رفتن به مطلب

سرويس و نگهداري در سيب زميني کن هاي دوار


ارسال های توصیه شده

تراکتورها و ماشين هاي کشاورزي

 

 

سرويس و نگهداري در سيب زميني کن هاي دوار:

 

 

1ـ اکثر سيب زميني کن هاي دوار, چه حرکت انگشتي هاي آن ها از طريق چرخ حمل و نقل تامين گردد و چه از طريق محور تواندهي تراکتور, داراي يک جعبه دنده هستند که چرخ دنده هاي آن در داخل روغن گردش مي کنند. روغن جعبه دنده را در هر فصل برداشت, يک بار با نوع روغني که در کتابچه راهنماي راننده, توصيه شده است, عوض کنيد.

 

2ـ کليه گريس خورها مانند گريس خور ياتاقان ديسک خاشاک, ياتاقان محور چرخ ها, چرخ انگشتي ها و محور انگشتي ها را روزي يک يا دوبار گريس کاري کنيد.

 

3ـ نوک تيغه ها بايد پس از ساييده شدن تعمير يا تعويض شوند.

 

4ـ در صورتي که ماشين از نوعي است که قدرت را از محور تواندهي تراکتور مي گيرد, مکانيزم هاي آن توسط يک کلاچ جغجغه محافظت مي گردد, که اين کلاچ بايد به طور صحيح تنظيم شود.

 

5 ـ ماشين را پس از اتمام کار فصلي, کاملاً باز کرده, تمام قسمت هاي آن را تميز کنيد. تمام قسمت هاي ديسک خاشاک و تيغه را با لايه اي از ماده ضد زنگ بپوشانيد. به ياتاقان ها گريس بزنيد. در صورتي که ماشين داراي چرخ بادي است, فشار باد آن را ميزان کرده, روي دستگاه را پوشانده و آن را انبار کنيد.

 

 

 

سرويس و نگهداري در سيب زميني کن ها:

 

 

1ـ روغن جعبه دنده را بازديد کنيد, اگر سطح آن پايين رفته است, به مقدار کافي, روغن به آن اضافه کنيد. اين روغن را در پايان هر فصل يک بار با نوع روغني که در کتابچه راهنماي راننده ماشين, توصيه شده است, عوض نماييد.

 

 

2ـ کليه گريس خورها مانند گريس خور ياتاقان ديسک خاشاک, ياتاقان محور چرخ ها و غيره را روزي يک يا دو بار, گريس کاري کنيد.

 

3ـ نوک تيغه هاي ساييده شده را تعمير يا تعويض نماييد.

 

4ـ در پايان فصل کار, تمام قطعات ماشين را باز کرده و تمام قسمت ها را تميز کنيد. روي تمام قسمت هاي ديسک خاشاک و تيغه را با لايه اي از ماده ضد زنگ بپوشانيد. به ياتاقان ها گريس بزنيد. زنجير نقاله را روغن بزنيد و قطعات فرسوده را عوض يا تعمير کنيد. در صورت امکان, دستگاه را در انباري سرپوشيده نگهداريد.

 

 

 

سرويس و نگهداري ماشين هاي برداشت چغندر

 

 

1ـ جعبه دنده ها, گريس خورها و روغن خورها را طبق توصيه کارخانه سازنده (که در کتابچه سرويس و نگهداري و کتابچه راهنماي راننده آمده است) روغنکاري نماييد.

 

2ـ چاقوي طوقه زن را هميشه تميز نگهداريد. در صورت امکان, يک چاقوي اضافه همراه داشته باشيد تا در صورت لزوم آن را تعويض نماييد.

 

3ـ کشش زنجيرهاي انتقال حرکت را تنظيم نماييد و توجه داشته باشيد که زنجيرها با چرخ دنده هاي مربوط به خود در يک رديف قرار گيرند.

 

4ـ کشش تسمه هاي انتقال حرکت را تنظيم نماييد.

 

5 ـ کلاچ هاي جغجغه اي که وسيله حفاظت ماشين محسوب مي شوند, بايد تنظيم باشند.

 

6 ـ تمام صفحات محافظ را بازديد کرده و مطمئن شويد که محکم در جاي خود قرار گرفته اند.

 

 

 

 

منبع : گل و گیاه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...