رفتن به مطلب

آشنایی با مصالح مدرن در معماری و صنعت ساختمان


ارسال های توصیه شده

سلام به همه دوستان عزیز

توی این تاپیک قصد داریم با مصالح مدرن و دوستدار طبیعت آشنا بشیم، اکثر دانشجویان و طراحان تازه کار در زمینه شناخت مصالح و استفاده از اونها در طراحی هاشون بیشتر اوقات به مشکل بر میخورن، و این مشکل هم برمیگرده به عدم آشنایی اونها با انواع مصالحی که برای دیزاین نماهای داخلی و خارجی بناها استفاده میشه. برای اینکه مشکل حل بشه و طراحان خوش ذوق بتونن ایده ها و طرح هاشون رو به نحو احسن ارائه بدن سعی میکنیم هر بار با معرفی یکی از این مصالح و بحث و گفتگو پیرامون اون از مزایا و معایب این متریالها آگاه بشیم. از همه دوستان تقاضا دارم که اطلاعاتشون رو در این زمینه با سایر دوستان به اشتراک بزارن.

پیشاپیش ممنون و سپاسگذار:icon_gol:

لینک به دیدگاه

ArchConcept Tiles

مجموعه تایل های ArchConcept محصول شرکت Apavisa الگوهای جدیدی رو در زمینه متریال های سنگی و فلزی و سیمانی در رده متریالهای پرداختی ارائه داده، این مصالح نوین قابلیت استفاده در طراحی های داخلی و خارجی رو دارا هستن، همچنین بدلیل طراحی سه بعدی این مصالح طیف متنوعی از طرح ها و ایده ها را به قابلیت اجرا رساندن، یکی دیگه از مزایای سه بعدی بودن این مصالح ایجاد عمق و انعطاف پذیری در فضای طراحی شده هستش.

jvxr9dhf4zogpyvj1edu.png

 

9rsc4fj18ksrpnbkxg5.png

 

1rcah3omxpt56qajwri.png

 

6bu5rv6nwzh37xw2doq.png

 

auunuhh7a3wxfwrso5.png

 

k922jla5fqac2g3fkiz3.png

 

xu7hgs26boa95odlpqr.png

 

این متریال در دسته متریال های قابل بازیافت و پایدار (SUSTAINABLE & Recycling) قرار داره و قابلیت اجرا بر روی سطوح کف و دیوار های داخلی و خارجی بنا را داراست.

 

مزایا:

مقاوم در برابر دماهای بالا با طول عمر بالا

مقاوم در برابر یخبندان

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

 

لینک به دیدگاه

این موردی که میزارم برای تزئین دیوار استفاده میشه نمیدونم حالا درست دارم قرار میدم یا نه :ws3:

 

----

 

تزئین دیوارها نقش بسیار مهمی در زیبایی محیط دارد.

 

امروزه متریال های بسیار متنوعی برای پوشش دیوارها به کار می رود، اما با این حال، ما هر روز شاهد ابتکارات جدید و تولید محصولات نوین در بازار هستیم. یکی از جدیدترین پوشش های دیوار، پنل دیواری هگزاگون و یا به عبارتی پنل دیواری شش گوش است.

 

این پنل ها محصول یک شرکت سوئدی است. پنل های هگزاگون سازگار با محیط زیست، ضد آب و رطوبت و همچنین عایق مناسب صوت است. این محصول از ترکیب چوب، سیمان و پشم تشکیل شده است. ابتدا چوب به تکه های بسیار ریز و خرد شده تبدیل میشود، سپس با آب و سیمان مخلوط میشود و در خاتمه با دستگاه مخصوص به صورت شش ضلعی تولید میشود.

 

chob11%2001.jpg

 

این پنل ها در طیف بسیار گسترده ای از رنگ ها، تولید شده است.نصب پنل های هگزاگون بسیار ساده است و جلوه زیبایی به محیط میبخشد.

