رفتن به مطلب

رژیم چهار روزه دکتر اسمیت


ارسال های توصیه شده

رژیم چهار روزه دکتر اسمیت

474.jpg

رژیم‌های غذایی بی‌شماری وجود دارند که می‌توانند شما را در داشتن اندامی سالم و متناسب همراهی کنند. یکی از این رژیم‌ها، رژیم چهار روزه دکتر ایان اسمیت است که در یک مسیر متعادل یک ماهه شما را به وزن مطلوبی می‌رساند.

 

این یک برنامه غذایی ضربتی ۴ روزه نیست. در حقیقت شما در طول یک ماه هر چهار روز با چالش و برنامه تازه‌ای به سوی تناسب اندام پیش می‌روید.

 

مقدمه‌چینی

 

از امروز تا ۱۰ روز بعد هرچه می‌خواهید بخورید، اما هر روز خوراکی‌هایی که خورده‌اید، ورزش و تحرک و حالات روحی‌تان را یادداشت کنید. مرور این یادداشت‌های روزانه رژیم آگاهانه‌ای را به همراه دارد و اراده شما را برای ادامه آن تقویت می‌کند. سعی کنید بفهمید چرا اضافه وزن دارید، چرا با وزن کم کردن مشکل دارید و بزرگ‌ترین موانع شما برای ماندن در رژیم چیست. درست زمانی که شما هدفی برای کاهش وزن خود داشته باشید، شروع می‌کنید به عملی کردن یک رژیم غذایی واقعی و این یادداشت ۱۰ روزه کمکی بزرگی برای رسیدن به این لحظه می‌کند.

 

ورود به ۷ فاز

 

این رژیم از ۷ فاز تشکیل شده است که هر فاز ۴ روز می‌کشد. هر فاز هدف خاصی را دنبال می‌کند. بنابراین تنوع غذایی بالایی در این رژیم ایجاد می‌شود که نمی‌گذارد از تکرار هر روزه آن خسته شوید.

 

چهار روز اول خوشمزه‌ترین و پرطراوت‌ترین فاز این رژیم است. تا می‌توانید میوه و سبزیجات، دانه و حبوبات بخورید تا زودتر از شر سموم بدن خلاص شوید. از روز اول ۴۰ دقیقه ورزش بی‌قفه را شروع کنید و تا پایان ماه آن را به ۷۰ دقیقه برسانید.

 

در چهار روز دوم هم از شکنجه ممنوعیت‌های غذایی خبری نیست. فقط در خوردن زیاده‌روی نکنید و از لیست غذاهای مورد علاقه‌تان غذاهای کم کالری‌تری را انتخاب کنید. در کل رژیم چربی و نمک غذا را پایین بیاورید.

 

چهار روز سوم، مملو از پروتئین است. گوشت سفید یا گوشت قرمز بدون چربی بخورید. اگر گیاه‌خوار هستید حبوبات و لبنیاتی مثل کشک و پنیر را در اولویت بگذارید.

 

در روزهایی که در فاز چهارم هستید، قطعا خوشحال‌ترین دوره رژیم را می‌گذرانید. در این فاز اجازه کمی تقلب دارید تا از غذاهایی مثل هات داگ، برگر و پیتزا استفاده کنید.

 

با پایان این دوره مفرح وارد فاز پنجم که فاز فشار است می‌شوید. بعد از استراحت در فاز قبل حالا همه انرژی خود را برای اتمام این دوره چهار روزه بگذارید. یک ساعت در روز ورزش کنید و کالری‌های دریافتی را به شدت محدود و کنترل شده نگاه دارید.

 

بعد از پایان این دوره رژیم را متعادل کنید ولی ورزش را همچنان ادامه دهید. در این فاز انرژی مجددی برای پایان مسیر کسب خواهید کرد.

 

ورود به فاز هفتم به معنای چهار روز تا پایان دوره رژیم است. این مرحله مثل خان هفتم رستم سرنوشت رژیم را تعیین می‌کند. ورزش کاردیو (حداقل روزی ۴۰-۷۰ دقیقه بدون وقفه) ادامه دارد و تغذیه به طور کامل متمرکز بر میوه و سبزیجات است.

 

خط قرمز خوراکی‌ها

 

در هر فاز تنوع غذاها بسیار زیاد است. طبق دستور تمرکز را بر سبزی یا پروتئین بگذارید و فقط تا وقتی که سیر شدید بخورید. نگذارید معده شما کاملا پر شود. غذاهای آماده را مطلقا نخورید و نمی‌توانید غذاهای پر نمک، پر چرب و پر کربوهیدرات بخورید. با رعایت همین موارد کوچک هم می‌توانید در رژیم بمانید اما سخت‌گیری شما در ورزش و ماندن روی اصول نتیجه را بهبود می‌دهد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...