رفتن به مطلب

آسانسوری جالب مخصوص دوچرخه‌سواران


ارسال های توصیه شده

Trampe-lift3.jpg

همه ما خاطراتی از دوچرخه سواری داریم که بخشی از آن را می توان به سختی های عبور از یک خیابان سربالایی ربط داد. شاید بدترین بخش از دوچرخه سواری زمانی باشد که مجبورهستید یک سربالایی طاقت فرسا را رکاب بزنید و در انتهای دیگر توانی در بدنتان نمانده است. در شهر “تروندهیم” از نروژ یک دستگاه جالبی استفاده می شود که حتما هر دوچرخه سواری را عاشق می کند. این دستگاه به مانند یک آسانسور یا تله کابین رفتار می کند و دورچرخه سوار را به بالای شبی جاده منتقل می کند و تنها در همین شهر از تمام دنیا، این دستگاه وجود دارد.

Trampe-lift2.jpg

این دستگاه برای اولین بار در سال 1993 به صورت کاملا ابتدایی افتتاح شد و در آن زمان تنها محلی بود که سوارکاران پای خود را بگذارند و استراحت کنند اما در سال 2013 تغییرات اساسی یافت و به حالت آسانسوری حال حاضرش رسید. این دستگاه تا به حال به بیش از 200 هزار دوچرخه سوار کمک کرده است تا از سراشیبی 130 متری وحشتناک بالا بروند و حتی یکبار هم دچار تصادف یا خستگی نشده اند. هزینه استفاده از این آسانسور هم بسیار پایین است و هر کسی می تواند از آن بهره مند شود.

Trampe-lift4.jpg

تنها کار لازم برای استفاده از این آسانسور این است که هزینه ابتدایی را در کیوسک اول مسیر پرداخت کنید و سپس یک جای پای مناسب برای شما ازاد می شود به محض آنکه آماده شدید دستگاه شروع به حرکت می کند و تنها کافی است پای خود را حایل کنید تا بدون کمترین خستگی به بالای شیب برسید. دوچرخه سواران این شهر نروژی بیش از 41 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و البته سالانه توریست های عاشق دوچرخه سواری نیز به این شهر می آیند و حداقل یکبار از دستگاه اسانسور استفاده می کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...