 

chob11%2002.jpg

chob11%2003.jpg

chob11%2004.jpg

chob11%2005.jpg

chob11%2006.jpg

chob11%2007.jpg

chob11%2008.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه
محصول خیلی جالبیه ولی ای کاش از چوب های ضایعاتی برای تهیه اش استفاده بشه!:ws38:

 

بله خیلی جالب ِ در عین سادگی به دیوار جلوه خاصی میبخشه ...

تو تصاویر عکس تنه های کوچیک درخت هست اما تو این تصویر یجورایی شبیه پوشال یا خرده چوب های نازک شده:ws52:

حالا نمیدونم شاید چوب درخت تبدیل به اینا بشه :ws38:

chob11%2007.jpg

 

نتیجه کار هم بدون رنگ بیشتر منُ یاد خرده ضایعات چوب میندازه مثل همون نئوپانی که درست میشه:ws38:

 

chob11%2008.jpg

لینک به دیدگاه

تولید وینیل یک فرآیند تولید بسته اتوماتیک با تکنولوژی بالا است و تقریبا تمام ضایعات آن به چرخه تولید بازمی گردد. مطالعات نشان داده است که تولیدات وینیل تنها یک درصد آلودگی کل ناشی از مصارف گاز و نفت را تولید می کنند و انرژی مصرف شده برای تولید وینیل سه برابر کمتر از انرژی مصرف شده برای تولیدات آلومینیومی است.

همچنین مطالعاتی که توسط Principia Partners انجام گرفته است، نشان می دهد که بیش از 98 درصد وینیل موجود می تواند به چرخه تولید بازگردد.

 

وینیل در مقایسه با سایر مواد به کار رفته در ساختمان سازی دوام قابل قبولی دارد. یک مثال ساده در این مورد، پوشش های بام وینیلی می باشد. این پوشش های تک لایه وینیلی، بیش از 30 سال عمر می کنند. وینیل بهترین انتخاب برای پوشش کف ها و پوشاندن دیوارهاست، بخصوص در محل های پر رفت وآمدی همچون مراکز بهداشتی.

انتخاب لوله های PVC برای مواردی که لوله ها زیر خاک قرار می گیرند بسیار به صرفه است، چرا که بدون هرگونه نیازی به نوسازی، بدون ترک خوردن و زنگ زدن عمر می کنند.

 

صرفه جویی در انرژی

باتوجه به هدردهی انرژی کمتری که وینیل نسبت به سایر مواد مشابه دارد، از¬ این رو بیشترین مصرف را در زمینه ساخت درب و پنجره داشته است.

 

مقاومت در برابر آتش سوزی

معمولا استفاده از محصولات ساختمانی وینیل کمترین درصد ریسک را در بر دارد. وینیل نسبت به سایر مواد از مقاومت فوق العاده بیشتری در برابر آتش دارد.

 

سیستم های جدید ساختمانی تولیدشده از وینیل

ترکیبات جدیدی که از وینیل به دست می آیند، امکان عرضه سازه های جدیدی را می دهد که می توانند جای فلز و چوب را در بسیاری موارد بگیرند.

RoyalBuilding Systems یکی از این نوع سیستم های سازه ای جدید است که از پیوند وینیل های توخالی تولید می شود. داخل آن را با بتن پر نموده و به عنوان دیوار آماده عرضه می شود.

 

vinil%2001.jpg

 

این سیستم، قابلیت آن را دارد كه انجام هرگونه عملیات اجرایی در سطح آن انجام پذیر باشد. این سیستم در تمام دنیا، برای ساخت خانه های یک یا دو خانواری، ساختمان های اداری، صنعتی و تجاری به کار می رود. مزایایی که این سیستم دارد، باعث می شود که بتواند در کشورهایی که تغییرات دمای آنها در طی سال زیاد است و در معرض آسیب های طبیعی مثل زمین لرزه ، تندباد و سیلاب قرار دارند، بسیار مفید واقع شود.

 

دیوارهای به کار رفته در این سیستم، علاوه بر دارا بودن خاصیت های وینیل، در برابر موریانه نیز مقاومند.

