رفتن به مطلب

به خانومت چرا کمک نمیکنی


ENG.SAHAND

ارسال های توصیه شده

0742e9a93a845508c5db5274c1cb6462.jpg

 

 

اینم راه حل برای کشیدن کار خونه از مردها :ws3:

مردهای امروزی بیشتر از قدیمی‌ها همسرشان را درک می‌کنند یا لااقل ادعا می‌کنند نسبت به مردان دیروز با شریک زندگی‌شان صمیمی‌ترند. اما همین آقایان نیمه روشنفکر وقتی با انبوهی از ظرف‌های نشسته و خانه پر گرد و خاک روبه‌رو می‌شوند، خود را کنار می‌کشند و همسرشان را به عنوان تنها مسئول انجام کارهای خانه معرفی می‌کنند. در میان مردهای امروزی، کم نیستند کسانی که بار مسئولیت خانه را برای همسرشان کمی‌سبک‌تر می‌کنند. اما اغلب آنها هم از انجام کارهای خانه نه به عنوان یک وظیفه ثابت، بلکه به عنوان یک لطف به همسر دوست‌داشتنی‌شان یاد می‌کنند. در این مطلب از اصلی‌ترین شکایت‌های زنان از دست تنهایی‌شان در انجام کارهای خانه صحبت کرده‌ایم و برای خلاص شدن از آنها راه‌حلی‌هایی را پیشنهاد داده‌ایم. اگر در موقعیت مشابهی قرار دارید، از این راه‌ها برای کم کردن خستگی‌تان کمک بگیرید.

 

 

از توانایی‌هایش استفاده کنید

 

شکایت خانم‌ها: انگار اصلا حرف‌های من را نمی‌شنود. من می‌گویم خسته‌ام، دیگر نای کار کردن ندارم اما او باز هم دست به سیاه و سفید نمی‌زند. از اینکه یک‌تنه باید مهمان داری کنم، به بچه برسم، غذا درست کنم و خانه را تمیز نگه دارم کلافه شده‌ام. چرا خودش خستگی‌ام را نمی‌بیند و برای آرام شدنم تلاشی نمی‌کند؟ درست است که شریک کردن مردها در کارهای خانه شدنی است اما باید انتظارات‌تان را با واقعیت هماهنگ کنید. شاید همسر شما اهل گردگیری خانه نباشد اما بتواند گاز را بشوید و شاید در طول هفته انرژی جارو کردن را نداشته باشد اما در خانه تکانی آخر هفته بتواند به شما کمک کند. پس برای جلب همکاری‌اش، بیشتر از آنکه به مساوی بودن حجم کارهای‌تان توجه کنید، به توانایی‌ها، مهارت‌ها و علایق او توجه کنید. ممکن است همسرتان توانایی یا حوصله انجام کارهای ظریف مثل برق انداختن قاشق‌ها را نداشته باشد اما بهتر از شما بتواند کاشی‌های حمام را برق بیندازد. پس در این مورد با هم حرف بزنید و اجازه دهید از میان کارهای بی‌شمار خانه، چند کار را برای شروع انتخاب کند.

 

چرا ظرف‌ها را نمی‌شوید؟

شکایت خانم‌ها: تا به حال بارها و بارها به‌ دلیل همکاری نکردن همسرم در کارهای خانه با هم بحث کرده‌ایم. هر بار که ناراحتی من را می‌بیند، زود دست به کار می‌شود اما از فردا من را دست تنها رها می‌کند. از بحث کردن در مورد این موضوع خسته‌ام. چرا همسرم بدون اینکه من بخواهم یا بحث کنم، برای شستن ظرف‌ها یا گردگیری خانه پیش قدم نمی‌شود؟ تصور نکنید همه این پیش فرض‌های همسرتان، قرار است یک روزه تغییر کنند. شما به زمان و صبر بیشتری نیاز دارید و قطعا نمی‌توانید یک روزه از همسری که سال‌ها به شما کمک نکرده، مرد دیگری بسازید، پس صبور باشید و قدم قدم جلو بروید. ناامید نشوید و برای تنبیه کردن همسرتان دوباره همه کارها را با عصبانیت و قهر یک‌تنه به عهده نگیرید. شاید لازم باشد تا مدتی هر بار که به کمک او نیاز دارید، موضوع را با جزئیات کامل مطرح کنید. مردهایی که از کار خانه چیزی سر در نمی‌آورند، نمی‌توانند خودجوش به این امور رسیدگی کنند و باید کسی دقیقا به آنها بگوید که باید از کجا شروع کنند و کارها را چطور پیش ببرند.

