رفتن به مطلب

باغبانی در زمستان


masi eng

ارسال های توصیه شده

باغبانی در زمستان

 

 

 

با شروع شدن فصل سرما خیلی از دوستداران باغبانی نگران گل و گیاهشان میشوند، این را بدانید که با آگاهی بیشتر میتوانید به نیازهای گیاهانتان پاسخ مثبت دهید. شما هم به خاطر دارید که قدیمیها به محض شروع سوز و سرما، گل و گیاه حیاط یا تراسشان را با پلاستیکهای بزرگ محافظت میکردند تا از سردی هوا آسیب نبینند. هنوز هم خیلیها این روش را بهکار میگیرند که در حقیقت کاربردی و مفید است. این روزها با پیشرفت علم و پژوهش در همه امور، باغبانی و گیاهان نیز سهم خاصی داشته و درباره آنها هم مطالب جدیدی از کاشت تا نگهداری ارائه شده است. پس با ما و آخرین دستاوردهای مقالات دنیا همراه باشید.

 

 

سبزیجات و گیاهان مقاوم در برابر سرما

این مطلب گیاهانی را به شما معرفی میکند که میتوانید در زمستان آنها را بکارید و نگرانیای برای خراب شدن محصولتان نداشته باشید. بله! گیاهانی مانند کلم، هویج، کاهو و ... . آنها در برابر سرما مقاوم هستند. گلهای زیبایی هم مانند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و بنفشه نیز از این دسته هستند و میتوانند باغچه شما را از خشکی و بیروحی زمستان نجات دهند.

 

 

 

 

 

مراقبت از محصولات در فصل سرما

وقتی گیاه مورد علاقه خود را در مطلب قبلی پیدا کردید؛ میتوانید اینجا روش مراقبت بیشتر از آنها را بیاموزید. تجهیزات مورد نیاز و هرآنچه بخواهید در این باره بدانید به شما گفته میشود. این تفکر که همه گیاهان در سرما خشک میشوند یا نگهداری از آنها بسیار سخت است، اشتباه است و شما در این فصل هم میتوانید به باغبانی خود ادامه دهید. این مطلب بهترین زمان و بهترین دما برای کاشت را نیز توضیح میدهد.

 

 

محافظت از گیاهان در فصل زمستان

به طور کلی خیلی از گیاهان در فصل سرما دچار مشکلاتی مانند خیس خوردگی بیش از اندازه و خشکی ریشه میشوند. شما در این مطلب با این مشکل آشنا شده و راههای مقابله با آن را یاد میگیرید. اینکه چه اندازه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و کمپوست به خاک اضافه کنید و چه زمانی بهتر است اینکار صورت بگیرد را یاد بگیرید. این مطلب شامل را میتوانید برای مراقبت از گیاهانتان در تمام فصول استفاده کنید.

 

 

زمستان میتواند به عنوان بهترین زمان برای سر و سامان دادن به باغچهتان به حساب بیاید. در این فصل میتوانید در کمال آرامش خاک باغچه را تقویت کنید، ساقههای خشک و گیاهان آفت زده را بیرون بیاورید و به طور کل، باغچه را برای کاشت هر محصولی آماده کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را اینجا مشاهده کنید تا در تشخیص آنها در باغ یا باغچهتان دچار مشکل نشوید.

لینک به دیدگاه

مراقبت از گیاهان در برابر سرما

اگر گیاهانی دارید که بیرون از خانه در تراس یا حیاط از آنها نگهداری میکردید، با شروع برف و سرما باید به فکر جای جدیدی برای آنها باشید. این موضوع که برای هر گیاهی چه جایی را انتخاب کنید اهمیت بسیار دارد، بر خلاف تصور ما آوردن گیاه به خانه و گذاشتنش کنار بخاری یا شوفاژ میتواند به سرعت آن را خراب کند. پس با خواندن این مطلب از جای مناسب و روش مراقبت از گیاهان آپارتمانی و ... آگاه شوید.

 

 

کاشت کاهو

کاهو یکی از سبزیجات دوست داشتنی و خوش خوراک است که در این فصل به سادگی قابل کاشت و پرورش است. پرورش جوانههای کاهو بسیار آسان است و میتوانید آن را در باغچه یا گلدانهای بزرگ بکارید. با آبدهی منظم، مراقبت پی در پی و جلوگیری از تابش آفتاب شدید، میتوانید تمام سال از طعم کاهوهای خانگی خود لذت ببرید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...