رفتن به مطلب

تبلت شارپ mems-igzo سال ۲۰۱۵ وارد بازار می شود


Imaaan

ارسال های توصیه شده

شارپ امروز اعلام کرد که تبلت جدیدی را برای سال ۲۰۱۵ وارد بازار خواهد کرد که دارای تکنولوژی‌های جدیدی در تولید صفحه نمایش است. در این تبلت، تلفیقی از دو تکنولوژی MEMS شرکت کوالکام و تکنولوژی IGZO اختصاصی شارپ سبب شده که علاوه بر سرعت بالای پیکسل‌های صفحه نمایش، ضخامت بسیار کم و همچنین مصرف پایین انرژی را نیز به این تبلت بیفزاید.

 

تکنولوژی IGZO شرکت شارپ از مواد متفاوتی نسبت به LCD های معمول بهره می‌برد. این مدل صفحه نمایش‌ها تاکنون در تلویزیون‌ها و اسمارت فون های بالارده آزمایش‌های بسیار خوبی را از خود پس داده‌اند.

 

از سوی دیگر تکنولوژی MEMS خیز شرکت کوالکام به دنیای صفحه نمایش محسوب می‌شود. این تکنولوژی بسیار جدید است و تاکنون تنها در اسمارت واچ‌های Toq این شرکت دیده شده است.

 

ماه گذشته بود که دو کمپانی شارپ و کوالکام اعلام کردند در سال ۲۰۱۷ نخستین تبلت MEMS-IGZO دنیا را به بازار خواهند فرستاد، ولی به نظر کار تولید این تبلت زودتر از تاریخ تعیین شده آغاز شده است.

 

sharp-tablet-1.jpg

 

گفته شده که هم‌نشینی تکنولوژی‌های مذکور می‌تواند کیفیت تولید رنگ در صفحه نمایش‌ها را نیز افزایش و از طرفی میزان مصرف انرژی را کاهش دهد. ادعا شده که میزان مصرف انرژی در حالت “ذخیره انرژی” در حد و اندازه e-ink ها خواهد بود. احتمالا باید وصف چنین قابلیتی را در سوپر آمولدهای به کار رفته در گلکسی S5، گلکسی تب S و گلکسی نوت ۴ شنیده باشد.

 

در کنار مصرف پایین انرژی، میزان رؤیت صفحه نمایش تبلت های شارپ و کوالکام در زیر نور آفتاب نیز بسیار عالی گزارش شده است.

 

این تبلت اندازه ای ۷ اینچی و رزولوشنی ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل خواهد داشت. همچنین چیپست به کار رفته در آن کوالکام اسنپ دراگون ۸۰۰ خواهد بود و اندروید ۴.۴ کیت کت بر روی آن نصب شده است. در اطلاعیه شارپ زمانی در نیمه اول سال ۲۰۱۵ به عنوان آغاز فروش این محصول اعلام شده است.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...