رفتن به مطلب

5 راه ساده برای افزایش سرعت تلفن هوشمند شما


saba mn

ارسال های توصیه شده

خوشبختانه راه و روش‌هایی نیز برای افزایش سرعت تلفن های هوشمند وجود دارد. در ادامه با ما باشید تا 5 روش مؤثر را با هم بررسی کنیم.

 

این روزها همه ما بیشتر از هر چیز دیگری به تلفن‌های هوشمندمان وابسته شده‌ایم. ساعات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان‌مان می‌گذرانیم، زمان فراغت خود را با ده‌ها بازی نصب شده روی تلفن‌مان طی می‌کنیم، از منزل که خارج می‌شویم مسیر حرکت خود را از روی نمایشگر اسمارت فون‌مان پیدا می‌کنیم و صدها کار دیگر که باعث می‌شنود لحظه‌ای از آن فاصله نگیریم؛ اما همه این کارها باید درنهایت سرعت انجام شوند و ما لحظه‌ای تحمل مکث را نداریم. حال اگر روزی با کاهش سرعت شدید در تلفن هوشمندمان رو به رو شدیم که به احتمال زیاد برای بسیاری ما پیش آمده است، باید چه راه‌کاری را در پیش بگیریم؟ توجه داشته باشید که این اتفاق بعد از مدتی برای همه دستگاه‌های کامپیوتری رخ می‌دهد، حالا هر چه قدر هم که سخت‌افزاری قدرتمند داشته باشند؛ اما خوشبختانه راه و روش‌هایی نیز برای افزایش سرعت آن‌ها وجود دارد. در ادامه با ما باشید تا 5 روش مؤثر را با هم بررسی کنیم.

1- برنامه‌هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، پاک کنید!

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

خودتان می‌دانید منظورمان چیست! بیشتر ما مدتی را در بازارهای اپلیکیشن موجود سپری می‌کنیم و هر برنامه‌ای که برای‌مان جالب است را بلافاصله دانلود می‌کنیم و بعد از آن تنها یک بار یا دو بار از آن استفاده کرده و دیگر آن را فراموش خواهیم کرد؛ غافل از آن‌که همه این برنامه‌ها به صورت مخفیانه از منابع سیستمی تلفن استفاده می‌کنند و بعد از مدتی با افزایش حجم و استفاده از رم و CPU سرعت آن را پایین می‌آورند. چاره‌ای نیست؛ باید از برخی اپلیکیشن‌هایمان دل بکنیم و آن‌ها را پاک کنیم.

برای حذف کردن هر برنامه‌ای می‌توانید با ورود به بخش تنظیمات تلفن به قسمت App manager بروید. در سمت راست سربرگ Downloaded را می‌بینید که با انتخاب آن لیست نرم افزارهای‌تان به نمایش در می‌آید که با ورود به تنظیمات هر یک از آن‌ها گزینه Uninstall را مشاهده می‌نمایید. تنها کاری که باید انجام دهید کلیک بر روی آن است و سپس برنامه به طور کامل از حافظه تلفن هوشمند شما حذف می‌شود.

لازم است تا در این بخش بی‌رحم باشید، همیشه می‌توانید برنامه‌ای را که حذف کرده‌اید و بعد متوجه شدید به آن نیاز داشتید را بار دیگر دانلود کنید که این مورد شامل اپلیکیشن‌هایی که برای آن مبلغی را پرداخت کرده‌اید نیز می‌شود؛ اما برنامه‌هایی را که می‌دانید با حذف آن‌ها تغییرات بزرگی در گوشی ایجاد می‌شود را نگاه دارید.

2- حافظه ذخیره سازی تلفن هوشمندتان را سبک‌تر کنید!

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بعد از مدتی، کند شدن سرعت خواندن اطلاعات از روی حافظه تلفن را احساس می‌کنید که به خاطر انباشته شدن اطلاعات بیهوده‌ای است که یادتان رفته است آن‌ها را پاک کنید. بارها پیش آمده که خواسته‌اید از موضوعی عکس بگیرید اما عکس اول شما را راضی نکرده است و مجبور شده‌اید چندین عکس مشابه بگیرید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید؛ اما بعد از اتمام کارتان به کل فراموش می‌کنید عکس‌های به درد نخور را از حافظه پاک نمایید. چه تعداد اسکرین شات از صفحات اینستاگرام در تلفن خود دارید که برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی گرفته بودید اما بعد از انجام کارتان فراموش کرده‌اید آن‌ها را حذف نمایید؟ بعد از مدتی با ورود به گالری تلفن‌تان با یک به هم ریختگی بزرگ روبه رو می‌شوید.

