رفتن به مطلب

پوسترهای مینیمالیستی معروف جهان در تهران به نمایش در می آیند


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران - ایرنا - پوسترهای اجتماعی طراحان مشهور بین المللی به همت «مدرسه ایده» از 26 تا 30 مهر در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته خواهند شد.[/h]

81350982-6016535.jpg به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا، علی عمرانی یکی از هنرجویان مدرسه ایده که ابتکار گردآوری آثار این نمایشگاه را به عهده دارد، درباره آثار این نمایشگاه گفت: پوسترهای نمایشگاه را بر اساس تم اجتماعی انتخاب کردیم و آثاری از طراحان مطرحی که با موضوعات اجتماعی مانند صلح، جنگ، آفریقا، تحصیلات، حقوق بشر و... کار کرده اند در این نمایشگاه به نمایش در می آیند.

 

وی افزود: در واقع این آثار یک اطلاع رسانی اجتماعی در مورد موضوعات و مشکلات جهانی است. این مجموعه علاوه بر یک نمایشگاه، مرجعی برای هنرجویان گرافیک است تا با تعداد زیادی از آثار مطرح دنیا آشنا شوند.

 

این هنرمندا تجسمی در مورد نحوه انتخاب آثار نیز توضیح داد: مدت 2 سال است که از طریق ایمیل با طراحان گرافیک مطرح جهان در تماس هستیم و در این مدت جشنواره هایی را که در سطح بین المللی برگزار شده پیگیری کردیم.

 

وی ادامه داد، آثار طراحان معروف و داورانی که در این جشنواره ها بودند را بررسی کردیم و با توافق آنها این پوسترها در ایران به نمایش در می آیند.

 

عمرانی افزود: ما با توجه به فضایی که خانه هنرمندان ایران برای نمایش این آثار اختصاص داده است و با توجه به انتخاب 200 اثر که همه آنها باید نمایش داده شوند، آنها را در ابعاد 50 در 70 سانت انتخاب کردیم.

 

تنها هنرمند ایرانی که در این نمایشگاه حضور دارد، رضا عابدینی است و این موضوع به دلیل تاثیری است که آثار او روی گرافیک ایران گذاشته است.

 

عابدینی چهره بین‎ المللی دارد و دانشجویان ایرانی با آثارش آشنا هستند و شیوه کاری او نیز در برخی از دانشگاه ها تدریس می شود.

 

علاقه مندان برای دیدن این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت13 تا 20 به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...