امروزه، تولید محصولات متنوع تر تشکیل یافته از وینیل و کاربردهای تازه و مختلف آنها، امكان انتخاب و گزینش بسیاری را در اختیار معماران و طراحان قرار می دهد.

لینک به دیدگاه

کفپوش های لاستیکی مناسب سالن های ورزشی

این کفپوش ها توسط شرکت امریکایی Regupol به نحوی طراحی شده اند که استرس و آسیب رسی به ورزشکاران را به حداقل میرسانند از مزایای دیگر این کفپوش ها :

- طول عمر بالا، مقاوم در برابر سایش

- حداکثر آسایش

- غیر انعکاسی

- جاذب صدا

- مقاوم در برابر لغزش(رطوبت یا خشکی)

همچنین این کف پوش از جمله مصالح دوستدار طبیعت بوده و دارای گواهی GreenCircle و استانداردهای CHPS و VOC می باشد.

 

kw0oqdel652k1q7nsivo.jpg

 

33ed7xuu4ihjq71rrv.jpg

 

nov1csifohlm8ezn9w3u.jpg

 

ku859hzfo53ue5tgd5uv.jpg

 

s4q4i37dnevyv5384hh.jpg

لینک به دیدگاه

[h=3]سقف یو بوت (U-Boot)[/h]

یکی از فن آوری های جدید مورد استفاده در صنعت ساختمان که در سال 1388 به تایید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن رسیده، دال مجوف دوپوش (U-boot) دال مجوف که کاربرد آن در سقف و فونداسیون ساختمانها می باشد، از ترکیب نوآورانه بتن، میلگرد و قالب هایی از جنس پلی پروپیلن ساخته می شود.

 

یوبوت (U-Boot) محصولي پلاستيكي است جهت اجراي سقف ساختمانها به شيوه دال دو طرفه مي باشد به طوريكه از دو دال بتوني در بالا وپايين سقف تشكيل مي گردد كه قطعات يوبوت در بين اين دو قرار مي گيرند و توسط تيرهاي بتن آرمه نسبتآ كم پهنا به هم متصل مي گردند .از ویژگی های یوبوت احاطه شدن آن در داخل بتن با شبکه های میلگرد سقف است که باعث بوجود آمدن نیروهای دو طرفه عمود بر هم می گردد و کاهش به سزای مصرف میلگرد را در پی دارد.سایز بندی متفاوت یوبوت (از 13 تا 56 سانتی متر) ، دستیابی به سختی مطلوب را با وزن کمتر امکان پذیر می نماید و از سوی دیگر سختی بالای سقف اجرا شده با یوبوت امکان حذف تیرهای آویزدار و نیز اجرای بازشوهای بدون ستون را فراهم و دست مهندسین معمار و محاسب را در اجرای نقشه های معماری باز می گذارد تا مطابق درخواست کارفرما و نیاز پروژه با آزادی بسیار زیاد عمل نمایند.

 

u-boot_plan.jpg

مقطع فونداسیون و دال مجوف دوپوش پس از بتن ریزی به شکل زیر خواهد بود همچنین:

u-boot_section.jpg

ضخامت تمام شده این دال ها با توجه به دهانه ها و بارگذاری های مختلف، متفاوت است. در جدول زیر مشخصات اولیه برای دهانه های مختلف ارائه شده است. اطلاعات این جدول به صورت تقریبی بوده و برای بدست آوردن ضخامت دقیق نیاز به محاسبات سازه ای می باشد.

u-boot_table1.png

 

u%20boot%20pic.JPG

 

images?q=tbn:ANd9GcRSAG-4FW33_-wzWrF6mH5YCS7DZ2i3sWj2bUdZ4DVJ_4vM5z31

لینک به دیدگاه

کاشی بازیافت شده از مانیتورهای قدیمی (مانیتورهای اشعه کاتودی CRT)