 

با کار کردن شما در خارج خانه مشکل دارد؟

شکایت خانم‌ها: صبح ساعت ۷ از خانه بیرون می‌زنم و ساعت ۶عصر از اداره برمی‌گردم. تازه وقتی به خانه می‌رسم باید ظرف‌های هله‌هوله‌ای که همسرم دیشب خورده و خرده‌های بیسکویت و پوست‌های تخمه را از جلوی تلویزیون جمع کنم. نمی‌توانم هم به کار بیرونم خوب برسم و هم خانه را هر روز مرتب کنم. وقتی به همسرم موضوع را می‌گویم، می‌گوید کار بیرون را رها کن تا اینقدر خسته نشوی. نه تنها بی‌تفاوتی همسرتان و به هم ریختن خانه، بلکه کمک نکردن او در وظایف روزمره هم می‌تواند به یکی از دلایل اصلی اختلاف میان شما تبدیل شود. می‌توانید برایش توضیح دهید که همراهی‌اش برای انجام کارهای خانه، تنها خستگی شما را کم ‌نمی‌کند یا شما را به هم نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه عشق میان‌تان را بیشتر می‌کند. به او بگویید که کمک کردن‌هایش احساس آرامش بیشتری را در شما ایجاد کرده و رابطه میان شما را نزدیک‌تر و دوستانه‌تر می‌کند. شاید هم همکاری نکردن او در کارهای خانه، راهی برای ابراز مخالفت او با شاغل بودن شما باشد، یادتان نرود که اغلب مردها مخالفت‌شان با یک موضوع را به شکلی غیر مستقیم نشان می‌دهند. پس در یک گفت و گوی آرام اما شفاف، نظرش را در این مورد بپرسید و اگر گفت با کار کردن شما مخالف است، دلایل مخالفتش را جویا شوید. ساعت کار؟ محل آن؟ مسیر کار؟ حقوق ماهانه آن؟ سبک خرج کردن درآمدتان؟ کدامشان دلیل اصلی مخالفت و مقاومت او هستند؟ این دلیل را پیدا کنید و برای تغییر دادن شرایط تلاش کنید.

 

چرا حرفم را پشت گوش می اندازد؟

شکایت خانم‌ها: بعد از مدت‌ها بحث و جدل، همسرم راضی شده که در کارهای خانه به من کمک کند اما با سهل انگاری وظایفش را پشت گوش می‌اندازد و به محض اینکه اعتراض می‌کنم، می‌گوید تو قدر کمک‌های من را نمی‌دانی و با همین بهانه از ادامه دادن طفره می‌رود. نمی‌گوییم همسرتان حق دارد اما شاید رفتارهای اشتباه شما در این مورد بی‌تاثیر نباشد. به همسرتان با رفتار و حرف‌های‌تان نشان دهید که کمک‌هایش چقدر در آرامش شما و نزدیک‌تر شدن‌تان به هم تاثیر گذاشته. به او امر و نهی نکنید، بی وقفه از کارهایش ایراد نگیرید و تاثیر این همکاری را از او پنهان نکنید. انجام کارهای خانه برای اغلب مردها لذت بخش نیست اما می‌توانید با قدردانی از زحماتش احساس خوب‌تان را به او هم منتقل کنید. اگر همسرتان بداند که با انجام همین مسئولیت‌های کوچک تا چه اندازه شما را آرام‌ کرده، برای به عهده گرفتن وظایف پیش‌قدم می‌شود.

