رفتن به مطلب

جراحی سرطان پروستات در روند درمان موثر است


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران - ایرنا - دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : مطالعات و بررسی های جدید طی 10 تا 15 نشان داده است که جراحی سرطان پروستات از نوع پیشرفته در درمان این بیماری تاثیر گذار است و بقای عمر بیماران را افزایش می دهد .[/h]

81342350-6002021.jpg به گزارش خبرنگار علمی ایرنا دکتر ناصر شخص سلیم امروز در حاشیه برگزاری نهمین کنگره کلنیکال انکولوژی ایران افزود: در سالهای گذشته سرطان پروستات جراحی نمی شد اما امروزه با پیشرفت های علم پزشکی که در جهان و همچنین در ایران وجود دارد جراحی می تواند روند درمان سرطان پروستات را تسریع کند.

 

وی یاد آور شد :در صورتی که سلول های سرطانی به اعضای دیگر مانند استخوان ، غدد لنفاوی و...حمله نکرده باشد می توان با جراحی این بیماری را درمان کرد .

 

شخص سلیم ادامه داد: سرطان پروستات در ابتدای بیماری هیچ علائمی ندارد و بهتر است مردان پس از 40 سالگلی غربالگری شده تا به موقع این بیماری شناسایی شود .

 

متخصص اورولوژی توضیح داد:پزشکان با توصیه به غربالگری که با تست psa انجام می شود این بیماری تشخیص و در صورت نیاز به مراکز درمانی فرد را ارجاع دهند.

 

به گفته وی غربالگری با تست psa به صورت عمومی و در سن خاصی برای همگان توصیه نمی شود چون انجام تست PSA از نظر اقتصادی برای همه به صرفه نیست.

 

شخص سلیم با بیان اینکه عوامل ابتلا به سرطان پروستات در مردان به اثبات نرسیده است افزود :مطالعات و تحقیقات نشان می دهند که استفاده از رژیم های غذایی نا مناسب در ابتلا به سرطان پروستات موثر است .

 

به گفته این متخصص اورلوژی شیوع سرطان پروستات در کشورهای غربی نسبت به کشورهای شرقی بیشتر است که نشان از نقش عوامل محیطی دارد .

 

وی اضافه کرد :نتایج مطالعات نشان داد که جراحی نیز معادل رادیوتراپی تاثیر گذاری دارد .

 

وی درعین حال یادآور شد : در ایران آماری دقیقی از ثبت سرطان ها وجود ندارد.

 

نهمین کنگره کلنیکال انکولوژی ایران در روزهای 16 تا 18 در کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...