رفتن به مطلب

دفاتر اسناد رسمی جهت شرکت در آزمون کتبی دفتریاری، افراد واجد شرایط را معرفی کنند


ارسال های توصیه شده

[h=3]سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد:[/h] [h=2]دفاتر اسناد رسمی جهت شرکت در آزمون کتبی دفتریاری، افراد واجد شرایط را معرفی کنند[/h]

دفاتر اسنادرسمی فاقد دفتریار، در اسرع وقت نسبت به معرفی دفتریار جهت شرکت در آزمون دفتریاری اقدام کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در نامه مدیرکل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمده است با توجه به دستور ریاست سازمان ثبت و برنامه عملیاتی مصوب سال جاری مبنی بر برگزاری آزمون کتبی دفتریاری، آن عده از دفاتر اسنادرسمی که فاقد دفتریار اول هستند و تاکنون در اجرای ماده ۳ قانون دفاتر اسنادرسمی اقدام به معرفی دفتریار نکرده اند، ضروری است در اسرع وقت نسبت به معرفی دفتریار اقدام کنند. متن نامه مدیرکل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شرح زیر است:

Daftaryari02.jpg

از قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران ‌مصوب ۱۳۵۴:

ماده ۳ – هر دفترخانه علاوه بر یک دفتریار که سمت معاونت دفترخانه و نمایندگی سازمان ثبت را دارا میباشد و دفتریار اول نامیده میشود ‌میتواند یک دفتریار دوم نیز داشته باشد. ‌دفتریار به پیشنهاد سردفتر و بموجب ابلاغ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برابر مقررات این قانون منصوب میشود.

ماده ۷ – دارندگان دانشنامه لیسانس را بدون کارآموزی و دارندگان دیپلم کامل متوسطه را به شرط یک سال کارآموزی می توان به دفتریاری دفاتر‌اسناد رسمی انتخاب نمود. ‌. . .

ماده ۹ – . . . سن دفتریاران نباید کمتر از بیست سال و بیشتر از‌پنجاه سال باشد. ‌

ماده ۱۲ – اشخاص زیر را نمیتوان بسمت سردفتری یا دفتریاری انتخاب یا ابقاء کرد:

۱ – اتباع بیگانه.

۲ – کسانی که تحت قیمومت یا ولایت هستند.

۳ – محکومین بانفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری و همچنین محکومین بانفصال موقت از خدمات و مشاغل مزبور‌در مدت انفصال یا تعلیق.

۴ – محکومین به جنایات عمدی و محکومین بارتکاب جنحه‌های منافی عفت و همچنین محکومین به جنحه‌هائی که مطابق قانون مستلزم ‌محرومیت از بعضی حقوق اجتماعی مذکور در ماده ۱۵ قانون مجازات عمومی است و همچنین اشخاصی که احراز شود باتهامات جنایات عمدی‌تحت محاکمه هستند.

۵- اشخاص مشهور بفساد عقیده و معتادین بمواد مخدر و کسانی که فاقد صلاحیت اخلاقی باشند.

 

منبع:سایت حقوقی اختبار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...