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به کاربری از حداکث مواد مصرفی که امروزه در اطراف ما به عنوان زباله وجود دارد، یکی از راه حل های مهم و اساسی برای استفاده از حداقل منابع طبیعی و صرفه جویی بخ شمار می رود. یک شرکت آمریکایی با به کار گیری از مانیتور های اشعه کاتدی (CRT) اقدام به ساخت کاشی های نسوز برای طراحی داخلی و خارجی کرده است. با توجه به اینکه امروزه از صفحات LCD و LED در تمام تکنولوژی های موجود، مانیتورهای اشعه کاتدی از دور خارج شده و راهی به جز زباله های شهری ندارد. به جز بخش معدودی از این قطعات که قابل بازیافت می باشند، بیشتر قطعات و ملحقات دور ریختنی می باشد. اما این شرکت توانسته با به کارگیری این ملحقات درصد بازیافت این مواد را تا حدودی افزایش داده و در متریال های ساختمانی از آن استفاده کند.

 

do.php?imgf=1401622117283.jpg

 

do.php?imgf=1401622115292.jpg

 

do.php?imgf=1401622119314.jpg

 

 

 

 

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، این شرکت با استفاده از نوعی خاک نسوز و شیشه‌های له شده‌ی مانیتورهای قدیمی، نوعی کاشی زیبای تزیینی را درست می‌کند.

لامپ تصویر CRT موجود در این شیشه، رنگ زیبای خاکستری خنثی به این کاشی‌ها می‌دهد. شاید روزی شیشه مانیتور کامپیوتر قدیمی شما تبدیل به یک زیر لیوانی زیبا در پذیرایی شود.

شیشه یکی از مواد قابل بازیافت است که در صورت بازیافت می‌تواند اولاً صرفه‌جویی در استفاده از مواد خام را دربرداشته باشد، ثانیاً به صرفه‌جویی در مصرف انرژی منجر می‌شود.

 

 

 

 

 

archive%5C24-8-1392%5CIMAGE635201536152064048.jpg

لینک به دیدگاه

شیشه های الکتروکرومیک

 

حدود یک سوم انرژی یک ساختمان از طریق پنجره ها هدر می رود. به همین دلیل تلاش برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها بر روی پنجره ها متمرکز شده است. مطالعات زیادی برای یافتن روش‌های ذخیره انرژی صورت گرفته و نیاز به ذخیره انرژی باعث شده تا انواع جدیدی از پنجره‌های شیشه‌ای در ساختمان‌ها و همچنین در دیوارهای سالن کنفرانس در اداره‌ها به‌کار برده شود. این تکنولوژی کاربردهای فراوانی دارد. به عنوان مثال شیشه¬ای را تصور کنید که قابلیت تغییر از حالت شفاف به حالت کدر، توسط یک کلید را داشته باشد. می توان از این شیشه برای پنجره خانه (در حالت نیاز به ایجاد عدم دید)، برای جلوی فروشگاه ها در شب و همچنین حمام استفاده کرد. با وجود اینکه استفاده از این شیشه خصوصی، هنوز متداول نشده است اما نمونه های زیادی در تمام دنیا وجود دارد. اما پنجره‌های هوشمند موجود، از پنجره های الکتروکرومیک گرفته تا پنجره های با ذرات معلق، همگی به کمک ما شتافته تا به طریق هوشمند به کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها و اماکن عمومی کمک کند.

d16j5qjfshcy9mtdrh0.jpg

از شیشه های الکتروکرومیک می توان برای داشتن محیط های مجزا استفاده کرد.

 

88nolack5f3oepae.jpg

 

نمایش نحوه عملکرد شیشه های الکتروکرومیک ( انواع فیلم کریستال مایع )

 

با گذراندن جریان الکتریسیته از فیلم کریستال مایع شیشه شفاف می شود. با قطع جریان کریستال ها با جهت گیری تصادفی خود در فضا موجب پخش کردن نور ، و در نتیجه مات شدن شیشه می شوند. (شکل 3)

این تکنولوژی کاربردهای فراوانی دارد. به عنوان مثال شیشه ای را تصور کنید که قابلیت تغییر از حالت شفاف به حالت کدر، توسط یک کلید را داشته باشد. می توان از این شیشه برای پنجره خانه (در حالت نیاز به ایجاد عدم دید)، برای جلوی فروشگاه ها در شب و همچنین حمام استفاده کرد. با وجود اینکه استفاده از این شیشه خصوصی هنوز متداول نشده است اما نمونه های زیادی از آن در تمام دنیا وجود دارد.

