رفتن به مطلب

ساخت ظروف خوردنی با طعم های مختلف


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

0.jpg

 

 

دانشمندان دانشگاه هاروارد دست به ساخت انواع ظروف قابل خوردن زده‌اند كه مي‌توان پس از مصرف مواد داخل آنها، خود اين مواد را نيز مصرف كرد.

به گزارش ايسنا اين محصول كه يك غشاي ساخته شده از پلاستيك زيست تخريب‌پذير تركيب شده با ذرات غذايي است را مي‌توان جدا كرده و دور انداخت يا به سادگي آن را خورد!

تاكنون متخصصان دانشگاه هاروارد توانسته‌اند يك غشا با طعم پرتقال براي آب پرتقال و يك ظرف با طعم گوجه‌فرنگي براي نوعي سوپ اسپانيايي تهيه كنند.

اگرچه اين محققان هنوز موفق به ساخت بطري با اين ماده كه «ويكي‌سل(WikiCell)» نام گرفته، نشده‌اند؛ اما دكتر «ديويد ادواردز» اميدوار است در آينده نزديك نمونه پيش‌ساخت آن را حاضر كند.

«ادورادز» از موسسه «ويس» دانشگاه هاروارد كه پيش از اين به ساخت كافئين و ديگر ويتامين‌هاي قابل تنفس پرداخته است، قصد دارد تا در آينده نزديك محصولات خود را در رستوران‌ها استفاده كرده و سپس در سوپرماركتها در دسترس عموم قرار دهد.

مواد خوردني از چه چيز ساخته مي‌شوند؟

اين مواد خوردني با نام ويكي‌سل از پليمر يا پلاستيك زيست‌تخريب‌پذير و ذرات غذايي ساخته مي‌شوند.

در اصل اين مواد يك پوسته سخت شبيه غشاي تخم‌مرغ هستند كه از قابليت طعم‌گيري با انواع مختلف طعم‌ها از جمله آب ميوه يا شكلات برخوردارند.

اين غشاي خوراكي مي‌تواند يك لايه روي ظرف يا در آينده، كل ظرف حاوي ماده غذايي را تشكيل دهد.

«ادواردز» اميدوار است در آينده بتواند دستگاه ويكي‌سل را براي مردم عادي بخصوص ساكنان مناطق روستايي توليد كند تا آنها بتوانند ظروف خوراكي خود را بدون استفاده از پلاستيك توليد كنند.

پروژه قبلي وي كه در مورد كافئين قابل تنفس با نام «AeroShot» بود ، به مصرف كننده اجازه مي‌داد تا يك سر قوطي را در دهان خود گذاشته و ماده درون آن را تنفس كند. در پي اين اقدام، يك پودر نرم وارد مجراي تنفسي فرد شده كه به سرعت حل مي‌شود.

هر يك قوطي كوچك حاوي اين پودر حاوي كافئيني برابر با يك فنجان قهوه عادي است و در حال حاضر وارد بازار دو ايالت ماساچوست و نيويورك و همچنين فرانسه شده است.

اين در حاليست كه اخيرا مقامات سازمان دارو و مواد غذايي آمريكا از برنامه خود براي بررسي ايمني اين ماده و همچنين درست بودن ادعاي سازندگان براي اعطاي نام مكمل غذايي به اين محصول خبر داده‌اند.

شركت مواد غذايي قابل تنفس كه ساخت اين محصول را در فرانسه بر عهده دارند، آن را متفاوت از نوشابه‌هاي انرژي‌زا مي‌داند. به ادعاي اين شركت، اين محصول به افراد زير 18 سال ارائه نشده و البته مانند يك فنجان قهوه به ارائه ميزان مشابه كافئين و همچنين ويتامين B به بدن مي‌پردازد.

قيمت هر قوطي اين محصول 2.99 دلار بوده و بر روي آن هشدار داده شده كه روزانه بيشتر از سه بار از اين محصول استفاده نشود.

 

لینک به دیدگاه

اصلا ايده ي جالبي نيست فكرشو بكن دست چندين نفر ميچرخه تا به مشتري برسه حسابي دستمالي ميشه انوقت بايد چرك دست مردم و بخوري :84eb3ampc0vsywihe0i

لینک به دیدگاه
بلاخره اگه ظروفش قابل خوردن باشه یه فکری برای بهداشتشم میشه.. که قابل خوردن باشه..

جالب بود مرسی:icon_gol:

 

خب بله ، اگه اصول بهداشتيش رعايت بشه جالبه ولي تو عكسش كه حتي سلفونم نداره :ws52:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...