رفتن به مطلب

میمون رزوس وارداتی در همدان کشف شد


ارسال های توصیه شده

[h=3]همدان - ایرنا - کارشناس نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان از کشف یک قلاده میمون رزوس در منطقه 'دره مراد بیک' شهر همدان خبر داد.[/h]

81357819-6028064.jpg 'علیرضا محمدی' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به دنبال دریافت خبری از سوی شهروندان مبنی بر وجود یک قلاده میمون در باغات منطقه دره مرادبیک ،یگان حفاظت محیط زیست نسبت به انتقال آن به این مجموعه اقدام کرد.

 

وی اضافه کرد: این گونه از میمون تنها در هند و پاکستان زندگی می کنند و افراد سود جو این گونه ها را به صورت قاچاق وارد کشور کرده و سپس به متقاضیان می فروشند.

 

وی گفت: خریداران این گونه جانوری به علت ناتوانی در تامین غذایی مورد نیاز میمون، با این باور که این گونه می تواند در جنگل ادامه زندگی دهد آنها را در کنار باغات رها می کنند.

 

کارشناس نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: به علت منطبق نبودن زیستگاه با شرایط زندگی میمون، این حیوان برای تامین غذا اقدام به تخریب باغات و آسیب رساندن به باغداران می کند.

 

وی گفت: از طرفی با توجه به وجود بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات به ویژه مطلع نبودن از وضعیت حیواناتی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند از شهروندان درخواست می شود از نگهداری حیوانات در درون خانه خودداری کنند.

 

وی گفت: میمون رزوس بعد از تیمار و بهبود شرایط جسمی برای نگهداری دائم به باغ وحش تهران تحویل می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...