 

cyu9y9w33wt4p0cqrch4.jpg

 

xy1ok38xu38d4ezvefwd.jpg

 

 

حالت کدر و شفاف برای شیشه الکتروکرومیک که با زدن یک کلید تغییر می کند.

 

امروزه در فروشگاه عرضه لباس، در اتاق های تعویض لباس از این نوع شیشه استفاده شده است. با این سیستم می توان میلیون ها دلار در گرمایش و سرمایش و نور پردازی فضاها صرفه جویی کرد. در حال حاضر پنجره‌های هوشمند در برخی ساختمان‌ها به‌ کار گرفته می‌شوند. این پنجره‌ها مصرف انرژی را کاهش می‌دهند؛ برای این کار، پنجره‌ها سرمای درون خانه را حفظ کرده و مقدار نور ورودی به داخل را کنترل می‌کنند. یکی از موارد مصرف این پنجره‌ها در موزه‌ها است؛ جایی که ورود بیش از حد نور خورشید می‌تواند موجب آسیب دیدن اشیاء قیمتی شود.

 

s7hywekpn7nw2gj2p21s.jpg

 

t98qxm8v4t6n3w1d9e1v.jpg

 

rthnwtmvzhxsln2z029.jpg

 

4tjgqx6x9beavmg7d53y.png

 

kejllix84ilj960q7zmb.gif

 

برای اطلاعات بیشتر میتونید تور مجازی و ویدئوهای زیر رو ببینید:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

BlingCrete

 

متریال BlingCrete، تمام ویژگی های عملکردی بتن را داراست و علاوه بر آن دارای حالت انعکاسی می باشد.

سایت شرکت تولید کننده :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

j22a7ek68fsf4ztt1y5.jpg

 

xileczsg33gh1mkc7ohr.jpg

لینک به دیدگاه

ArboSkin

ArboSkin محصول بیو پلاستیکی است که می توان مانند چوب بروی آن کارهای CNC، سوراخ ، چند لایه ، لیزر ، برش، و غیره را انجام داد و یا قالبگیری تزریقی / اکسترود تولید می شوند

 

cmhm95we0plamxfu6bx5.jpg

 

vitxdb7cpiffm2h88ntp.jpg

لینک به دیدگاه

پارچه های چوبی

پارچه های چوبی به راحتی می تواند جای منسوجات چوبی سخت را بگیرد و با داشتن ساختار نرم می توان به راحتی آن را در فرم های دلخواه ایجاد کرد.

haut10bgd2o56h17jll.jpg

 

bjla6u6niq4r0nu9h2m9.jpg

 

lvs95d1pzcxm9eexqgfk.jpg

 

m5slzr9pnvuhsok1x4to.jpg

 

0659rnvazfom4bhk1kgu.jpg

 

j5s71866uyg1d5qxs0u3.jpg

 

rn8n5wx25ydmwe8ox4np.jpg

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

تایل های زیبایی که در تصاویر میبینید با استفاده از چوب و گچ و بتن ساخته شدن و در طراحی های هم داخلی و هم خارجی زیبایی فوق العاده ای به کار می بخشند.

