رفتن به مطلب

لوبیا سیاه


masi eng

ارسال های توصیه شده

لوبیا سیاه از انواع مواد غذایی پرانرژی و مفید به شمار آمده که در کشورهایی مانند برزیل، اسپانیا، پرتغال و اکثر کشورهای امریکای جنوبی کشت می‌شود. این ماده غذایی ظاهری براق و …

لوبیا سیاه از انواع مواد غذایی پرانرژی و مفید به شمار آمده که در کشورهایی مانند برزیل، اسپانیا، پرتغال و اکثر کشورهای امریکای جنوبی کشت می‌شود. این ماده غذایی ظاهری براق و یکنواخت داشته و طعمی شبیه به قارچ دارد.

لوبیا سیاه به دلیل داشتن میزان پروتئین بالا و آهن، جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز محسوب شده و گیاهخواران با مصرف وعده‌های غذایی حاوی لوبیای سیاه از خطر ابتلا به فقر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در گوشت، مصون هستند.

لوبیا سیاه حاوی مقادیر فراوانی از اسید چرب امگاسه و نیاسین بوده و مصرف آن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان، افسردگی و پیری زودرس ایفا می‌کند.

ویتامین k موجود در این ماده غذایی، در شکل‌گیری گلبول‌های قرمز و پیشگیری از ابتلا به آنمی در دوران جنینی و نوزادی مؤثر بوده و مصرف وعده‌های غذایی حاوی این لوبیا، توصیه متخصصان تغذیه به زنان باردار است.

هر یک دوم فنجان لوبیای سیاه حاوی ۳۳۱ کالری بوده و ۱۷ درصد از میزان پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

این ماده غذایی حاوی بیش از هشت نوع فلاوونوئید بوده که آنتی‌اکسیدان ضروری برای حفظ سلامت بدن به شمار می‌رود و از تغییر ژنتیکی سلول‌ها و ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

مصرف مواد غذایی حاوی لوبیا سیاه به دلیل داشتن اسید فولیک و مس وعده غذایی مناسبی برای زنان باردار به شمار می‌رود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...