رفتن به مطلب

اپل به دنبال انتقام از مایکروسافت در ۲۰۱۵


Imaaan

ارسال های توصیه شده

گویا این کار اپل را باید بیش از همه آغازی بر‌ انتقام‌گیری از مایکروسافت دانست. ‌در سال ۲۰۱۴ مایکروسافت به شدت اپل را آزار داد و جریانات بزرگ پشت انتشار Surface برای مدتی برای اپل به یک کابوس تبدیل شد؛ اکنون شاید اپل با توپ پر‌تری به میدان بیاید!

 

 

گویا این کار اپل را باید بیش از همه آغازی بر‌ انتقام‌گیری از مایکروسافت دانست. ‌در سال ۲۰۱۴ مایکروسافت به شدت اپل را آزار داد و جریانات بزرگ پشت انتشار Surface برای مدتی برای اپل به یک کابوس تبدیل شد؛ اکنون شاید اپل با توپ پر‌تری به میدان بیاید!

 

حتما تا کنون به خوبی آگاه شده‌اید که شرکت اپل در نسخه جدید آیفون، اقدام به بزرگ کردن صفحه نمایش کرده ‌و اکنون قرار است آیفون ۶ با دو صفحه نمایش ۴.‌‌۷ و ۵ اینچ روانه بازار شود. حال خبر از آن می‌رسد که این افزایش اندازه به تبلت این شرکت نیز تسری یافته ‌و قرار است در سال آینده، شاهد iPad حدودا ۱۳ اینچ باشیم!

 

به گزارش «تابناک»، البته این برای نخستین بار نیست که اینگونه خبر‌ها به گوش‌ می‌رسد؛ اما این بار آخرین گزارشی که نشریه «بلومبرگ» منتشر کرده، ‌حاکی از این ‌است که خط تولید iPad به سمت تولید تبلتی ۱۲.‌۹ اینچ برای فصل اول سال ۲۰۱۵ حرکت می‌کند. یک منبع آگاه در این باره گفته است که اپل از یک سال گذشته با زنجیره تأمین کنندگان قطعات و لوازم جانبی در این باره گفت‌وگو و همکاری کرده است.

 

413557_736.jpg

 

پیش از این نیز در خصوص تولید تبلتی با صفحه نمایش ۱۲.‌۹ اینچ در ماه فوریه گزارش‌هایی منتشر شده بود که البته در این گزارش‌ها اشاره شده بود، حضور این تبلت در سال ۲۰۱۴ بعید است؛ اما چرا حرکت اپل به سمت تولید هوشمند‌هایی بزرگ‌تر پیش‌بینی می‌شد؟

 

این امر از آن روی مطرح بود که گزارش‌های آماری فروش اپل، حاکی از آن بود که فروش iPad در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۴ برابر با ۹ درصد کاهش داشته است که کار‌شناسان این موضوع را مرتبط با رفتار بازار در برابر مواجهه با تبلت‌ها و البته هوشمند‌هایی با سایز بزرگ‌تر می‌دانستند. در نتیجه اپل تولید دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر ولی در عین حال باریک‌تر و سریع‌تر را در دستور کار قرار داد.

 

مسلما صفحه نمایش ۱۲.‌۹ اینچ یک تغییر اساسی در تولید iPad تلقی می‌شود که زمانی نکته اصلی کار اپل مشخص می‌شود که توجه کنیم این اندازه برای یک تبلت عملا می‌تواند آن را به یک لپ‌تاپ دوکاره یا Hybrid تبدیل کند! پیش از این در‌باره کدام دستگاه این اصطلاح به کار رفته بود؟ مسلم است: Surface Pro ۳ از شرکت مایکروسافت. تبلتی که تنها عنوان‌دار Hybrid در حال حاضر است.

 

413558_135.jpg

 

به یاد آوریم ‌مایکروسافت چه تبلیغاتی را در هنگام انتشار این دستگاه ‌علیه iPad به راه انداخته بود‌ و چگونه بازار ‌یکباره محو زیبایی و کارایی Surface شد! حال اپل در صدد است که انتقام خود را با یک iPad از نوع Hybrid و با صفحه نمایشی بزرگ‌تر از Surface Pro ۳ از مایکروسافت بگیرد و به دور رقابت برگردد.

 

رقابت‌های مایکروسافت و اپل هر روز وارد حوزه‌های جدید‌تر و جذاب‌تری می‌شود. از سیستم عامل‌های دسکتاپ و موبایل گرفته تا رقابت در عرصه هوشمند‌ها با واگذاری نوکیا به مایکروسافت. در این رقابت قطعا یک گروه همواره پیروز است و آن مشتریان هستند که از این رقابت به بهترین‌ها دست پیدا می‌کنند.

 

هم‌اکنون باید منتظر ماند و دید، آیا سال ۲۰۱۵ می‌تواند شروعی جدید در رقابت‌های این دو غول بزرگ دنیای فن‌آوری باشد؟

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...