رفتن به مطلب

6 نکته که شاید در مورد سیستم عامل اندروید نمی‌دانید


m@ry@71

ارسال های توصیه شده

a8e511e1176b2969839b46a43c57170c_XL.jpg

 

از زمان عرضه‌ی سیستم عامل اندروید در بازارهای جهانی و در قالب گوشی هوشمند HTC Dream/T- Mobile G1 شش سال می‌گذرد. چه کسی آن زمان تصور می‌کرد که اندروید تنها در عرض ۲ سال تبدیل به گسترده‌ترین سیستم عامل دنیا شود؟ شاید تعداد کمی، اما در هر صورت اندروید مسیر خود را پیش گرفته و همه‌ی این پیشرفت‌ها را مدیون قدرت و نفوذ شرکت گوگل است. با این‌که اندروید در حال حاضر پر استفاده‌ترین سیستم عاملی است که در کره‌ی خاکی یافت می‌شود، شاید مواردی باشد که از آن بی‌اطلاعید. در این مقاله به ۶ مورد اشاره خواهیم کرد که احتمالا برایتان جالب خواهد بود.

 

۱- اندروید، سیستم‌عاملی برای دوربین‌های دیجیتال؟

 

با این‌که سال ۲۰۰۵، شرکت گوگل اندروید را در اختیار گرفت و توسط اندی رابین به عنوان پلتفرمی متن باز معرفی شد، اما یک سال قبل از این اتفاقات، رابین قصد داشت تا اندروید را به سیستم عاملی برای دوربین‌های دیجیتال تبدیل کند. با این حال، وی آینده را در تلفن‌های هوشمند دید نه در دوربین‌های دیجیتال، که همین امر سبب شد تا راه توسعه‌ی این سیستم عامل را به سمت مسیری که در حال حاضر شاهدش هستیم، هدایت کند. ناگفته نماند که رابین نه تنها توانست اندروید را به سیستم عاملی مطرح در گوشی‌های هوشمند تبدیل کند، بلکه آن هدف اولیه هم محقق شد و دوربین‌های دیجیتال زیادی در حال حاضر بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید کار می‌کنند.

 

Android-was-initially-planned-to-be-an-OS-for-digital-cameras._Copy.jpg

 

 

۲- در آغاز، کسی اندروید را به عنوان یک خطر بزرگ ندید!

سال‌ها پیش، بازیگران بزرگ حوزه‌ی سیستم‌ عامل مانند سیمبیان، بلک‌بری، پالم و ویندوزفون، در حال حکمرانی بر صنعت موبایل بودند و هیچ‌کدام‌شان تصور نمی‌کردند سیستم عامل اندروید که در سال ۲۰۰۷ توسط گوگل به عنوان یک OS متن باز برپایه‌ی لینوکس به دنیا معرفی شد، خطر بزرگی برایشان محسوب شود. سخنگوی نوکیا در اظهاراتی گفته بود که شرکت ما، اندروید را به هیچ‌وجه به عنوان یک خطر ندید، همان‌طور که مایکروسافت نیز متوجه اثر و گسترش زودهنگام اندروید نشد. سیمبیان، که تا سال ۲۰۱۰ حاکم بی‌چون و چرای سیستم عامل موبایل‌ها به شمار می‌رفت، به یک باره از صحنه‌ی رقابت با اندروید که مانند زلزله، بنیان بزرگان آن زمان را ویران کرد، حذف شد.

 

 

In-the-beginning-big-players-didnt-see-Android-as-a-threat._Copy.jpg

 

 

۳- اندروید سریع‌ترین رشد را در صنعت تکنولوژی و در بین سیستم‌عامل‌ها داشته است

بر اساس گزارشات رسمی که سال ۲۰۱۳ منتشر شد، بیش از ۱ میلیارد نفر در عرض ۵ سال به اندروید مجهز شدند و لقب سریع‌ترین رشد یک سیستم‌ عامل را گرفت. در سوی دیگر، اندروید عنوان سریع‌ترین رشد در بین کالاهای تکنولوژی را هم به دست آورد که کسب این دو افتخار، تنها در عرض ۵ سال شگفت آور است. شرکت اپل بعد از ۶ سال توانست بیش از ۷۰۰ میلیون نفر را در سراسر دنیا مجهز به iOS کند و حتی سیمبیان که زمانی پیش‌رو این صنعت به شمار می‌رفت، پس از ۱۱ سال (تا سال ۲۰۱۰) به رکورد ۴۵۰ میلیون کاربر رسید که البته این رقم در حال حاضر به طور قابل توجهی سقوط کرده است.

 

 

Android-is-the-worlds-fastest-growing-OS-and-the-fastest-growing-tech-product._Copy.jpg

 

 

۴- اندروید، پلتفرمی برای همه چیز

با این‌که هدف و مقصد اندروید، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند بود، اما خیلی زود این سیستم‌ عامل تبدیل به پلتفرمی برای استفاده در همه‌ی زمینه‌های تکنولوژی شد. از محصولاتی که حتی صفحه‌ی نمایش ندارند، تا ساعت‌های هوشمند، تلویزیون، دوربین دیجیتال، لوازم منزل، عینک هوشمند، سیستم‌های هوشمند اتومبیل و کنسول‌های بازی، مواردی است که اندروید در آن‌ها گسترش پیدا کرد و خود را به پلتفرمی برای همه‌ی جوانب زندگی، تبدیل کرده است.

 

 

Among-the-three-major-smartphone-platforms-Android-can-run-on-the-largest-and-most-diverse-number-of-devices._Copy.jpg

 

 

۵- توسعه‌ی رایگان نرم‌افزار برای همه

برخلاف iOS که حق اشتراکی سالیانه به مبلغ ۹۹ دلار از توسعه‌ دهندگان نرم‌افزاری دریافت می‌کند، ساخت و پیاده‌سازی اپلیکیشن و بازی در اندروید کاملا رایگان است ( البته توسعه‌ی نرم‌افزار در ویندوز فون هم رایگان است). با این‌حال، اگر قصد دارید تا نرم‌افزار خود را در سرویس گوگل پلی منتشر کنید، فقط یک بار مبلغ ۲۵ دلار را باید پرداخت کنید که مقرون به صرفه به نظر می‌‌رسد.

 

Anyone-can-freely-develop-for-Android._Copy.jpg

 

 

۶- داستان لوگوی ربات اندروید

لوگوی مشهور ربات اندروید در سال ۲۰۰۷ توسط طراحی به نام Irina Blok که یک روس تبار ساکن سان فرانسیسکو آمریکا بود، ساخته شد. وی هم‌اکنون در شرکت گوگل فعالیت ندارد. در آن زمان، گوگل سفارش لوگویی ساده و مفهومی را داده بود و آیرینا نیز توانست با الهام از تصویرنگاشت یا پیکتوگرام‌هایی که در مکان‌های عمومی نصب شده است مانند اشکال زن و مرد بر روی درب سرویس‌های بهداشتی، لوگوی اندروید را به شکلی که امروز همه‌ی ما شاهد هستیم، طراحی کند. توسعه دهندگان می‌توانند این لوگو را بر اساس قوانین و مقررات لایسنس Creative Commons Attribution 3.0 تغییر شکل دهند.

 

The-story-of-the-Android-robot-logo_Copy.jpg

 

منبع: زومیت

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...