رفتن به مطلب

نام اصفهان بر روی سنگفرش های شهری در آلمان


ارسال های توصیه شده

نام اصفهان بر روی سنگفرش های شهری در آلمان

Picture-628.jpg

 

 

فرایبورگ، شهری است با حدود دویست و اندی هزار نفر جمعیت در جنوب غرب آلمان که در جنوب غربی ایالت «بادن وورتمبرگ» و حاشیه جنوب غربی جنگل سیاه واقع شده است.

 

در طول جنگ جهانی دوم ۸۰% شهر نابود شده بود ولی بعد از خاتمه جنگ بیشتر ویرانه‌ها دوباره عین مدل تاریخی شهر بازسازی شد.

 

فرایبورگ تنها شهر آلمان است که خواهرخواندگی فعال با اصفهان دارد.

"محمد صلواتی"، استاد بازنشسته دانشگاه کارلسروهه که مقیم فرایبورگ است این خواهرخواندگی را راه انداخته است. او می‌گوید: «خودم در اصفهان به دنیا آمدم و همیشه آرزو داشتم که این دو تا شهر را به هم نزدیک کنم.»

 

"محمد صلواتی" در سال ۱۹۹۹ میلادی پس از بازگشت از اصفهان به فرایبورگ، دعوت‌نامه‌ "محمدعلی جوادی"، شهردار اصفهان را تسلیم "رولف بومه"، شهردار وقت فرایبورگ کرد.

 

"بومه" در سال ۲۰۰۰ میلادی به همراه چند تن از اعضای شورای شهر و همکاران دانشگاه فرایبورگ به اصفهان رفت و قرارداد خواهرخواندگی بین فرایبورگ و اصفهان را امضا کرد.

 

از سال ۲۰۰۱ میلادی به بعد هر سال دو دانشجو از دانشگاه اصفهان برای ادامه تحصیلات به فرایبورگ می‌آیند و بورسیه تحصیلی می‌گیرند و تا به حال حدود ۳۵ دانشجو از دانشگاه اصفهان به فرایبورگ آمده‌اند و همچنین ۱۵ دانشجوی آلمانی نیز به اصفهان رفته‌اند.

 

"فابیان هینس"، دانشجوی دانشگاه فرایبورگ در رشته علوم سیاسی در گفت‌وگو با یکی از رادیوهای آلمان درباره ترم تحصیلی خود در دانشگاه اصفهان گفته بود:

«من تعجب کردم که کشور ایران چقدر توسعه‌یافته است. مردم ایران خیلی باسواد هستند و گاهی حتی راننده‌های تاکسی می‌خواستند با من درباره فیلسوف‌های آلمانی صحبت کنند.»

 

به نشانه دوستی بین دو شهر، در فرایبورگ خیابانی را به نام "خیابان اصفهان" و در اصفهان یک خیابان، "خیابان فرایبورگ" نامیده شده است.

 

 

مطلب از دویچه وله

 

تصویر: آرم اصفهان بر سنگفرش جلوی ساختمان شهرداری فرایبورگ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...