این تایل ها محصول شرکت UrbanProduct هستش و ابعاد و وزن اونها :

Wooden – 0.47 kilo

Gypsum – 0.93 kilo

Concrete – 0.96 kilo

 

ابعاد: 24*24 سانت

kzfpm4oxem8jxq7qai4s.jpg

 

fywer12cqs89tbymxps7.jpg

 

tt62dpsnkc7qvgergwh.jpg

 

1gm1m0ivdbwvfcgrvpr.jpg

 

h4pblnigd03fyqno6cm.jpg

 

6o3n6d7elvrs4did5na.jpg

 

kdsu2bywk7bclnab7dd.jpg

 

qn1t0aty2n1oi9tk0l4b.jpg

 

t0vz09flhyiw9dueu9g.jpg

 

k4pklsv1ldul6ehusroi.jpg

 

wdeex5f2c4t71prkmo30.jpg

 

njfl02oc9slfqo57fnak.jpg

 

s20vufswu4i0vmrarsuw.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

موکت تایلی plane hexagon

 

ابعاد: 6 ضلعی (24.4" H X 28.8" Dia. X 14.4" Side )

ساختار: لوپ

جنس: نایلون Eco Solution Q®

وزن: 22 انس

تراکم: 6887

استاندارد: ضد غبار، ضد الکتریسیته ساکن، ضد اشتعال

کلاس ترافیک: پر تردد

 

5T055_55518_FEATURE2?scl=2

 

5T054_54518_FEATURE1?scl=10.53&fmt=jpeg&qlt=75,0&op_sharpen=1&resMode=bicub&op_usm=0.0,0.0,0,0&icc=sRgb&iccEmbed=1&defaultimage=IMAGENOTAVAILABLE525X590

لینک به دیدگاه

E Ink يا جوهر الكترونيك تكنولوژي جديدي در نمايشگرهاي كاغذ الكترونيكي (EPD) بوده كه توسط شركت E Ink توليد شده است. اين فناوري در سال 1997 و به دنبال شروع تحقيقاتي در آزمايشگاه MIT Media ايجاد شد و هم اكنون در سطح گسترده در بيشتر كتابخانه‌ها و البته تعداد كمي از تلفن‌هاي همراه و ساعت‌هاي هوشمند بكار مي رود. اين فناوري تلفيقي از الكترونيك، شيمي و فيزيك بوده و مي‌تواند صفحات كتاب‌ها و وب را درست مانند جوهر چاپ‌شده روي كاغذ به كاربران نمايش دهد چرا كه از رنگدانه‌هايي مشابه با آنچه امروزه در صنعت چاپ مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بهره مي‌برند.

اما این بار فرانک کو، رئیس هیئت مدیره‌ی E Ink گفته است: "تکنولوژی جوهر الکترونیکی E Ink منحصر بفرد است و می‌تواند در کاربردهای زیادی فراتر از استفاده در کتابخوان‌های الکترونیک (eReader) و سایر محصولات نمایشی به کار رود. Prism سطح کاربرد این تکنولوژی را بالا خواهد برد."یک اتاق کامل (شامل سقف و در اما نه کف اتاق) با تجهیز به Prism می‌تواند رنگ خود را با لمس یک کلید تغییر داده و یا انیمیشن‌های ساده‌ای را به نمایش بگذارد. از سوی کمپانی E Ink همچنین اعلام شده که دیوارهای پوشیده با Prism می‌توانند به عنوان کمک‌های راهنمایی تعاملی خوبی برای کاربران جهت یافتن راهشان در مکان‌های عمومی بکار روند، از دیگر کاربردهایی که کمپانی برای محصول خود عنوان کرده، تغییر رنگ در اتاق‌ها هنگامی که برای مثال یک کنفرانس در حال برگزاری است و افراد متفرقه نباید وارد شوند.

 

rnkzpl291f95t4j54o13.jpg

 

q82mwq7003i20gtnkex.jpg

 

2fof2hy869f8inyp1i2p.jpg

 

zeq1ngiare8g1678coc.jpg

 

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

رنگ پوشش محافظ (متریال)

linex_comeon.gif

 

