رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده


برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
۱) جزیره الرامی : در این جزیره مردمی هستند انبوه و مرد و زن برهنه و زبانشان را هیچ احدی نمیتواند بفهمد و بر تن این مردم موی بسیار است چنانکه صورتشان از مو دیده نمیشود و از ما انسان ها همیشه گریزانند اما نمیتونم آدرس این جزیره را بدهم چون خطر بسیار است .

 

۲) جزیره السلا : در این جزیره خیر بسیار است و هر کسی در آن جزیره برود دیگر نمیتواند از آن جزیره بیرون بیاید و در این جزیره طلا بسیار است و هیچگاه در آن جزیره باران نمیاید .

۳) جبل الگینه : در دریای سیاه کوهی است که در آن کوه گنبدی از سنگ تراشیده و بر سر آن قبه غرابی نشسته است و در مقابل گینه مسجدی است که در آن دعا مستجاب میشود و در آنجا غذا برای زایرین فراهم میشود اما هیچ کسی نمیداند غذا از کجا میآید .

۴) زانک : کوهی است در سرزمین ترکستان به نام زانک که در این کوه طلا و نقره بسیار است و اگر کسی یک تکه از این ها را بردارد تمام اهل خانواده و فامیلش یکی بعد از دیگری بمیرند تا آنکه باز آن تکه طلا یا نقره را سر جای خود بگذارد .

۵) شفا : کوهی است در خراسان و در این کوه غاری است که هر بیماری که در آن غار برود شفا میابد .

۶) صور : کوهی است در کرمان اگر سنگی از این کوه بشکند و در میان آن شبیه انسان باشد ایستاده یا نشسته یا خوابیده و اگر این سنگ را بسایند و در آب اندازند آنچه از او فرو نشیند در صورت انسان ظاهر شود .

۷) مورجان : کوهی است در فارس و در آن کوه غاری است آب از سقف آن غار میچکد و در این غار طلسمی کرده اند که اگر در آن غار شخصی برود چندان آب بیرون آید که کل غار را فرا بگیرد .

۸) هرمز : در طبرستان کوهی است که آن را هرمز میگویند آبی از آن فرود میآید و اگر کسی بانگ کند و فریاد بزند آب قطع میشود و اگر دوباره بانگ بزند آب باز روان شود .

۹) عین نهاوند : نزدیک نهاوند چشمه ای است در شکاف کوهی هر کسی که محتاج آب باشد بدان جایگاه برود و با صدای بلند بگوید که آب میخواهم آب از آنجا روانه شود و چون سیر شود با صدای بلند بگوید که آب بس است و پا را بر زمین بگذارد آب قطع شود .

۱۰) بئر دماوند : چاهی عمیق در دماوند است که در شب آتش ار او بیرون میآید و به روز دخان و اگر چیزی در او اندازند باز بیرون چاه میافتد .

۱۱) عین جاج : در شیراز در ناحیه دیلم چشمه ای است آب در او در تابستان خیلی سرد است و در زمستان خیلی گرم است .

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...