رفتن به مطلب

مبانی نظری اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام و روش های اندازه گیری آن


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

سرمايه گذاران براي انتخاب بهترين پرتفوي سرمايه گذاري نيازمند وجود اطلاعات دقيق هستند. گاهي اين اطلاعات در بين سرمايه گذاران، به گونه‌اي نامتقارن توزيع مي گردد. به گونه ای که خریدار یا فروشنده معامله، فاقد اطلاعات یکسانی نسبت به انجام معامله دارند. این موضوع، منجر به پديده عدم تقارن اطلاعاتي مي گردد. عدم تقارن اطلاعاتي باعث متفاوت شدن قيمت‌هاي پيشنهادي خرید و فروش توسط سرمايه گذاران می‌شود. اين قيمت‌هاي پيشنهادي سهام، در واقع تقريبي از هزينه رخداد يک معامله است و سرمايه گذاران اين هزينه را براي انجام يک معامله فوري پرداخت مي‌نمايند. به لحاظ اهميت اين موضوع، در اين بخش، ابتدا مفهوم اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام پرداخته مي شود؛ سپس در ادامه روش‌هاي اندازه گيري این معیار ارائه مي‌گردد.

 

کلیدواژه‌ها: دامنه تفاوت قيمت پيشنهادي، بازارساز، عدم تقارن اطلاعاتي

 

نویسندگان: زیبا قجاوند، سحر قجاوند، امیر رسائیان

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...