رفتن به مطلب

معاون وزیر ارشاد: در شش ماهه اول 30 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شد


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=3]کرمان - ایرنا - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام آن که 30 هزار عنوان کتاب در شش ماه نخست امسال در کشور به چاپ رسیده است گفت: چاپ کتاب در کشور در مقایسه با سال گذشته 17 درصد از نظر عنوان رشد داشته است.[/h]

81351155-6016856.jpg به گزارش ایرنا، 'سید عباس صالحی' روز پنجشنبه در آیین گشایش نمایشگاه کتاب استان کرمان و آیین یاد بود حادثه به آتش کشیده شدن مسجد جامع، روند تولید کتاب را در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مثبت و رو به رشد عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: آمار مطالعه و کتابخوانی در کشور با وجود این رشد پایین است.

 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه رشد اندک مطالعه به عوامل و بهانه های زیادی بستگی دارد، گفت: عوامل را باید بررسی و بهانه را باید در خودمان جستجو و رفع کرد.

 

وی از کمبود وقت به عنوان یکی از بهانه های کم بودن سرانه مطالعه افراد یاد و اظهار کرد: برخی افراد نیز افزایش قیمت کتاب را بهانه ای برای مطالعه نکردن افراد دانست و تصریح کرد: افزایش قیمت کتاب در شش ماه نخست سال جاری 14 درصد بوده است که این مقدار نسبت به افزایش قیمت سایر کالاها زیاد نیست.

 

صالحی، راه اندازی نمایشگاه کتاب را راهی برای دسترسی آسان تر به عناوین کتاب های کمتر در دسترس دانست و گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی موقت برای دسترسی به کتاب است.

 

وی با تاکید بر این که باید به فکر راهی برای دسترسی دایم به کتاب های مختلف بود، افزود: ستادهای دایمی کتاب و اشاعه فرهنگ مطالعه باید در استان ها راه اندازی شود.

 

وی همچنین با اشاره به حادثه آتش سوزی مسجد جامع کرمان اشاره و گرامیداشت یاد شهدای این روز، خطه کرمان را در برهه های مختلف تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: بخشی از جنبش مشروطیت مدیون کرمان و کرمانیان است.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این که کرمان در مسایل مختلف کشور نقش داشته است، افزود: مجموعه عناصر علمی، فرهنگی و تاریخی این منطقه اعجاب انگیز است.

 

سیزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان با حضور 600 ناشر و ارایه 100 هزار عنوان کتاب تا 30مهر در مصلی امام علی (ع) برپاست.

لینک به دیدگاه
حتما خودشون:ws28:

 

نه جدی اخه عددش یه خورده زیاده . این عنوانشه دیگه نه تیراژش.

:ws28: حالا اگه تقسیمش کنی مثلا به یه شهری 20 عنوان میرسه انوقت هرکدوم اقلا 5000 تا چاپ شده باشه میشه 100 هزار واسه یه شهر مثلا کرج !!:ws3:من فکر نمیکنم 100 هزار روزنانه هم بخونند ملت

لینک به دیدگاه
نه جدی اخه عددش یه خورده زیاده . این عنوانشه دیگه نه تیراژش.

:ws28: حالا اگه تقسیمش کنی مثلا به یه شهری 20 عنوان میرسه انوقت هرکدوم اقلا 5000 تا چاپ شده باشه میشه 100 هزار واسه یه شهر مثلا کرج !!:ws3:من فکر نمیکنم 100 هزار روزنانه هم بخونند ملت

اینا رد گم کنیه به دل نگیر :w58::ws28:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...