رفتن به مطلب

شاعر و نویسنده کودک به روز شود


Hanaaneh

ارسال های توصیه شده

علیرضا بدیع شاعر و نویسنده در گفتگو با

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گفت: یک نکته کلی درباره رسته ادبی کودک و نوجوان وجود دارد این است که بسیار ی از شاعران کودک و نوجوان با این زمینه ارتباطی ندارند و به مصرف کاربردی کلمات محاوره‌ شعر می‌سرایند.

 

وی افزود: ادبیات کودک و نوجوان یک صحبت زیر ساختی است و با اندیشه سرو کاردارد به کاربردن ویرایش کودکانه به تنهایی سبب ایجاد شعر کودک نمی‌شود نیاز فکری شکل دادن فکر و اندیشه کودک از نیازهای ادبیات کودک و نوجوان است.

 

این شاعر ادامه داد:‌بسیاری اوقات شاعران کودک و نوجوان شعر بزرگسال را با ادبیات کودکانه به کارمی‌برند در صورتیکه می‌توان اندیشه کودکانه را با ویرایش بزرگسال بیان کرد در بسیاری ازکارها اینگونه نیست.

 

بدیع تصریع کرد: مخاطب اصلی ادبیات کودک بزرگسالان هم هستند و ادبیات کودکان در خارج از کشور قابل استفاده برای بزرگتر از نوجوان نیز است در صورتیکه در کشور خودمان مخاطب کودک و نوجوان محدود و خاص است به هر حال واقعیتی وجود دارد که کودک سال 93 کودک سال 63 نیست.

 

وی عنوان کرد:استفاده کودکان و نوجوانان به خصوص از اینترنت و ماهواره سبب شده کودکان امروز 15 سال از دوره سنی خودشان جلوتر باشند بسیاری از مباحثی که در ادبیات کودک و نوجوان مطرح می‌شود برای کودک و نوجوان جز بدیهیات است.

 

بدیع اظهار داشت: بسیاری از کودکانی که در فامیل یا در خیابان می‌بینیم گمان می‌کنیم نابغه هستند در صورتیکه بچه‌های امروزهمین گونه‌اند، شاعران کودک و نوجوان چیزی را که کودک و نوجوان امروز نیاز دارد دراختیار وی بگذارد.

 

این شاعر ادامه داد: شاعران کودک و نوجوان با ادبیات کودکان سال63 شعر می‌سرایند در صورتیکه کودکان امروز بسیار جلوتر از ما هستند کودکان این دوره زمانه ازما بیشتر می‌فهمند شاعر و نویسنده کودک باید خود را به روز کند و بسیار سطحی با کودک روبرو نشود ادبیات کودک و نوجوان امروز ما توهین به شعور کودک است زیرا نمی‌توانند به اندازه اندیشه کودک برای وی به خلق اثر بپردازند.

 

وی خاطر نشان کرد: شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در صورتیکه ناآگاه باشد با آن رده سنی نمی‌تواند ارتباط برقرار کند باید تعامل نویسنده کودک و نوجوان با این قشر چندین برابر جامعه باشد برای خلق اثر برای کودک و نوجوان باید ابتدا وی را بشناسی پس ازآن باید کودک امروزرا شناخت.

 

بدیع عنوان کرد: نویسنده و شاعر کودک و نوجوان نیازمند شناخت کافی از کنشها خواسته‌ها غرایزو پسندهای این قشر است تمام کودکان امروزاز 4 سالگی تبلت در دست می‌گیرند و از10 سالگی سیم کارت دارند بنابراین طبیعت کودک امروزنویسنده و شاعر این قشر باید به فراخور اندیشه کودک و نوجوان یک لقمه بزرگتر دراختیار ش بگذارند.

 

این شاعر ادامه داد: نویسنده و شاعر کودک و نوجوان شناخت کافی و وافی در سرخورد که از این قشر داشته باشد تا به آن مقداربتوانند پیش بروندو با کودک تعامل داشته باشند تا بهتر بتواند در زمینه ادبیات کودک و نوجوان به خلق اثر بپردازند.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...