 

چرا به بچه نمی‌رسد؟

شکایت خانم‌ها: همه مسئولیت‌های خانه با من است. عصر زودتر از همکاران دیگرم از کار بیرون می‌زنم تا بچه را از مهد بیاورم. رئیسم مدام از غیبت‌های هر روزه‌ام ایراد می‌گیرد و بچه‌ام به دلیل دیر رسیدن‌هایم غر می‌زند. وقتی می‌بینم خاک روی میز خانه نشسته عصبی می‌شوم و اینکه هیچ کاری را درست انجام نمی‌دهد، آزارم می‌دهد. چه همسرتان در کارهای خانه کمک کند و چه نه، انجام کارهای بیرون از منزل، رسیدگی به وضعیت فرزندتان و بی‌عیب و نقص نگهداشتن همه این مسئولیت‌ها آسان نیست. پس بیشتر از توان‌تان از خود انتظار نداشته باشید. قطعا خانه شما نمی‌تواند به تمیزی خانه کسی باشد که چند ساعت در روز برای رفت و روب فرصت دارد. پس کمال‌گرایی را کنار بگذارید و به جای تلخ کردن زندگی به کام خود و همسرتان، راهی برای آرام شدن پیدا کنید. یکی از موثرترین راه‌ها برای جلب همکاری مردها، ساختن خانه‌ای آرام است. اگر شریک زندگی‌تان بعد از ورود به خانه دغدغه‌ای نداشته باشد و از تلاش‌هایی که برای آرامشش می‌کنید باخبر باشد، کمتر احتمال دارد که تنهای‌تان بگذارد و با انبار کردن مسئولیت‌ها روی دوش شما، کسی که دوستش دارد را خسته کند.

لینک به دیدگاه

مردانی که زمان بیش‌تری را به انجام کارهای خانه می‌پردازند شادترند، استرس کم‌تری دارند و کم‌تر به افسردگی دچار می‌شوند.

دانشمندان با انجام مطالعات گسترده‌ای متوجه شدند …

مردانی که زمان بیش‌تری را به انجام کارهای خانه می‌پردازند شادترند، استرس کم‌تری دارند و کم‌تر به افسردگی دچار می‌شوند.

دانشمندان با انجام مطالعات گسترده‌ای متوجه شدند زمانی که پدرها زمانی را صرف انجام کارهای خانه می‌کنند و وقت بیش‌تری را با همسر و فرزندان خود سپری می‌کنند شادترند و از زندگی رضایت بیش‌تری دارند.

محققان متوجه شدند بهترین روش برای کاهش استرس یک پدر این است که بخشی از کارهای خانه را به عهده بگیرد و در این مورد با همسرش همکاری کند. کارهای ساده‌ای مانند اتو کشیدن لباس‌ها، درست کردن صبحانه و کمک به کودکان در انجام تکالیف مدرسه همه می‌توانند تاثیر شگرفی روی روحیه مردان داشته باشد.

محققان امیدوارند این تحقیقات که از آن‌ به عنوان "تعادل کار و زندگی" یاد می‌شود بتواند کارفرمایان را متقاعد کنند تا سیاست‌های خود را در محیط کار تغییر دهند. به این ترتیب شاید مردان فرصت بیش‌تری داشته باشند تا بتوانند تعادل بین کار و زندگی را برقرار کنند و زمان بیش‌تری را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنند.

دکتر کارولین گاترل از مدرسه مدیریت دانشگاه لانکاستر که به مدت ۲ سال در یک سازمان خیریه در حال تحقیقات در مورد خانواده‌های شاغل بوده است در این باره گفت: خانواده‌ها در طول چند دهه گذشته تغییرات زیادی داشته‌اند. نه تنها به این دلیل که امروزه مادران بسیار بیش‌تر از گذشته در فعالیت‌های خارج از خانه شرکت می‌کنند و در درصد زیادی از خانواده‌ها هم پدر و هم مادر هم زمان مشغول به کار هستند، بلکه اکنون دوره‌ای است که والدین ارتباط زیادی با فرزندان خود ندارند.

گاترل و تیم همراهش تحقیقاتی را روی بیش از هزار و ۱۰۰ پدر انجام دادند تا متوجه شوند در دنیای امروز آن‌ها چگونه مسوولیت‌های زندگی و خانه خود را ترکیب می‌کنند. یافته‌های آن‌ها نشان داد درصد زیادی از پدرها خواهان داشتن زمان بیش‌تر برای سپری کردن با اعضای خانواده خود هستند. تقریبا ۸۲ درصد از پدرها عنوان کردند زمان کافی برای گذراندن با اعضای خانواده خود ندارند.

