رفتن به مطلب

چهار دستاورد بیوتکنولوژی کشاورزی


ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=class: SubHead, width: 100%, align: center]چهار دستاورد جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی رونمایی شد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE]

[TR]

[TD=bgcolor: #f5f5f5, align: center] ImageHandler.ashx?Width=300&Height=200&HomeDirectory=%2fPortals%2f0%2f&FileName=news%2f16-12-91+022.jpg&PortalID=0&q=1 [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: Summary Normal] چهار دستاورد جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی رونمایی شد.وزير جهاد كشاورزي در مراسم رونمایی از 45 دستاورد تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی که در محل پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد با اشاره به اهميت و جايگاه تحقیقات كشاورزي در رفع نيازهاي مردم گفت: اين دستاوردها با تلاش شبانه روزي پژوهشگران عرصه هاي مختلف كشاورزي به دست آمده است.دکترخليليان افزود: اين دستاوردها، در افزايش توليد و استفاده بهينه از محصولات كشاورزي و باغي نقش بسزايي دارد.

این دستاورد ها شامل 1- تولید سوخت ترکیبی دیزل فایوپلاس متشکل از بیودیزل و ضایعات پلاستیکی 2- پروتکل ریزازدیادی پایه های پاکوتاه کننده بومی گلابی مقاوم به آتشک 3-معرفی پروتکل ریزازدیادی گیاه دارویی آنغوزه 4- تولید لاین های اینبرد دابلدهاپلوئید کلزا برای ایجاد بذور هیبرید می باشند.

از ویژگی های دستاورد تولید سوخت ترکیبی دیزل فایوپلاس متشکل از بیودیزل و ضایعات پلاستیک می توان به کاهش مصرف سوخت به میزان 10 درصد، کاهش کلیه آلاینده ها از جمله NOx ، افزایش میزان اکسیژن خروجی، بازیافت انرژی ضایعات پلیمر اشاره کرد.

از اهداف پروتکل ریزازدیادی پایه های پاکوتاه کننده بومی گلابی مقاوم به آتشک تحمل به غرقاب، خشکی و خاکهای آهکی-سازگاری با ارقام مختلف گلابی –کاهش هزینه برداشت وهرس-کاهش مبارزه با بیماری آتشک با استفاده از بهبود مدیریت باغ های متراکم می باشد.

سومین دستاورد معرفی پروتکل ریزازدیادی گیاه دارویی آنغوزه بود که ویژگی های این دستاورد شامل استفاده از آنغوزه برای درمان بیماریهای اعصاب و بیماریهای گوارشی و تنفسی، قابلیت استخراج بیش از 600 نوع دارو و 60 نوع علف کش از شیرابه و راه اندازی صنایع فراوری جانبی و تولید کسب و کار،امکان صدور بهد خارج از کشور با توجه به قیمت قابل توجه آن در بازار های هدف و مصارف درمانی فراوان می باشد.

و سرانجام تولید لاین های اینبرد دابلدهاپلوئید کلزا برای ایجاد بذور هیبرید که از ویژگی های این دستاورد امکان استفاده دستورالعمل معرفی شده برای تولید لاین های دابلد هاپلوئید در ژنوتیپهای مختلف کلزا و قابل استفاده در برنامه های اصلاح نباتات و معرفی رقم از طریق کشت میکروسپور به دلیل دارا بودن خصوصیات مورفولوژیکی و فیزیولوژیکی نرمال می باشد.

در پایان این مراسم از پژوهشگران این دستاوردها آقای دکتر میثم طباطبایی، خانم مهندس نفیسه نورمحمدی،آقای دکتر محمود اطرشی و آقای دکتر مهران عنایتی شریعت پناهی با تقدیم لوح و جوایز ویژه تقدیر به عمل آمد.

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...