رفتن به مطلب

گشایش نخستین موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی ایران در کاشان


ارسال های توصیه شده

[h=3]کاشا- ایرنا- نخستین موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی ایران روز یکشنبه در خانه «علامه فیضی» در بافت تاریخی کاشان گشایش یافت.[/h]

81355218-6023553.jpg به گزارش ایرنا، طراح و مدیر این موزه گفت: تاکنون 110 عروسک و 100 اسباب بازی برای نمایش در موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی جمع آوری و آماده نمایش شده است.

 

«امیر سهرابی» افزود: این اشیا به مناطق مختلف ایران از جنوب تا خراسان و آذربایجان، کردستان، مناطق مرکزی، گیلان، مازندران و سیستان و بلوچستان تعلق دارد و با توجه به این که هنوز این طرح پژوهشی در کل کشور به پایان نرسیده، شمار آثار قابل نمایش در این موزه افزایش خواهد یافت.

 

وی خاطرنشان کرد: خانه «جعفر علامه فیضی» روحانی و شاعر اواخر دوره قاجار خریداری و مرمت و آماده سازی بنای ساختمان با هدف تبدیل به این موزه انجام شده که قدیمی ترین اشیای این موزه، عروسک های خیمه شب بازی مربوط به اواسط دوره قاجار هستند که از روستاهای شهرستان نایین و وسایل شعبده بازی متعلق به اواخر دوره قاجار از شهر اصفهان جمع آوری شده است.

 

سهرابی گفت: برای تاسیس موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی از سال 87 طرح پژوهشی خود را درباره عروسک و اسباب بازی های مناطق مختلف ایران آغاز کرده و اینک بخشی از عروسک ها، اسباب بازی های کودکان و بزرگسالان و عروسک های خیمه شب بازی را مورد پژوهش قرار داده که نمونه هایی از آنها نیز جمع آوری شده است.

 

موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی در بافت تاریخی کاشان، روبروی خانه تاریخی طباطبایی ها در کوچه علامه فیضی قرار دارد.

 

در آیین گشایش این موزه جمعی از هنرمندان از جمله مرضیه برومند کارگردان سینمای کودک و 'حمیدرضا اردلان' رییس یونمای ایران حضور داشتند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...