رفتن به مطلب

Dell Venue 8 7000 باریکترین تبلت دنیا به همراه دوربین سه بعدی


Imaaan

ارسال های توصیه شده

دل و اینتل با همکاری هم و با تولید یک تبلت جدید، رقابتی را در بازار تبلت‌ها به راه انداخته‌اند با نام نازک‌ترین تبلت‌ها. این تبلت با ضخامت 6 میلی‌متری با نام Venue 8 7000 پا به صحنه‌ی نبرد گذاشته است تا بتواند با رقبایی مانند تبلت زد3 کامپکت و یا زد2 سونی که 6.4 میلی‌متر ضخامت دارند، بجنگد.

 

gsmarena_001-2.jpg

 

نازک‌ترین تبلت دنیا بودن تنها مشخصه‌ی این تبلت نیست؛ چرا که این تبلت از یک دوربین RealSense 3D برخوردار است که با آن می‌توان کارهایی مانند تشخیص چهره، تشخیص احساسات، اسکن سه‌بعدی و تشخیص ژست‌های 10 انگشتی را انجام داد که همه‌ی این کارها را می‌توان مدیون قابلیت تشخیص عمقی که در این دوربین وجود دارد، دانست.

 

gsmarena_002-600x341.jpg

 

هنوز زمان مشخص عرضه‌ی این تبلت اعلام نشده است، ولی می‌توان در اواخر سال جاری میلادی منتظر آن بود. به‌مانند زمان عرضه، قیمت این باریک‌اندام هم مشخص نیست که با وجود اعلام مشخصات آن، قیمت آن هنوز اعلام نشده است. سیستم‌عامل Venue 8 7000، اندروید کیت‌کت 4.4 و دارای صفحه‌نمایشی 8.4 اینچی با رزولوشن QHD، یعنی 1600×2560 است. در ضمن این صفحه‌نمایش OLED نیز به‌حساب می‌آید.

 

در قلب این تبلت، پردازنده‌ای ساخت شرکت رقیب، یعنی اینتل گنجانده شده است که یک چیپ چهارهسته‌ای با نام Moorefield است. هر یک از هسته‌های این چیپ سرعتی بین 1.6 تا 2 گیگاهرتز را می‌تواند دارا باشد. حافظه‌ی داخلی این تبلت 16 گیگابایت است و یک درگاه میکرو‌اس‌دی نیز دارد. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، این تبلت از طراحی عجیبی بهره‌مند است؛ حاشیه‌های کم در سه طرف و حاشیه‌ای بسیار زیاد در یکی از ضلعهای صفحه‌نمایش! این حاشیه‌ی زیاد میزبان یک اسپیکر بزرگ و دوربین سه‌بعدی گفته‌شده در بالا است.

 

gsmarena_003-600x398.jpg

این دوربین سه‌بعدی RealSense در حقیقت یک موتور نگاشت سه‌بعدی است؛ درست مانند چیزی که در کینکت مایکروسافت شاهد آن هستیم. به‌گفته‌ی اینتل، این سیستم تا اواخر سال 2014 در بسیاری از کامپیوترهای شخصی، اولترابوک‌ها و تبلت‌ها به کار گرفته خواهد شد. به‌طور مثال، در این تبلت می‌توان پس از ثبت تصویر و با استفاده از ویژگی‌های این دوربین، فوکوس تصویر را تغییر داد و حتی اجسام درون تصویر را اندازه‌گیری کرد.

 

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...