رفتن به مطلب

مرکز هنرهای نمایشی سین سیناتی - زاحا حدید


*ملینا*

ارسال های توصیه شده

مرکز هنرهای نمایشی سین سیناتی - زاحا حدید :

این مرکز در ۶ طبقه و در بر گیرنده گالریها-کارگاههای هنری آموزش کودکان-فضای اجرا با ۱۵۰ صندلی-کتاب فروشی و بخش اداری مرکز می باشد.

این ساختمان در بستر و محیط اطراف خود، ساختمانی بر جسته و در عین حال مکمل ساختمانهای اداری مجاور می باشد، نما و حجم کلی ساختمان از کولاژ گونه اشکال هندسی مربع شکل تشکیل شده، که در مقیاسی بزرگتر از ابعاد انسانی و تاثیر گذار بر ساختمانهای اطراف طراحی شده است.

در نگاه کلی به حجم و دو نمای اصلی در مجاورت خیابان، ترکیب مکعب مستطیل ها با یکدیگر تداعی حجمی لایه لایه و فولدی شکل را دارد، ولی این فرم در داخل به صورت شفاف و یکپارچه، فضایی سبک را خلق می کند. لابی عمومی.

ws90rs.jpg

زاحا حدید در توصیف کار خود می گوید: جایی است که همه می توانند وارد آن شوند، مردمی که در حال گردش در اطراف ساختمان هستند، می توانند داخل شوند و در طبقا پائیت قهوه بنوشند یا در آنجا پرسه بزنند یا به طبقه بالا بروند و خیلی سریع نمایشگاهی را ببینند. این ساختمان بسیار دست یافتنی است. این ساختمان ساختمانی در هم فشرده نیست و در طبقه همکف و طبقات بالای آن تا حدی شفافیت وجود دارد. از این رو نه تنها چگونه استفاده کردن از آن، بلکه چگونه از میان گذشتن نیز مطرح است. هر زمان که آدم با این فضا مواجه می شود، تجربه ای متفاوت به دست می آورد.

 

زاحا حدید نخستین زنی است که موزه ای را در آمریکا طراحی می کند، همچنین تنها زنی است که در ردیف مهمترین معماران معاصر به شمار می آید.

منبع: فصلنامه ما (معماری ایران) شماره ۱۴

 

2m4q51u.gif

2r2ocg3.gif

 

wwg66o.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...