رفتن به مطلب

بدون صرف هزينه خلاق شويد!


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h][TABLE]

[TR]

[TD=bgcolor: #F9F9F9, align: right] [h=2]همه ما بالقوه خلاق هستیم تنها باورهای غلطی درباره خود و دیگران داریم که مثل قفل هایی ذهن ما را محدود می کنند وقت آن رسیده که این موانع را دور بریزید، فقط کمی تلاش و پشتکار لازم دارید[/h][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

همه ما بالقوه خلاق هستیم تنها باورهای غلطی درباره خود و دیگران داریم که مثل قفل هایی ذهن ما را محدود می کنند وقت آن رسیده که این موانع را دور بریزید، فقط کمی تلاش و پشتکار لازم دارید .

حدس زدن ادامه سریال های تلویزیونی ، صحبت کردن با همکاران درباره مشکل یکی از مشتریها و یا درک معنی برخی از کنایه های فیلم ها ، گرچه به نظر اتفاق تازه ای نمی آید اما کلیه این مثال ها جزو مواردی هستند که باعث می شوند خلاقیت شما تحریک شود و همانند ماهیچه های بدن ، هرچقدر بیشتر از قوه تخیل خود استفاده کنید ، آن را قویتر می کنید. این کار را در هر جایی انجام می دهید در منزل ، سرکار و در موقعیت های اجتماعی. بیشتر افراد تصور غلطی درباره " خلاق بودن" دارند و همین امر باعث می شود که نتوانند این امر بالقوه را به فعل برسانند. در ادامه ما شما را با 6 تصور غلط درباره خلاقیت آشنا می کنیم و به شما یاد می دهیم که چطور از قوه تصویرسازی ذهنی خود استفاده کنید.

اشتباه 1: من خلاق نیستم.

آیا با شنیدن کلمه خلاقیت به جای اینکه چیزی به شما الهام شود،چهارستون بدنتان به لرزه می افتد ؟ این مساله به معنی فقدان تصویر سازی در شما نمی باشد، تنها به این دلیل است که جایی آنرا مخفی نگه داشته اید. به گفته دیوید گلدشتاین مشاور و همکار نویسنده کتاب "Creative you" ( کتابی که در جستجوی ارتباط بین خلاقیت و شخصیت فرد می پردازد)، هر کسی می تواند خلاق باشد ، اما واقعیت این است که قوه تصویر سازی بسیاری از افراد در ابتدای کودکی خاموش می شود. برای مثال ، یک کودک 5 ساله آسمان را به رنگ بنفش نقاشی می کند چراکه فکر می کند زیباست، اما اگر کسی نقاشی اش را به باد انتقاد گرفته و مسخره کند، او دیگر به انگیزه و خلاقیت درونی خود اعتماد نمی کند."

خوشبختانه ، برای بسیاری از ما که از دوران مدرسه هنوز واهمه داریم ، خلاقیت فقط در نقاشی کشیدن و یا نمره کامل گرفتن از معلم نقاشی خلاصه نمی شود.

 

اشتباه 2:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
=هنر

شناخت خلاقیت های ذاتی ، اولین گام در رشد آن است. به گفته گلدشتاین اینکه شاعر یا نقاش نیستید، دلیل نمی شود که خلاق نباشید. آیا شما می توانید در جلسات شرکای کاری مثل حرفه ای ها خوب صحبت کنید؟ آیا به نظر می رسد که همیشه می دانید در موقعیتی که دیگران حرفی برای گفتن ندارند حرف درست را بزنید؟ پس شما نیز در زمینه ارتباط با دیگران خلاقیت دارید.شاید شما هم همانند مربی باشگاه دارای این قابلیت باشید که یک ورزش جالب و مفید را بوجود آورید. این هم نوعی خلاقیت است. شاید هم از فیلم های سه بعدی لذت می برید ، در اینصورت می توانید یک وبلاگ ایجاد کرده و درباره یک موضوع تخیلی مطلب بنویسید.

