رفتن به مطلب

شبکه تلویزیونی دانشگاه پیام نوردر فضای مجازی راه اندازی می شود


ارسال های توصیه شده

[h=3]مشهد - ایرنا - مدیر کل آموزشهای آزاد و چند رسانه ای دانشگاه پیام نور از راه اندازی شبکه تلویزیونی این دانشگاه در فضای مجازی طی هفته آینده خبر داد.[/h]

81334818-5989300.jpg 'عبدالمهدی نصیرزاده' عصر چهارشنبه در حاشیه دوره آموزشی 'آموزش راهبردی تدریس الکترونیک و تولید محتوا' ویژه اساتید دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی طی گفت و گوی با خبرنگار ایرنا افزود: این شبکه تلویزیونی با هدف یکسان سازی و توسعه کمی و کیفی آموزش الکترونیکی و مجازی دانشگاه پیام نور با همکاری معاونتهای مجازی و فنی سازمان صدا و سیما، مطالب، سرفصل ها و دروس رشته های مختلف این دانشگاه را در فضای اینترنت در دسترس علاقه مندان و دانشجویان قرار می دهد.

 

وی سیستم آموزشی و سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه پیام نور را در کشور بی نظیر دانست و افزایش ارتباط و تعامل اساتید و دانشجویان و افزایش راندمان آموزشی را از مزیت های این سامانه برشمرد.

 

وی اظهار کرد: یک هزار استاد و بیش از 40 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور با این سامانه مرتبط هستند.

 

نصیرزاده گفت: هم اکنون 40 رشته و گرایش رشته دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی ارایه و تدریس می شوند که از سال تحصیلی آینده این تعداد به 60 رشته افزایش می یابد.

 

مدیر کل مرکز آموزشهای آزاد و چند رسانه ای دانشگاه پیام نورافزود: سه میلیون نفر از دانش آموختگان دانشگاهی کشور بیکار و جویای کار هستند که یکی از دلایل مهم بیکاری این افراد نداشتن مهارت آموزی در زمان تحصیل و متناسب نبودن رشته های دانشگاهی با نیاز و فرهنگ مناطق مختلف است.

 

وی اظهار کرد: بر اساس یک تحقیق پایان نامه مقطع دکترا، وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور نابسامان است.

 

وی تاکید کرد: تا زمانی که هدف اصلی افراد از تحصیل در رشته های دانشگاهی، گرفتن مدرک تحصیلی باشد، معضل بیکاری این قشر به نحو مطلوب کاهش نمی یابد و باید در کنار تحصیل، مهارت افزایی دانشجویان مورد توجه مسوولان و دست اندرکاران ذیربط قرار گرفته و دانشجویان به سوی کاریابی و کارآفرینی حرکت کنند.

 

نصیرزاده گفت: در این صورت مطالبات دانشجویان از اساتید دانشگاه متفاوت شده و شاهد ارتقای کیفی آموزش خواهیم بود.

 

وی افزود: دانشگاه پیام نور در راه اندازی رشته های تحصیلی و آموزشهای آزاد و چند رسانه ای توجه خاصی به نیاز و فرهنگ مناطق گوناگون کشور دارد و هر رشته را متناسب با نیاز منطقه دایر می کند.

 

وی با بیان اینکه اداره کل آموزشهای آزاد و چند رسانه ای دانشگاه پیام نور دارای سه اداره زیر مجموعه است، گفت: اداره آموزش الکترونیکی و مجازی زیر مجموعه این اداره کل بیش از 40 هزار دانشجو در 40 رشته و گرایش رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد و این آموزشها در تمام نقاط کشور قابل ارایه است.

 

وی افزود: همچنین وظیفه اداره تولید محتوای الکترونیکی هم تولید محتوا برای کتابهای درسی و دخالت فناوری های نوین آموزشی در مقوله یادگیری دانشجویان است.

 

مدیر کل آموزشهای آزاد و چند رسانه ای دانشگاه پیام نورگفت: اداره آموزشهای آزاد و دوره های کوتاه مدت هم وظیفه برگزاری کلاسهای ضمن خدمت برای کارکنان این دانشگاه و برگزاری کارگاههای آموزشی کوتاه مدت و همایشهای آموزشی در سطح ملی و بین المللی را دارد.

 

'ابراهیم تقی زاده' رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی هم گفت: 55 نفر از اساتید واحدهای تابعه این دانشگاه به مدت یک روز با شرکت در کارگاه آموزشهای راهبردی تدریس الکترونیکی و تولید محتوا، مباحث مورد نیاز را فرا گرفته و با شیوه های نوین تدریس در این بخش آشنا شدند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...