رفتن به مطلب

پیش از باز کردن لینک‌ها در فایرفاکس، محتوای آنها را ببینید!


ارسال های توصیه شده

یکی از مواردی که به کار بیشتر کاربران می‌آید، دیدن محتوای لینک‌ها پیش از باز کردن آن‌ها در تب یا پنجره‌ای جداگانه است. این امر ضمن آنکه می‌تواند تا اندازه بسیاری در مصرف حجم پهنای باند شما تأثیرگذار باشد، روند وب‌گردی شما را نیز با مشخص ساختن تصمیم‌تان برای باز کردن یا نکردن لینک مربوطه، تسریع می‌بخشد.

 

یکی از مواردی که به کار بیشتر کاربران می‌آید، دیدن محتوای لینک‌ها پیش از باز کردن آن‌ها در تب یا پنجره‌ای جداگانه است. این امر ضمن آنکه می‌تواند تا اندازه بسیاری در مصرف حجم پهنای باند شما تأثیرگذار باشد، روند وب‌گردی شما را نیز با مشخص ساختن تصمیم‌تان برای باز کردن یا نکردن لینک مربوطه، تسریع می‌بخشد.به گزارش «تابناک» از مجموعه ابزارهایی که درمرورگرهای گوناگو به شکل افزونه بسیار مورد توجه کاربران است، یکی نیز آن دسته ازافزونه‌هایی هستند که به کاربران این اجازه را می‌دهند ‌بدون باز کردن لینک، ازمحتوای آن آگاه شوند.در حالی که مرورگر کروم از این دست از افزونه‌هاکم ندارد (بهترین آنها افزونه HoverReader در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) امافایرفاکس از مشابه همین افزونه‌ها و البته با کارایی بسیار بهتر و جالب توجه‌‌تریبرخوردار است. در این گزارش، افزونه ای را به شما معرفی می‌کنیم که نه تنها با آنقادر به دیدن محتوای لینک‌ها پیش از باز کردن آنها هستید، بلکه حتی می‌توانید عکس‌ها را نیز به همان شیوه بدون باز کردن لینک آنها دیده و در صورت لزوم ذخیره کنید.

 

398997_817.png

 

ابزار مورد نظر ما افزونه CoolPreviewsاست و شمار می‌توانید این افزونه را از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به فایرفاکس بیفزایید. پس از اضافهکردن این افزونه به مرورگر، تنها کافی است، نشانگر ماوس را ‌روی لینک یا عکسمورد نظر خود نگاه دارید. در این صورت آیکونی شبیه به یک ذره بین کوچک در سمت راستلینک یا سمت راست و پایین تصویر مربوطه نمایش داده می‌شود.

 

398998_867.png

 

همان گونه که در تصویر زیر می‌بینید، بردننشانگر ماوس ‌روی این آیکون، منجر به آن می‌شود که لینک یا عکس مورد نظر در یکپنجره کوچک باز شود. از طریق این پنجره می‌توانید در صورت لزوم با کلیک ‌روی گزینهOpen To Tab در بالای صفحه، لینک مورد نظر را در تب جداگانه ای در فایرفاکس باز کنید.

 

398999_112.png

 

به همین ترتیب، می‌توانید‌ تصاویر مورد نظر دروب‌سایت‌ها‌ را باز کرده و ببینید؛ برای نمونه، چنانچه به دنبال تصویر خاصی درموتور جستجوی گوگل هستید، تنها کافی است، نشانگر ماوس را‌ روی تصویر مورد نظرنگه دارید تا آیکون مورد نظر نمایش یابد. پس از آن تنها نگه داشتن ماوس ‌رویتصویر مورد نظر منجر به باز شدن آن تصویر در ابعاد اصلی در پنجره جداگانه خواهدشد.

 

399000_337.png

 

همچنین شما ‌می‌توانید‌ موقت پیش‌نمایشلینک یا تصویر مورد نظر را Bookmarkکنید که این امر از طریق انتخاب گزینه مربوطه از نوار ابزار بالای صفحه امکان پذیراست. در این صورت، پیش نمایش یادشده‌ در Sidebar جانبی همانندتصویر زیر به نمایش درمی‌آید. برای باز کردن این Sidebar کافیاست نشانگر ماوس را ‌روی آن نگه دارید و برای حذف هر Bookmark ‌‌ روی آن کلیک راست کرده و گزینه Remove را برگزینید.

 

399001_770.png

 

اما این ابزار از تنظیمات خوبی نیز برای شخصیسازی برخوردار است. برای ورود به تنظیمات افزونه بر ‌دکمه تنظیمات در پنجره آنکلیک کنید. در تب Settingsمی‌توانید گزینه‌هایی ‌را برای تعیین چگونگی باز کردن پیش نمایش‌ها تعیینکنید. همچنین می‌توانید جای آیکون افزونه و تم مورد نظر برای پنجره پیش نمایش رانیز تعیین نمایید.

 

399002_621.jpg

 

در مجموع باید گفت، ‌به رغم آنکه چندی افزونه‌‌ برای این منظور در مرورگر فایرفاکس و کروم وجود دارد،‌ قابلیت‌‌های CoolPreviews ازآن یک افزونه کاملا متفاوت و کاربردی ساخته است. برای اطلاعات بیشتر در این باره، می‌توانید به صفحه اصلی وب‌سایت آن در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سر بزنید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...