رفتن به مطلب

نرم‌افزار گمز (gams)


ارسال های توصیه شده

گمز در واقع نرم‌افزاری است بسیار کاربردی که برای حل مسائل بهینه‌سازی اعم از خطی، غیرخطی و مسائل برنامه‌ریزی صحیح طراحی شده است و بسیار قدرتمند می‌باشد. این نرم‌افزار قابلیت استفاده در کامپیوترهای شخصی، کارگاه‌ها و ابر کامپیوتر‌ها را دارد و به کاربر امکان تمرکز بر روی مسائل مدل‌بندی و تصمیم‌ را می‌دهد. در حالت خاص، این نرم‌افزار برای حل مسائل با بعد بالا و یا مختلط بسیار کاراست. کاربر این نرم‌افزار سودمند می‌تواند به سرعت و به راحتی فرمول بندی مساله‌ی تحت بحث و یا نوع روش حل را تغییر دهد. همچنین او می‌تواند یک مساله‌ی خطی را به غیرخطی تبدیل کند.

t4kgimly0p42u98o2mgx.jpeg

 

با استفاده از گمز داده‌ها تنها یکبار به شکل یک جدول یا لیست ذخیره می‌شوند. مدل‌ها با جملات مختصر جبری که خواندن آن‌ها هم برای کاربر و هم برای کامپیوتر ساده باشد، توصیف می‌شوند. گمز بطور خودکار معادلات قیود را تولید می‌کند و حتی به کاربر اجازه می‌دهد که در صورت نیاز، برای این قیود استثنا قائل شود. در صورت وجود خطا، محل و نوع آن خطا مشخص می‌شود. گمز بسیار قدرتمند و انعطاف‌پذیر می‌باشد. مدل‌های نوشته شده را می‌توان بدون هیچ مشکلی از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر منتقل و اجرا کرد. گمز تحلیل حساسیت را ساده‌تر می‌کند و کاربر می‌تواند مدل‌هایی طراحی کند که با هر تغییری در داده‌ها سازگار باشد و به ازای هر تغییر، خروجی را در یک لیست نمایش دهد.

 

آنچه که گفته شد تنها قسمت بسیار ناچیزی از مزیت‌های این ابزار قدرتمند می‌باشد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر، شما می‌توانید فایل‌های پیوست را دانلود کنید تا با خود این نرم‌افزار، طریقه‌ی نصب آن و چگونگی استفاده از آن بیشتر و بهتر آشنا شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

راهنمای کاربر2

چند نکته‌ی تکمیلی

دانلود نرم افزار

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: وبلاگ ریاضیات یعنی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...