پوشش رنگ صنعتی (Protecting Coating) به عنوان یک متریال ساده و فوق العاده قدرتمند به شمار می رود که برای محافظ انواع مصارف ساختاری به شمار می رود. استفاده رایج از رنگ های معمولی برای محافظت از خوردگی سازه های ساختمانی و صنعتی اعم از : سیستم های عامل دریایی، پل ها و خطوط زیرزمینی به شمار می رود. اما پوشش های معمولی دارای عمر مشخص و مقاوت به نسبت محدودی می باشند.. از رایج ترین خواص شیمیایی مورد استفاده در رنگ های محافظ پلی اورتان، اپوکسی و اورتان رطوبطی است. اما اضافه کردن پوشش صنعتی فلوئور و پلیمر شکل و کاربری تازه ای به این متریال بخشیده است. همچنین استفاده از مواد معدنی اعم از روی معدنی، فسفات و پوشش زیلان به عنوان ایجاد یک ماده ارگانیک و طبیعی مورد استفاده قرار گرفته شده.

 

Ep101_TW_lineXwallbreaker-590x293.jpg

 

یکی از شرکت های مربوط به تولید این متریال (Line X) ادعا می کند که محصول مورد نظر دوام و خوردگی بر روی تمام متریال ها به صفر می رساند. ترکیب شیمیایی این رنگ در یک روند با حرارت بسیار بالا تولید می شود. از مصارف مورد استفاده می توان یه پوشش کشتی های صنعتی، خطوط گاز های زیرزمینی و پالایشگاه و در مصارف ساختمانی می توان به مصالح اعم از بلوک های آجری، سیمانی و همچنین پوشش برای نمای بیرونی و دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد. اصل کاربری این متریال مقاومت در برابر فشار و ضربه های شدید تعریف شده است. اما با توجه به خاصیت شیمیایی آن در فضاهایی که رطوبت زیاد است، می توان مورد استفاده قرار داد.

 

BCB_wall.gif

 

از ویژگی های این ماده مقاومت در دمای گرم و سرد در جلوگیری از نشت و نفوذ با طول عمر طولانی است. چنین ماده ای می تواند میزان مصرف انرژی را با توجه به افزایش روزافزون انرژی در دنیا کاهش دهد و سرعت زیرساخت های اقتصادی را افزایش دهد. در آزماشیات ویژه این متریال انواع مقاومت اعم از فضار، ضربه و انفجار بر روی آن به اجرا رسیده است.یکی از آزمایشات ویژه این محصول قرار دادن یک توپ فشار هوا در جلوی یک دیوار بلوک معمولی بوده که سازمان های امنیتی پنتاگون برای تخریب و نفوذ مورد استفاده قرار می دهند. با توجه به تصویر موجود می توان دید که به راحتی دیوار بلوک سیمانی تخریب می شود. اما پس از پاشیدن رنگ محافظ بر روی یک ورق فلزی نازک می توان مشاهده کرد که فشار هوا فقط یک حفره بر روی ورق ایجاد کرده و کاملاً آنرا تخریب نکرده است. آزمایشات و محاسبات نشان داده که این رنگ میزان مقاومت را تا 300% افزایش داده است.

 

 

در ادامه مشاهده می کنید که مقاومت یک دیوار با رنگ و بدون رنگ محافظ به چه صورت می باشد.

 

linex_demo.gif

 

 

 

showdown_fire.gif

 

 

 

fenomastic-stain-resistant_tcm84-27784.jpg

 

ships_tcm84-6331.jpg

 

furniture_tcm84-6099.jpg

 

bridges-steel-zhivopisny-bridge-russia_tcm84-5780.jpg

مترجم و گردآوری: مهرداد نجیب زاده

تحریریه معماری آرل

منبع: ,jotun.com,Wekipedia,nationalgeographic.com

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

کاشی های سقف های شیب دار که به وسیله فن آوری SolTech ساخته شده اند، در دو عامل مصرف بهینه، و زیباسازی تأثیرگذار خواهند بود. این متریال می تواند به صورت مستقیم به جای کاشی های سنتی که از بتن یا خاک رس کوره ای ساخته می شوند، مورد استفاده قرار بگیرند. با توجه به این که متریال به کار رفته در این صفحات، مانند صفحات Solar Energy Saver (صفحات جذب و ذخیره انرژی خورشیدی) است، به راحتی می توان از انرژی تابش خورشید در اقلیم های زیادی استفاده کرد. یکی از مزایای این سیستم این می باشد که در شرایط مه آلود و نیمه آفتابی هم کار می کند و نیازی به شرایط 100% آفتابی نمی باشد.

