رفتن به مطلب

لوبیای لیما ، لوبیای آمریکایی


masi eng

ارسال های توصیه شده

اقیانوس عدس، لوبیا میانمار، یانگون لوبیا، لوبیا ماداگاسکار شناخته شده است. سالیانه یا چندساله گیاه. به طور عمده برای مواد غذایی، سبزیجات، همچنین به عنوان علوفه و کود سبز استفاده می شود استفاده می شود. آیا بنشن Phaseolus گیاه ساله یا چند ساله است. دانه در اندازه، رنگ، شکل و تنوع بزرگ، به رنگ سبز هستند که نابالغ.

 

مقدمه لوبیا

 

لوبیا در مکزیک و پرو، این منطقه قریب به اتفاق سرچشمه گرفته است. نوع عربیکا در مکزیک در امتداد ساحل اقیانوس آرام تپه سرچشمه، نوع دانه بزرگ سرچشمه در پرو. در طول حکومت اسپانیا در پرو، لوبیا صادر به دیگر مناطق، مملو از جعبه حمل و نقل در برچسب "لیما (لیما) پرو (پرو)"، از این رو نام. تعداد کروموزوم ها 2n = 22. لوبیا، لوبیا را از گونه های دیگر، بزرگترین ویژگی است: از ناف به طور قابل توجهی به تابش اطراف آن. توزیع جغرافیایی

 

عمدتا در آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی، ایالات متحده، هند، ماداگاسکار و دیگر مکان ها، لوبیا خشک عملکرد در هر هکتار 1000-3000kg. چین کشت پراکنده، به طور عمده در استان تایوان (مناطق خودمختار) GUANGXI، گوانگدونگ، یوننان، جیانگشی، جیانگ سو و. گیاه فردی با افراشته، نیمه دنباله و عقبی سه نوع. با دانه بزرگ مهریشه تنومند عقبی انواع، نوع عربیکا مهریشه ضعیف. لپه کشف شاخه های بنیادی به طور کلی 5-10. ارتفاع برج 30-90cm، نا مشخص، اعلامیه به عنوان بیضی، مثلثی وسیع، نه کل الماس یا نیزه. racemes زیر بغل، خود گرده افشانی. پرچم فلپ بیشتر خاکستری مایل به سبز، گاهی بنفش. زرد و یا ارغوانی، گلبرگ سفید، دلسرد شدن و در بطری بازکن سبک، غلاف صاف، مستطیلی، گاهی خم کد، 2-6 کپسول حاوی دانه در غلاف، تعداد دانه صاف کلیه شکل، و یا تمام الماس، رنگ دانه سفید، زرد ، قرمز، بنفش، سیاه و سفید، و انواع الگوها یا پیسه. وزن هزار دانه 30-200G.

 

نیاز به آب و هوای نسبتا گرم و با ثبات است. متوسط ​​درجه حرارت ماهانه به 16-27 ℃ خوب، شرایط سخت در خاک، در زمین بی ثمر می تواند به طور معمول رشد، با زهکشی خوب و هوادهی خاک مناسب، pH خاک مناسب از 6-7.

 

مرکز بین المللی کشاورزی گرمسیری (CIAT) لوبیا لیما منابع حدود شمارگان 2000 نسخه، 62 نسخه از مواد وحشی.

 

چین لوبیا لیما انواع با منابع کمتر، کوه نوردی. انواع دانه های کوچک مانند جیانگشی، لوبیا سفید، لوبیا یشم گل، GUANGXI لوتوس جوانه لوبیا، انواع دانه بزرگ ابر Nanhe جوانه لوبیا، HAINAN چهره به لوبیا، جیانگشی بزرگ لوبیا یشم گل. ارقام در اوایل دوره رشد معمولا 90-110 روزها، اواخر بلوغ انواع 170-220 روز.

 

در کشت تک کشتی، و یا با ذرت، درختان لاستیک بهار در مناطق معتدل، مناطق گرمسیری در آغاز فصل کاشت بارانی intercropped. انواع کوتوله کشت 50-70cm فاصله، فاصله 15-20cm در. انواع پیرو نیاز به تنظیم براکت است. 75cm فاصله، فاصله 15-30cm است. گونه عربیکا بذر نرخ در هر هکتار در حدود 55-75kg، انواع دانه بزرگ در حدود 130-170kg. عمق کاشت 3-5cm. قبل از کاشت الزامات Shizujifei توجه باید در طول فصل در حال رشد topdressing فسفر، پتاسیم، پرداخت می شود، و وجین در رنگ غلاف قهوه ای تبدیل می شود پس از برداشت.

 

ارزش تغذیه ای

 

مانند بسیاری از دیگر حبوبات مثل لوبیا یک منبع خوبی از فیبر در رژیم غذایی است، می تواند کلسترول را کاهش دهد. آن کلسترول پایین و فیبر بالا می تواند به طور موثر جلوگیری از گوشت پس از افزایش سریع قند خون، در حالی که فراهم کردن مقدار قابل توجهی از چربی و پروتئین با کیفیت بالا است، که از مقاومت به انسولین رنج می برند، دیابت، انتخاب خوبی است. لوبیا می تواند قند خون، تعادل و انرژی نسخه پایدار و آهسته به ارائه.