راه حل ساده است. برای پاک کردن تصاویر و فیلم‌هایی که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید با ورد به بخش گالری همه آن‌ها را انتخاب کرده و حذف نمایید. چنین کاری را می‌توانید در مورد آهنگ‌هایی که مدت‌هاست به آن‌ها گوش نداده‌اید نیز انجام دهید.

اما شاید بهترین کار این باشد که به بخش مدیریت فایل‌های خود رفته تا در آنجا همه پوشه‌های ذخیره شده بر روی حافظه تلفنتان را ببینید. در آنجا هر نوع محتوایی را مشاهده می‌نمایید که به سادگی می‌توانید به حذف آن‌ها اقدام نمایید؛ اما در این قسمت پیش‌تر مراقب باشید چرا که این بار با پاک کردن اطلاعات مورد نظر دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت و بازگردانی آن غیرممکن یا بسیار سخت است. پس حتما ابتدا مطمئن شوید دیگر به آن فایل نیازی ندارید.

درنهایت می‌توانید با ورود به بخش Storage در تنظیمات تلفن هوشمندتان بخش Misc را ببینید که در این قسمت فایل‌هایی که برنامه‌های مختلف ساخته‌اند مثل Save بازی‌ها را قابل مشاهده است. بعد از آن‌که مطمئن شدید دیگر به آن‌ها نیاز ندارید اقدام به حذف آن‌ها نمایید.

3- حافظه cache را پاک کنید!

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اطلاعات موجود در این بخش در کل چیز خوبی هستند. باعث می‌شوند تا به‌صورت خودکار یک سری از اطلاعاتی را که برای اجرای برنامه‌ها به آن نیاز است در حافظه موقت ذخیره شوند تا برای اجرای دوباره آن برنامه زمان کم‌تری صرف شود؛ اما باید توجه داشت که با بستن هر یک از اپلیکیشن‌ها اطلاعات آن هنوز در حافظه cached باقی می‌ماند و با انباشته شدن اطلاعات مربوط به چند اپلیکیشن و پر شدن این حافظه سرعت دستگاه برای اجرای برنامه‌ها کاهش میابد.

برای پاک کردن یک جای حافظه cached می‌توانید با ورود به بخش تنظیمات اندروید و رفتن به صفحه storage بخشی را به نام cached data ببینید. با ورود به این بخش پیامی به نمایش در خواهد آمد که به شما می‌گوید می‌توانید همه حافظه را پاک‌سازی نمایید. بدون ترس روی گزینه yes کلیک کنید چراکه در این بخش هیچ چیز مهمی وجود ندارد که یک برنامه واقعا به آن نیاز داشته باشد.

همچنین برنامه‌های مختلفی نیز برای این موضوع در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد تا لازم نباشد برای هر بار پاک کردن حافظه cached این مسیر را طی کنید. با نصب این اپلیکیشن‌ها می‌توانید ویجت مربوط به آن را در صفحه خانگی خود قرار دهید تا هر بار تنها با یک کلیک سرعت تلفن‌تان افزایش پیدا کند.

4- کارت حافظه خود را بازبینی نمایید!

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کارت حافظه جانبی یا همان میکرو اس دی، قابلیتی است که همه دستگاه‌های اندرویدی ندارند اما ایجاد مشکل در آن‌ها می‌تواند به شدت سرعت تلفن هوشمند شما را کاهش دهد. ما می‌توانیم تا حدودی مشکلات این کارت حافظه را بر طرف نماییم. کاری که لازم است انجام دهیم این است که ابتدا از محتویات حافظه پشتیبان بگیریم و سپس آن را Format نماییم؛ حالا میکرو اس دی ما مثل روز اول سریع خواهد بود. اکنون می‌توانیم اطلاعاتی که از آن‌ها پشتیبان گرفته بودیم را بار دیگر به حافظه انتقال دهیم. راه ساده‌تر برای انجام این فرآیند این است که برای پشتیبان گیری از رایانه استفاده نماییم.

