دارد. همچنین ماست سرشار از انواع آنتی اکسیدان هاست که با رایکال های آزاد مبارزه می کند.

 

17-عسل

عسل مبارز سرسخت خستگی و خواب آلودگی است. این ماده غذایی، سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را تأمین می کند و خوردن یک قاشق عسل هنگام صبحانه، انرژی مورد نیاز روزانه تان را تأمین می کند.

 

18-سوسیس

اکثر مادران هنگام خوردن صبحانه با فرزندان شان مشکل دارند و دائماً باید با آنها سرو کله بزنند تا یک لقمه صبحانه بخورند. خب شاید خوردن یک عدد سوسیس گریل شده، باعث شود اشتهای فرزندتان باز شود! خیلی از بچه ها خوردن غذاهای گرم را ترجیح می دهند.

 

19-ماهی تن

البته مصرف ماهی تازه چیز دیگری است، اما اگر زمان کافی برای پخت یک خوراک ماهی ندارید، می توانید کنسرو ماهی تن را جایگزین آن کنید. ماهی سرشار از امگا3 و برای سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن مفید است.

 

20-تخم کدو

چربی مفید در این دانه روغنی باعث تأمین چربی سفید می شود و به عملکرد عروق کمک می کند. تنها 32 گرم از این دانه ها حاوی 60 درصد منیزیم است که به عملکرد سلول های عصبی نیز کمک می کند. بد نیست به جای مصرف تنقلاتی که فاقد ارزش غذایی هستند، این دانه ها را جایگزین کنیم.

 

21-غذاهای دریایی

بسیاری، از خوردن غذاهای دریایی مانند انواع ماهی، میگو و صدف لذت نمی برند و حتی از خوردن آنها فراری اند، اما شاید باورکردنی نباشد که ارزش غذایی گوشت سفید (به خصوص گوشت ماهی) در مقایسه با گوشت قرمز چندبرابر است. حتماً در برنامه غذایی هفتگی تان مصرف 2 وعده غذای دریای را بگنجانید.

 

22-مکمل ها

مصرف مکمل های امگا3 نه تنها در حفظ سلامت پوست مؤثر است بلکه خواب آلودگی، سردرد و سرگیجه صبح گاهی را از بین می برد. مکمل های امگا6 هم چربی مورد نیاز و مفید بدن را تأمین می کنند.

 

23-رزماری

این گیاه دارویی سالیان سال است که در اروپا برای رفع سردرد، سرگیجه و خواب آلودگی استفاده می شود. رزماری میزان جربان خونی که به مغز راه پیدا می کند را کنترل می کند. خانم هایی که درهای ناشی از عادت ماهانه دارند، می تواند با نوشیدن جوشانده این گیاه، دردشان را تسکین دهند .

 

24-فلفل

فلفل برخلاف انتظار، خواص دارویی دارد که باعث ترشح اندورفین شده و سردرد و خواب آلودگی را رفع می کند. پودر فلفل همچنین باعث بهبود و ارتقای عملکرد سیستم عصبی بدن می شود. جالب است بدانید، هندی ها بر این باروند که مصرف فلفل، طول عمرشان را چندبرابر می کند.

لینک به دیدگاه

به گفته جاويد :

 

جوشانده سوسك بخوريد خيلي جواب ميده ! :ws3:

 

_________________________________________________

 

ولي جدي :

مصرف آب زياد !

 

چون اكثر متابوليسم ها و واكنش هاي بدن در محيط آبي انجام ميشه !

و مواد سوخت شده كه آمده دفع هستند ، به كمك اب دفع ميشه !

 

 

موقع درس خوندن سوخت ساز مغز ميره بالا ، آب كافي به انجام واكنش ها كمك ميكنه

لینک به دیدگاه
به گفته جاويد :

 

جوشانده سوسك بخوريد خيلي جواب ميده ! :ws3:

 

_________________________________________________

 

ولي جدي :

مصرف آب زياد !

 

چون اكثر متابوليسم ها و واكنش هاي بدن در محيط آبي انجام ميشه !

و مواد سوخت شده كه آمده دفع هستند ، به كمك اب دفع ميشه !

 

 

موقع درس خوندن سوخت ساز مغز ميره بالا ، آب كافي به انجام واكنش ها كمك ميكنه

فعلن که فراونه و ارزون اون بالاییا یکم گرون درمیاد چاره ای نیست :ws3:

لینک به دیدگاه

یادش به خیر من قهوه می خوردم که مثلا شب نخوابم درس بخونم. ساعت 12 که می شد می دیدم دیگه کشش ندارم درس بخونم خوابمم نمیاد تا صبح همینجوری زل می زدم به سقف صبح سرجلسه امتحان می خوابیدم :ws3:

لینک به دیدگاه
فعلن که فراونه و ارزون اون بالاییا یکم گرون درمیاد چاره ای نیست :ws3:

 

عب نداره. بابا سهند میخره ما میخوریم

درعوض ماهم نمره های خوب میاریم بابایی خوشحال شه :))

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...