yk7e59g959t1p8c50f1s.jpg

 

uof144o6i6ywxfwt1i38.jpg

 

98ohhxxt85pi5arqp0n.jpg

 

99r42f2ejm7aj4a1n33d.jpg

 

udmqapjrwauuzcpvwlk0.jpg

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

این متریال تصویری از یک پانل فلزی استثنایی است که می تواند برای هر پروژه ای مورد استفاده قرار گیرد. یک متریال ساختمانی با کیفیت بسیار بالا و سبک وزن که طیف گسترده ای از رنگ ها و بافت را در بر می گیرد.کامپوزیت آلومینیومی تصویری از یک پانل فلزی را به ارمغان آورده است که با وزن سبک و جذابیت بصری خود، برای هر پروژه ای قابل استفاده است. همچنین دارای خواص ظاهری مانند: قابلیت رنگ پذیری، سبک وزن بودن و پذیرش انواع اشکال و بافت ها بر روی خود می باشد. همچنین انعطاف پذیری این متریال برای خلق الگوها و طرح های ماژول از بهترین خاصیت های این متریال به شمار می رود. در واقع چنین مصالحی امتیاز ویژه ای نسبت به کامپوزیت های عادی دارند و دست طراح را برای ایجاد انواع اشکال و طرح ها، بخصوص در نما باز می گذارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

هنگامی که شما به یک سطح صاف با تکنولوژی بالا نیاز دارید، پانل های فلزی کامپوزیت آلومینیومی به شما اجازه می دهد تا اتصالات و دیتیل اجرایی خود را در اکثر جهات حرکت دهید. عنوان اصلی مواد کامپوزیت آلومینیومی (AUCOBOND شرکت) توسط یکی از سازنده های صنعت پنل ها و دیوارهای آلومینیومی گذاشته شده است. این متریال اطمینان و اعتماد کامل مشتری را در ساخت و نصب پروژه خود جذب کرده و همچنین کمپانی، مشخصه های مورد نیاز درخواست کننده را نیز در نظر می گیرد. به همین جهت شرکت سازنده از بالاترین استانداردها برای ساخت این محصول استفاده کرده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مشخصات کامپوزیت آلومینیومی:

ضخامت هر ورق: 0.020 سانتی متر (برای مصارف داخلی و خارجی) - دلیل کم بودن ضخامت ورق: حصول اطمینان از صافی و یکنواخت بودن از هر تایل

پلی اتیلن موجود در هسته ورق به ضخامت های 3 و 4 و 6 میلیمتر.(جهت مقاومت در مواقع انعطاف پذیری اضافه می شود)

به میزان 4 میلیمتر مواد مقاوم در برابر آتش به هسته آلومینیوم اضافه می شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

عرض ورق:

استاندارد به همراه پیچ و اتصال: 50 الی 62 سانتی متر

استاندارد عرض آنودایز شده: 62 سانتی متر

عرض سفارشی: 40 سانتی متر

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

طول ورق:

طول استاندارد: 146 الی 196 سانتی متر

طول سفارشی حداکثر تا 360 سانتی متر

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

متریال کامپوزیت آلومینیومی طیف گسترده ای از رنگ های قابل دسترس را شامل می شود. این رنگ ها قابلیت های فراوانی را برای پروژه های معماران و طراحان به وجود می آورد. این ورق ها با رنگ هایی فراتر از رنگ های کلاسیک و ساده، طرح های موجود را گسترش می دهند. این متریال با قابلیت زیاد خود توانایی و جسارت طراحان را برای خلق پروژه های بزرگ و مدرن افزایش می دهد. جهت تقویت رنگ موجود بر روی این ورق ها از رنگ طبیعی استفاده شده تا به منظور ارتقاء و کیفیت هر چه بیشتر در اجرای پروژه صورت گیرد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...