هم‌چنین مطالعات نشان می‌دهد نگاه اجتماعی در مورد نگهداری از کودکان به طور بنیادی در حال تغییر کردند است. جالب این جاست که امروزه تعداد مردانی که معتقدند نگهداری از فرزندان فقط وظیفه مادر است کم‌تر از زنان است. بسیاری از خانواده‌ها با این حقیقت کنار آمده‌اند که مسوولیت نگهداری از فرزندان هم به عهده پدر و هم به عهده مادر است.

این موضوع نشان می‌دهد خانواده‌ها به سرعت در حال تغییر پیدا کردن هستند، اما مشکل این جاست که بسیاری از کارفرماها هنوز نمی‌خواهند این موضوع را باور کنند و در مقابل آن مقاومت می‌کنند.

این موضوع باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شده است. از یک سو بسیاری از زنان بعد از آن‌که صاحب فرزند می‌شوند از سوی کارفرمای خود طرد می‌شوند، چرا که این اعتقاد وجود دارد با اضافه شدن فرزندان به یک خانواده، مادر تعهد خود را نسبت کار از دست می‌دهند. اما از سوی دیگر فشارها روی پدر خانواده برای گذاشتن زمان بیش‌تر با اعضای خانواده افزایش پیدا می‌کند، این در حالی است که کارفرماها زمان بیش‌تری را به به این پدران اختصاص نمی‌دهند. به همین دلیل است که عدم تعادل بین کار و زندگی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانواده‌ها در قرن ۲۱ است.

از سوی دیگر مطالعات نشان می‌دهد امروزه مردان بسیار مضطرب و نگران هستند و فشارهای کاری و اقتصادی از مهم‌ترین دلایل این استرس است. اما نکته جالب این جاست که مردانی که بیش‌تر در فعالیت‌های خانه شرکت می‌کنند و بیش‌تر به همسر خود کمک می‌کنند کم‌تر دچار استرس و نگرانی هستند. میزان شادی و رضایت از زندگی در میان مردان فعال در خانه بسیار کم‌تر است.

تحقیقات نشان می‌دهد پدران صاحب یک یا سه فرزند بیش‌تر از پدران دارای دو فرزند مضطرب هستند. دلیل این موضوع آن است که افرادی که تازه پدر شده‌اند هنوز آمادگی کافی برای پذیرش مسوولیت‌های جدید پیدا نکرده‌اند. با آمدن فرزند دوم پدران آمادگی پذیرش مسوولیت‌های جدید را پیدا کرده‌اند و به این ترتیب چندان دچار نگرانی نمی‌شوند. اما زمانی که فرزند سوم پا به محیط خانواده می‌گذارد، نگرانی‌های اقتصادی و کافی نبودن درآمد باعث افزایش استرس‌ها می‌شود.

چقدر من هوای این خانوما رو دارم:whistle:

لینک به دیدگاه

اینم خدا و پیغمبر

 

 

[h=2]·▪▪••●به همسرتان در خانه كمك كنيد●••▪▪· «پاداش هاي عظيم خدمت به زن»[/h]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:

 

روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله بر ما در منزل وارد شد. فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس تمیز می کردم.

 

آن حضرت مرا با لقب ابالحسن می خواندند، عرض کردم: بفرمایید.

 

اظهار داشتند:

 

« بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می گویم!

 

 

 

هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند

 

، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد، ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب هایش را به عبادت ایستاده، شب زنده داری کرده باشد. و خداوند به او ثوابی می بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.

 

 

ای علی!

کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید، پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می کند و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می نماید.

 

 

ای علی!

یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد و هزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقراست

 

و چنین مرد خدمتکار به همسر از دنیا بیرون نمی رود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.

 

 

ای علی!

کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش بدون حساب وارد بهشت می شود.

 

 

ای علی!

خدمت به همسر کفاره ( پاک کننده) گناهان کبیره است و خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و صداق ازدواج با حور العین و این خدمت موجب زیادی خوبی ها و علو مقام است.

 

 

ای علی!

خدمتکار همسر نمی شود مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد»

لینک به دیدگاه
بسی بسی بسی سپاس:wubpink:

انشالله که همه آقایون یاد بگیرن.:ws21:

بابای من از وقتی که کفش تن تاک خریده تو کارای خونه کمک میکنه :))))))))):ws28:

:icon_gol:باعث افتخار منه:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...