رفتن به مطلب

ال‌جی درصدد معرفی یک تلفن‌هوشمند میان رده با استفاده از تراشه‌ی اُدین است


ارسال های توصیه شده

61a188da6effa6b4e3ffa2e80d01a004_XL.jpg

 

مطمئنا نام تراشه‌ی اختصاصی ال‌جی با نام اُدین را شنید‌ه‌اید. در یک سال اخیر شایعات متعددی در مورد عرضه‌ی یک تلفن‌هوشمند توسط ال‌جی با استفاده از این تراشه منتشر شده است، اما به‌نظر می‌رسد بالاخره ال‌جی ماه جاری میلادی یک تلفن‌هوشمند میان‌رده با بهره‌گیری از تراشه‌ی اُدین روانه‌ی بازار خواهد کرد.

 

ال‌جی دومین کمپانی بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی در کشور کره‌ی جنوبی است. براساس اخبار منتشر شده این کمپانی در اواخر ماه جاری میلادی تلفن‌هوشمند میان‌رده‌ای را معرفی خواهد کرد که برای اولین بار از تراشه‌ی اُدین که ساخت خود ال‌جی است، بهره خواهد برد. اُدین تراشه‌ی اختصاصی این کمپانی کره‌ای است که همچون سری اگزینوس سامسونگ، توسط خود ال‌جی تولید خواهد شد.

 

براساس گزارشی که در ZDNet منتشر شده، منابع آگاه احتمال معرفی این تلفن‌هوشمند میان‌رده توسط ال‌جی را در روزهای پایانی هفته‌ی جاری پیش‌بینی کرده‌اند.

 

اخبار و شنیده‌ها در مورد تراشه‌ی اختصاصی ال‌جی با نام ادین ماه‌ها است که به گوش می‌رسد، ولی هنوز هیچ‌یک از گوشی‌های تولید شده توسط ال‌جی با استفاده از این پردازنده روانه‌ی بازار نشده‌اند. برخی از احتمالات در آستانه‌ی معرفی جی۳ حکایت از این داشت که ال‌جی پرچمدار جدید خود را با استفاده از این تراشه روانه‌ی بازار خواهد کرد، اما با ارائه‌ی جی۳، برخی اخبار منتشر شده حکایت از این امر داشتند که ال‌جی این محصول را در بصورت آزمایشی روی سایر تلفن‌های‌هوشمند خود روانه‌ی بازار خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد اُدین بر مبنای معماری big.LITTLE و با بهره‌گیری از هسته‌های Cortex-A15 توسعه داده شده است.

 

ال‌جی از سال ۲۰۱۲ در حال آماده‌سازی این تراشه برای استفاده در محصولات خود است، اما بنابر شنیده‌ها به دلیل مشکلاتی چون مشکلات گرمایشی و همچنین مصرف بالا، بهره‌برداری از این تراشه به تعویق افتاده است.

 

در حال حاضر کوالکام با سری تراشه‌های اسنپ‌دراگون خود، قوی‌ترین بازیگر تراشه‌ها در دنیای اندروید است. پس از کوالکام کمپانی‌های دیگری چون اینتل، سامسونگ، انویدیا و مدیاتک در حال ارائه‌ی محصولات خود به بازار هستند. اپل نیز در محصولات خود از تراشه‌های اختصاصی سری A خود استفاده می‌کند که آخرین نمونه تراشه‌ی A8 و A8X مورد استفاده در آیفون ۶ و ۶ پلاس و همچنین آیپد ایر ۲ است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...