لطفاً توجه داشته باشید که با انجام این کار ممکن است تمام اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌ها، سیو بازی‌ها و برنامه‌های پولی خود را از دست بدهید. پس قبل از فرمت کردن کارت حافظه به این موارد توجه داشته باشید.

تلفن خود را خاموش نمایید و کارت حافظه را از آن جدا کنید و در مبدل USB قرار دهید تا بتوانید آن را به پورت مربوطه در رایانه متصل نمایید. بعد از مدتی کوتاه رایانه همه اطلاعات موجود در کارت حافظه را شناسایی می‌نماید.

سپس یک فولدر را بر روی رایانه خود بسازید و نام آن را طوری انتخاب کنید که فراموش‌تان نشود. حالا همه فایل‌های موجود در میکرو اس دی را کپی کرده و در فایل مربوطه paste نمایید. بعد از اتمام انتقال اطلاعات حتما یک بار دیگر بررسی نمایید که همه فایل‌ها منتقل شده‌اند. بعد از اطمینان از این موضوع مبدل را از رایانه جدا نموده و کارت حافظه را بار دیگر در تلفن خود قرار دهید.

گوشی را روشن کرده و وارد بخش گفته شده در تنظیمات شوید. این بار بر روی گزینه Format کلیک نمایید و بعد از مدتی تمام اطلاعات موجود در کارت حافظه پاک خواهند شد. حالا بار دیگر تلفن را خاموش کنید.

باز هم میکرو اس دی را خارج کرده و آن را به رایانه متصل نمایید. فایل پشتیبان را باز نموده و بررسی کنید که اگر به اطلاعاتی نیاز ندارید آن را پاک کنید. حالا دوباره فایل پشتیبان را به کارت حافظه منتقل نمایید. پس از اتمام کار آن را در تلفن خود قرار داده و روشن نمایید.

یک پیشنهاد دوستانه: این کار می‌تواند برای شما بسیار سخت و دردناک باشد چرا که بعد از بازگردانی اطلاعات متوجه می‌شوید بسیاری از برنامه‌ها پاک شده‌اند و حالا مجبور هستید دوباره آن‌ها را نصب نمایید؛ پس اگر واقعا قصد انجام آن را دارید بدانید که این زمان بهترین موقعیت برای ارتقا کارت حافظه شما به یک نسخه سریع‌تر و بروزتر است. پس چه بهتر که اگر می‌توانید یک میکرو اس دی نو هم بخرید تا خیالتان از هر بابت راحت‌تر شود.

5- اگر همه راه‌ها با شکست رو به رو شد، بازگردانی به حالت کارخانه را انجام دهید!

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این کار برای من هم به اندازه شما سخت است، همه اطلاعات شما پاک می‌شود و مدتی زمان می‌برد تا آن‌ها را بازگردانی کنید و هر چه قدر هم در این کار دقیق باشید باز هم فایل‌هایی را از دست می‌دهید. لازم نیست یادآوری کنم که همه اطلاعات مربوط به بازی‌های نصب شده از بین خواهند رفت؛ اما گاهی اوقات شرایط به حدی وخیم می‌شود که راهی جز انجام این کار وجود ندارد، به خصوص برای کسانی که تلفن خود را روت می‌کنند اما از نتیجه حاصل شده راضی نیستند.

بازگردانی به حالت کارخانه یا همان Factory reset همه اطلاعات شما را از بین می‌برد و تلفن‌تان را به همان شکلی که در اولین استفاده بوده است در می‌آورد. بروزرسانی‌های سیستم‌عامل حفظ می‌شوند اما دیگر چیزها مثل دفترچه تلفن مخاطبین یا پیام‌ها پاک می‌شوند اما بدانید که گاهی اوقات شروع کردن از صفر بهترین را برای پیشروی سریع‌تر و موفق‌تر است.

شما گزینه Factory reset را در بخش تنظیمات تلفن هوشمند خود پیدا خواهید کرد و با انتخاب آن می‌توانید با هرآن چه بر روی تلفنتان داشته‌اید خداحافظی کنید.

زمانی که دوباره دستگاه روشن شد مثل روز اول سریع خواهد بود که برای شما بسیار خوب است چراکه حالا باید تمام چیزهایی را که از آن‌ها پشتیبان گرفته‌اید دوباره یک‌به‌یک بازگردانی نمایید. موفق باشید!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...