 

لیما لوبیا یک راه برای کاهش دوز از مواد غذایی طبیعی ضد کلسترول است (داروها باید قادر باشد که به جای بخشی.)

 

لوبیا حاوی مواد معدنی - مولیبدن اجزای سولفیت اکسیداز می شود برداشته سولفیت سمیت. سولفیت نگهدارنده، معمولا برای ساخت افزودنی های مواد غذایی.

 

لوبیا لیما محتوای بالای فیبر در رژیم غذایی، و پس از مصرف لوبیا، قند خون را افزایش نمی دهد. با توجه به محتوای بالای فیبر محلول در رژیم غذایی، مقدار قابل توجهی از پروتئین لوبیا دستکاری خاطر به آرامی جذب می شود. محلول در آب فیبر رژیم غذایی به صورت یک ژل در معده، کاهش لوبیا در متابولیسم کربوهیدرات. سلولز نیست جذب روده ای انسان، اما خارج از بدن، و همچنین با اسید صفراوی دفع می شود، در نتیجه کاهش کلسترول همراه با آن است. لوبیا حاوی فیبر در رژیم غذایی محلول برای جلوگیری از یبوست، اختلالات گوارشی، سندرم روده تحریک پذیر و دیورتیکولیت.

 

از آنجا که مصرف غذاهای با فیبر بالا می تواند کلسترول را کاهش دهد، و بنابراین لوبیا می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری. علاوه بر این، به دلیل لوبیا حاوی اسید فولیک و منیزیم، بلکه ترویج سلامت قلب است. اسید فولیک می تواند اسیدهای آمینه ای به نام هوموسیستین را کاهش دهد، این اسید آمینه نامیده می شود متابولیک واسطه چرخه متیلاسیون در این فرآیند است. از سطوح خونی بالاتر از هموسیستئین هستند حمله قلبی، سکته مغزی، یا بیماری های عروقی دیگر یک عامل خطر مستقل است.

 

لوبیا لیما مقدار منیزیم از مسدود کننده های کانال کلسیم. هنگامی که مقدار کافی از منیزیم موجود، خون وریدی و شریانی عروق خونی برای استراحت، کاهش موانع، سرعت بخشیدن به جریان خون، به طوری که اکسیژن و مواد مغذی در سراسر بدن است.

 

در علاوه بر این به انتشار آهسته کربوهیدرات های پیچیده، لوبیا می تواند کمک به ذخیره آهن برای افزایش انرژی خود را. زنان در دوران قاعدگی، در شیوع بالای کمبود آهن، لوبیا می تواند محتوای آهن در بدن را افزایش می دهد. آهن یک جزء هموگلوبین، که اکسیژن را از ریه ها به همه سلول های بدن، بلکه در تولید انرژی و سوخت و ساز بدن آنزیم اجزای سیستم مهم است.

 

لیما لوبیا عنصر کمیاب دیگر است - یک منبع خوبی از منگنز، آنزیم ها برای تولید انرژی و دفاع آنتی اکسیدان ها بسیار مهم است.

 

لوبیا همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین، شما می توانید لیما لوبیا لوبیا به همراه برنج به علاوه برخی از گوشت جایگزین آرد گندم کامل استفاده کنید.

 

لوبیا نپخته و دانه های کره حاوی linamarin (linamarin) ماده گلیکوزید سیانوژنیک، آسیب رساندن به انسان است. با این حال، پس از لوبیا پخته شده را در سطح ایمن، کم linamarin برای اهداف پخت و پز استفاده می شود. مقدار کمی از لوبیا خام است به احتمال زیاد به افراد مبتلا به اختلالات سوء استفاده وحشیانه.

 

لوبیا، مغذی، دانه خشک غذای اصلی، مواد غذایی کنسرو شده نیز می تواند ساخته شود. دانه ها را می توان برای سبزیجات تازه، Cephalostachyum خوشمزه استفاده می شود، همچنین سبزیجات منجمد شده ساخته شده است.

 

بیماریهای مهم

 

بیماری های عمده عبارتند از پوسیدگی ریشه قارچ Rhizoctonia solani، زنگ قارچهای Uromyces phaseoli، پژمردگی باکتریایی زانتوموناس phaseoli و بیماری های ویروسی است. آفات اصلی خوار غلاف Ftiella zinckenella، شته ها و سرخرطومی لوبیا Acanthoscelides obtectus.

 

میزان پروتئین لوبیا خشک در حدود 20٪، 1.1-1.5٪ چربی، 58-65٪ کربوهیدرات است. دانه بزرگ لیما لوبیا Seyan خوشمزه، رقم عربیکا تاریک دانه حاوی اسید hydrocyanic به طور کلی، در 100G شامل 10-300mg، سمی، چندین بار شسته تا آب پز قبل از مصرف، انواع دانه های سفید کوچک حاوی اسید hydrocyanic است، ایمنی مواد غذایی. دانه های خشک برای غذاهای اصلی، غذاهای کنسرو شده نیز می تواند باشد. لوبیا سبز سبزیجات با کیفیت بالا و سریع برای فروش منجمد. شاخ و برگ سرسبز،، محصولات پوشش خوب و کود سبز، برگ و ساقه مواد مغذی قابل هضم حدود 14٪ می تواند به عنوان علوفه استفاده می شود است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...