 

اشتباه 3: خلاقیت بیهوده و بی معناست

وقتی در حال غرق شدن هستید باید در جریان آب شنا کنید نه در آسمان. استراحت دادن به ذهن وقتی که در گیر یک مساله گیج کننده هستید باعث می شود که زمانی که سر کار خود بر میگردید راه حل های فراوانی به فکر شما خطورکند. مطالعات نشان داده اند که خلاق بودن ارتباط مستقیمی با آزاد بودن فکر، سلامت عاطفی و جسمی ، اعتمادبنفس و حتی خواب کافی دارد.

اشتباه 4: بعضی ها ذاتا خلاقند بعضی های دیگر نه!

"هر کسی سبک و روش خودش را دارد "به گفته گلدشتاین خلاقیت باتوجه به تفاوت شخصیت در افراد ، متفاوت است. یکی از عوامل مهمی که روی خلاقیت تاثیر زیادی دارد درون گرایی در مقابل برونگرایی می باشد.فرد برونگرا با تعامل بهترین نوآوری ها را دارد در حالیکه فرد درونگرا بوسیله بازتاب آرام خود نوآوری می کند. اگر شما بشدت برون گرا هستید ، یعنی وقتی که با دوستان خود صحبت می کنید از خلاقیت خود استفاده می کنید نه وقتی که در ماشین خود تنها هستید. ولی اگر فردی درونگرا باشید ، وقتی که با مساله ای روبرو می شوید در همان لحظه چیز خاصی به ذهنتان نمی رسد ولی مثلا وقتی که صبح فردا در حال دوش گرفتن هستید یک راه حل فوق العاده سراغتان می آید. دانستن " زمان" خلاقیت مثل این است که ضربه ای به شما وارد شود و ذهنتان را روشن کند. برای فهمیدن اینکه درونگرا هستید یا برونگرا می توانید از تست هایی که در این رابطه موجود است بعنوان نخستین گام برای هدایت جرقه های ذهنی خود استفاده نمایید.

 

اشتباه 5: من برای فعالیتهای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
وقت ندارم.

ممکن است تحت تاثیر هنرمندان ، نویسندگان یا کارگردانان مختلف قرار بگیرید. وقتی که می شنوید یا می بینید که چقدر زمان برای کار خود وقت می گذارند مثلا نویسنده ای 5 ساعت در روز یا کارگردانی 10 سال روی اولین پروژه کارگردانی خود وقت می گذارد احساس فلج شدن می کنید. زمانی که یک هنرمند برای یک پروژه می گذارد شاید " خلاقیت" را برای مردم عادی امری وقت گیر نشان دهد اما شما می توانید خلاقیت خود را فقط در عرض چند دقیقه بالاببرید. و این به نوبه خود باعث می شود که ظرفیت شما به همراه لذت و ابراز وجود شما بیشتر شود. روزی یک عکس گرفتن و یا نوشتن یک صفحه داستان در یک هفته هم جزو خلاقیت شما به حساب می آید. استفاده از چنین روشهایی بدون در نظر گرفتن خوبی یا بدی آن برایتان لذت بهمراه خواهد داشت.

اگر می توانید هر روز صبح بنشینید و 5 صفحه بنویسید ، به هربهانه ای که شده این کار را انجام دهید. اما اگر ترجیح می دهید که فقط چند خطی را در دفتر روزانه خود بنویسید آنهم وقتی که کاملا حس نوشتن داشتید چیزی از تعهدتان کم نمی کند.

اشتباه 6:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یعنی کاری انجام دهید.

تماشای فیلم ، خواندن کتاب یا در نهایت تماشای سریال " breaking bad" از ابتدا شاید بنظر وقت گذراندن باشد اما هر کدام آنها نیز می تواند به نوعی خلاقانه تلقی شود اگر با نیتی همراه باشد. به جای اینکه فقط به تلویزیون زل بزنید، در مورد اتفاقاتی که در فیلم یا کتاب می افتد فکر کنید و در موردش از خودتان سوال بپرسید مثلا چرا کارگردان از این نما فیلم گرفته یا منظور شخصیت داستان از گفتن جملات شکسپیر چه بود؟ هدف هر پروژه خلاقانه ای گفتن چیزی است ، بنابراین سوال کردن درباره یک چنین پروژه هایی کمک می کند که بفهمید چه جوابی را باید به خودتان بدهید.

منبع:آی بانو

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...