رفتن به مطلب

عنوان مقاله: طراحي مسير بهينه ربات متحرک غيرهولونوميک با استفاده از روش کنترل بهينه و صحه گذاري روش با انجام تست هاي تجربي ربات متحرک اسک


ارسال های توصیه شده

چکیده: در محيط هاي کاري و صنعتي، از ربات هاي متحرک چرخ دار به علت فضاي کاري وسيعي آن استفاده فراواني مي شود. از طرفي، به منظور افزايش کارايي و بازده ربات هاي متحرک، طراحي مسير حرکت آن از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و مورد توجه بسياري از دانشمندان علم رباتيک مي باشد. در اين مقاله به طراحي مسير بهينه ربات متحرک چرخ دار با در نظر گرفتن معادلات ديناميکي غيرخطي و قيود غيرهولونوميک آن پرداخته مي شود. مساله طراحي مسير بهينه ربات متحرک، به عنوان يک مساله کنترل بهينه فرمولاسيون شده و با استفاده از روش غيرمستقيم کنترل بهينه، شرايط بهينگي مسير به صورت يک مجموعه معادلات ديفرانسيل غيرخطي استخراج مي شود. سپس معادلات بهينگي استخراج شده به کمک روش هاي عددي حل شده و شبيه سازي هاي متنوعي براي مسير بهينه ربات انجام مي شود. در ادامه به منظور بررسي صحت نتايج تئوري، آناليزهاي تجربي متعددي با استفاده از ربات متحرک آزمايشگاهي اسکات انجام پذيرفته و با نتايج شبيه سازي مقايسه مي شود. تحليل نتايج تجربي، نشان دهنده صحت و کارايي روش پيشنهادي در کاربردهاي عملي طراحي مسير بهينه ربات متحرک مي باشد.

کاملتر میتونین ازینجا داونلودش کنین

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...